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실 고속열차하중을 고려한 소수주형 철도교량의 동적해석
Dynamic Analysis for Two plate Girder Railway Bridge Considering Real High Speed Train Loads 원문보기

한국철도학회 2011년도 춘계학술대회 논문집, 2011 May 26, 2011년, pp.960 - 964  

강영종 (고려대학교, 건축.사회환경공학과) ,  김정훈 (고려대학교, 건축.사회환경공학과) ,  신주환 (한국종합기술, 구조부) ,  이명섭 (삼성물산, 건설부문 토목ENG)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

High speed railway structure, contact of vehicle needs to design considering the running stability(dynamic behavior). Also, upper structure has to satisfy design standard about moving load, high speed train(KTX). So, the high speed railway structure has to satisfy the requirement of natural frequenc...

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는 KTX의 실 열차하중을 고려하여 연행이동집중하중으로 교량의 동적거동을 검토하였으며, 호남고속철도 설계지침을 적용하여 대상 소수주형 철도교량의 운행 안정성을 평가하였으며, 그 결과 다음과 같은 결론을 얻었다.
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