$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

중학교 일탈청소년을 대상으로 한 원예치료 효과
An Effect of Horticultural Therapy for Deviation Youth in a Middle School Course

韓國植物.人間.環境學會誌 : 植物.人間.環境, v.5 no.2 = no.16, 2002년, pp.1 - 7  

이은희 ,  남선미

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to investigate the effect of horticultural therapy for Deviation Youth in a Middle School Course, the effect that horticultural therapy has on adolescence development through horticultural activity program. Horticultural therapy program had been carried at S Middle School located in Seoul for six months and 16 times once two weeks for one and half an hours. To investigate differences of the ego identity self-esteem and social support had been assessed two times before and after horticultural therapy program. In self-esteem test and social support test, there aren't significant difference . In ego identity test, there are some significant differences in the 2 fields of the ego identity which is consisted of 6 fields(p <.05). this study (the relation between the horticultural therapy and ) EI (ego identity), SE(self-esteem), SS(social support) is supposed to continue as it's presumed that the change in development will appear after some period.

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로