$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Development and Application of Teaching and Learning Materials for Magnetic Operation Toy Making
자석 동작 완구 만들기 교수 학습 자료 개발 및 적용

水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, v.32 no.6 = no.108, 2020년, pp.1571 - 1579  

PARK, Jong-Ho

초록이 없습니다.

참고문헌 (22)

  1. Anderman, Eric M., Young, Allison J.. Motivation and strategy use in science: Individual differences and classroom effects. Journal of research in science teaching, vol.31, no.8, 811-831.

  2. Demir, Sibel, Şahin, Fatma. Assessment of Prospective Science Teachers’ Metacognition and Creativity Perceptions and Scientific Toys in Terms of Scientific Creativity. Procedia, social and behavioral sciences, vol.152, 686-691.

  3. Güémez, J, Fiolhais, C, Fiolhais, M. Toys in physics lectures and demonstrations—a brief review. Physics education, vol.44, no.1, 53-64.

  4. Haury DL(1999). Perspectives of hands-on science teaching (Columbus, 1999), OH : ERIC Clearing house for Science, Mathematics, and Environmental Education. 

  5. Kim HN, Jeong WH and Jeong JW(1998). National Assessment System Development of Science-Related Affective Domain. The Korean Association for Science Education. 18(3), 357~369. 

  6. Korea Institute for Curriculum and Evaluation(2016). International Academic Achievement Assessment Trends in Mathematics and Science and Countermeasures, ORM 14~6. 

  7. Kwak YS, Kim CJ, Lee YR and Jeong DS(2006). Ivestigation on Elementary and Secondary Students’ Interest in Science. Journal of the Korean Earth Science Society. 27(3), 260~268. 

  8. Kwon NJ and Bok YS(2007).The Effect of Science Toy Making Activities on the Scientific Interest and the Conceptual Understanding of Elementary School Students. The Korean Society of Elementary Science Education. 26(3), 243~251. 

  9. Lai, C.-S., Wang, F.-C.. An Investigation of Using Educational Toys into Science Instruction for 4th Graders. Lecture notes in computer science, vol.6872, 342-345.

  10. Lee BW and Son JW(2005). Development and Effect of Physics Toy Teaching-Learning Material for Motivation. New Phys: Sae Mulli, 51(11), 279~288. 

  11. Marek, Martin, Badin, Matej, Plesch, Martin. Physics of the mechanical toy Gee-Haw Whammy Diddle. Scientific reports, vol.8, 3718-.

  12. Ministry of Education(2015). National science curriculum No. 74. 

  13. Noh GH, Choi MS, Choi SH, Park GM and Sin DH (2001). PISA 2000 Evaluation result analysis study, Korea Institute for Curriculum and Evaluation, RRE 9~1. 

  14. O'Brien, Thomas. Teaching Fundamental Aspects of Science Toys. School science and mathematics, vol.93, no.4, 203-207.

  15. 박종호. 초등학생들의 평면 입사경계면에서 빛의 굴절에 대한 개념. 水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, vol.29, no.5, 1575-1583.

  16. 10.9734/BJESBS/2015/19429 

  17. Raksapol T(2015). Learning Science from Toys: A Pathway to Successful Integrated STEM Teaching and Learning in Thai Middle School. K-12 STEM Education. 1(2), 75~84. https://www.learntechlib.org/p/209537/. 

  18. Sarquis, Arlyne. M. (Mickey), Sarquis, Jerry L.. Toys in the Classroom. Journal of chemical education, vol.82, no.10, 1450-.

  19. Sirinterlikci, Arif, Zane, Linda, Sirinterlikci, Aleea L.. Active Learning Through Toy Design and Development. The Journal of technology studies : a refereed publication of Epsilon Pi Tau, vol.35, no.2, 14-22.

  20. Song PS(2004). Concepts of magnetization and conceptions change after experimnet in 5th graders, elementary school. Journal of Korean Elementary Science Education 23, 228~231. 

  21. Stein M and Miller D(1997). Teaching with toys. Science Teacher. 64(4), 22~25. 

  22. Taylor, Beverley A. P., Williams, John P., Sarquis, Jerry L., Poth, James. Teaching Science with Toys: A model program for inservice teacher enhancement. Journal of science teacher education, vol.1, no.4, 70-73.

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로