$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

A Study on the Preference and Recognition of Game Character by Expression Characteristics: Focusing on League of Legends
게임 캐릭터 일러스트 표현 특성에 따른 선호도 및 인지도 분석 연구 : 리그 오브 레전드를 중심으로 원문보기

디지털콘텐츠학회 논문지 = Journal of Digital Contents Society, v.19 no.11, 2018년, pp.2183 - 2194  

Park, Hye-Min ,  Seo, Gapyuel

초록이 없습니다.

참고문헌 (27)

  1. China Game Market Size, World No.1. [Internet] korea international trade association 

  2. 2017 Game Users Survey Report. [Internet] Korea Creative Content Agency 

  3. Number of game users worldwide(2006-2015). [Internet] Korea Creative Content Agency 

  4. Korea Society of Basic Design & Art Tang 13 3 369 2012 “A Study on Cognitive and Preference of Games’ Character” 

  5. Estimate number of users by game genre. [Internet] GameQA.org 

  6. Game usage. [Internet] gametrics 

  7. Data based on League of LegendsKorea, Last month Pick rate. [Internet] OP.GG 

  8. Domestic AOS genre game, game market emerged as a new trend. [Internet] Korea Creative Content Agency 

  9. League of Legends breaks 5 million concurrent players. [Internet] GameSpot 

  10. Riftherald League of Legends now boasts over 100 million monthly active players worldwide. [Internet] 

  11. keyword trend. [Internet] datalab.naver.com 

  12. The Korea Contents Association Choi 4 1 204 2006 "A Study of design component of character that appear Mobile game" 

  13. The Dictionary of Contemporary Design, ahngraphics kwon 471 2000 

  14. A Journal of Brand Design Association of Korea Jeon 14 1 137 2016 10.18852/bdak.2016.14.1.137 “A Study on Character Style of Mobile Game” 

  15. The Visual Dictionary of Illustration Mark 304 2015 

  16. JOURNAL OF THE KOREA CONTENTS ASSOCIATION Lee 5 6 178 2005 "Research About Character Illustration Which the 3D Game Character Manufacture" 

  17. Journal of Korean Society of Color Design Studies Kim 2 3 33 2006 “A Study on the Empathy of Sensibility Image through Color Analysis Expressed in the Movie” 

  18. A Study on the Formative Characteristics of Game Character Design: Focused on MMORPG Lineage II Oh 2004 

  19. Journal of The Korean Society for Computer Game Kwak 28 2 129 2015 "Analysis of Character Design in Mobile Social Network Game(SNG)" 

  20. Design Convergence Study Wang 16 3 119 2017 “A study on character color images expressed in Asian and European Fantasy games based on originals” 

  21. Journal of Digital Design Park 14 4 79 2014 "A research on color application according to figure(faces) image in character design class" 

  22. Korea Soclety of Color Studles Moon 76 2018 "A Study on The Problems and Improvement of Color Planning Using Image Scale" 

  23. “A study on the color design education through image scale : focused on jewelry design” Lee 2013 

  24. IRI image scale. [Internet] 

  25. 김준수. 하이브리드 캐릭터의 조형 요건과 소비자 선호도와의 영향관계 분석. 디지털콘텐츠학회 논문지 = Journal of Digital Contents Society, vol.19, no.7, 1389-1395.

  26. Journal of Korea Game Society Noh 7 4 23 2007 “A Formal Study on Game Character Preference through Game User Classification” 

  27. Foundation molding, Arte Kim 224 2014 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로