콜레보레이션이란 브랜드나 기업, 혹은 독자적인 개인 등 두 개 이상의 개체가 협력적이고 동등한 위치에서 자신의 핵심역량을 바탕으로 일정 기간 동안 협업을 하는 것을 의미한다. 제품디자인에 나타난 콜레보레이션의 사례를 살펴본 결과, 콜레보레이션은 소비자의 공유, 상품의 고부가가치화, 브랜드 이미지 상승, 프로모션 효과, 매출 상승 등의 긍정적인 효과를 기대할 수 있는 것으로 나타났다. 결과적으로 콜레보레이션은 프로모션 효과에 의한 눈에 보이는 단기간의 매출 신장, 사업의 다각화를 통한 매출 확대와 함께 장기적으로는 브랜드 이미지 업그레이드에 의한 외형의 신장을 가져오는 등 궁극적으로 콜레보레이션에 참여한 개체의 각각의 매출을 높이는 효과를 가져 올 수 있다. 콜레보레이션은 기본적으로 열린 형태를 지향하며 기업간, 브랜드간, 디자이너간의 연계된 통합의 과정을 수반한다. 중요한 것은 콜레보레이션의 목적에는 매출 확대라는 충분조건이 당연히 포함되지만, 그보다 변화하는 현대 사회의 소비자의 욕구를 포괄적으로 충족시키고자 하는 가치 지향적 동기가 반드시 전제된다는 점이다. 다변화되는 소비자들의 욕구에 대한 대응으로 시작된 콜레보레이션은 동종업계를 넘어 디자인, 기술, 마케팅 등의 여러 영역을 아우르고 문화와 가치의 개념으로 확대되었다. 상품과 서비스, 유통과 마케팅은 예술, 문화, 엔터테인먼트와의 콜레보레이션을 통해 또 다른 새로운 상품과 서비스를 창출해낸다. 단순히 상품을 팔고 사는 것이 아닌, 그 속에 내재된 문화의 향유가 중시되는 문화콘텐츠산업시대에서 콜레보레이션은 이를 행하는 기업이나 브랜드, 소비자 모두를 위한 윈윈(win-win)전략이 될 수 있을 것이다.
콜레보레이션이란 브랜드나 기업, 혹은 독자적인 개인 등 두 개 이상의 개체가 협력적이고 동등한 위치에서 자신의 핵심역량을 바탕으로 일정 기간 동안 협업을 하는 것을 의미한다. 제품디자인에 나타난 콜레보레이션의 사례를 살펴본 결과, 콜레보레이션은 소비자의 공유, 상품의 고부가가치화, 브랜드 이미지 상승, 프로모션 효과, 매출 상승 등의 긍정적인 효과를 기대할 수 있는 것으로 나타났다. 결과적으로 콜레보레이션은 프로모션 효과에 의한 눈에 보이는 단기간의 매출 신장, 사업의 다각화를 통한 매출 확대와 함께 장기적으로는 브랜드 이미지 업그레이드에 의한 외형의 신장을 가져오는 등 궁극적으로 콜레보레이션에 참여한 개체의 각각의 매출을 높이는 효과를 가져 올 수 있다. 콜레보레이션은 기본적으로 열린 형태를 지향하며 기업간, 브랜드간, 디자이너간의 연계된 통합의 과정을 수반한다. 중요한 것은 콜레보레이션의 목적에는 매출 확대라는 충분조건이 당연히 포함되지만, 그보다 변화하는 현대 사회의 소비자의 욕구를 포괄적으로 충족시키고자 하는 가치 지향적 동기가 반드시 전제된다는 점이다. 다변화되는 소비자들의 욕구에 대한 대응으로 시작된 콜레보레이션은 동종업계를 넘어 디자인, 기술, 마케팅 등의 여러 영역을 아우르고 문화와 가치의 개념으로 확대되었다. 상품과 서비스, 유통과 마케팅은 예술, 문화, 엔터테인먼트와의 콜레보레이션을 통해 또 다른 새로운 상품과 서비스를 창출해낸다. 단순히 상품을 팔고 사는 것이 아닌, 그 속에 내재된 문화의 향유가 중시되는 문화콘텐츠산업시대에서 콜레보레이션은 이를 행하는 기업이나 브랜드, 소비자 모두를 위한 윈윈(win-win)전략이 될 수 있을 것이다.
Collaboration means that two or more brands, companies, or individuals work collaboratively in cooperative and equal positions for a certain period of time, based on their own core capabilities. The results of the case analysis of collaboration displayed in product design has shown that via collabor...
Collaboration means that two or more brands, companies, or individuals work collaboratively in cooperative and equal positions for a certain period of time, based on their own core capabilities. The results of the case analysis of collaboration displayed in product design has shown that via collaboration we can expect positive effects such as consumer sharing, turning the products into high value-added ones, brand image boost, promotion effects, and sales hike. As a result, collaboration brings about many benefits: short-term visible sales increase by promotion effects, sales expansion by diversifying business, outlook expansion by long-term brand image upgrade, which means, ultimately, increasing sales of the participants. Collaboration basically aims at openness and is accompanied by integrated processes associated between companies, brands, and designers. The purposes of collaboration no doubt include the sufficient condition called sales expansion, but its value-oriented motive to extensively satisfy the consumers' desires in the changing modern society should be assumed first. Collaboration which started as a response to diversifying desires of consumers went beyond the same fields, embraced many areas such as design, technology and marketing, and expanded itself to the concept of culture and value. Goods and service, distribution and marketing create another new products and services through the collaboration with arts, culture, and entertainment worlds. It's not just buying and selling products. Collaboration is a win-win strategy for all, that is, companies, brands, and consumers engaged in collaboration in the era of the culture contents industry which puts high emphasis on the enjoyment of culture in the products.
Collaboration means that two or more brands, companies, or individuals work collaboratively in cooperative and equal positions for a certain period of time, based on their own core capabilities. The results of the case analysis of collaboration displayed in product design has shown that via collaboration we can expect positive effects such as consumer sharing, turning the products into high value-added ones, brand image boost, promotion effects, and sales hike. As a result, collaboration brings about many benefits: short-term visible sales increase by promotion effects, sales expansion by diversifying business, outlook expansion by long-term brand image upgrade, which means, ultimately, increasing sales of the participants. Collaboration basically aims at openness and is accompanied by integrated processes associated between companies, brands, and designers. The purposes of collaboration no doubt include the sufficient condition called sales expansion, but its value-oriented motive to extensively satisfy the consumers' desires in the changing modern society should be assumed first. Collaboration which started as a response to diversifying desires of consumers went beyond the same fields, embraced many areas such as design, technology and marketing, and expanded itself to the concept of culture and value. Goods and service, distribution and marketing create another new products and services through the collaboration with arts, culture, and entertainment worlds. It's not just buying and selling products. Collaboration is a win-win strategy for all, that is, companies, brands, and consumers engaged in collaboration in the era of the culture contents industry which puts high emphasis on the enjoyment of culture in the products.
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