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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국철도기술연구원 Korea Railroad Research Institute |
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보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2015-12 |
과제시작연도 | 2015 |
주관부처 | 국토교통부 Ministry of Land, Infrastructure, and Transport |
등록번호 | TRKO201600002855 |
과제고유번호 | 1615008174 |
사업명 | 철도기술연구사업 |
DB 구축일자 | 2016-06-18 |
키워드 | 차세대고속열차.운영기관.실용화.규격.혼합운영.HEMU-430X.Railway corporation.Commercializa-tion.Technical Specification.Complex Run. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201600002855 |
개발된 차세대고속철도(HEMU-430X)을 운영자 입장에서 좀 더 상업적으로 완성도가 높은 차량을 확보할 수 있도록 운영사의 요구사항을 반영한 HEMU 차량시스템 요구사항(안) 작성하였고 장치별(전기장치, 기계장치, 제동장치) 주요부품을 12종을 선정하여 기존 고속철도(KTX, KTX-산천, 전동차)의 사례를 반영하여 주요부품의 사양을 검토하였다.
HEMU-430X와 기존 고속차량의 혼합운행에 대비하여 적절한 열차 운행계획을 수립하고 신규 고속철도 수송용량에 따른 고속철도 운영노선 및 시간대의 수송수요 등을 반영하여 기존 고속
개발된 차세대고속철도(HEMU-430X)을 운영자 입장에서 좀 더 상업적으로 완성도가 높은 차량을 확보할 수 있도록 운영사의 요구사항을 반영한 HEMU 차량시스템 요구사항(안) 작성하였고 장치별(전기장치, 기계장치, 제동장치) 주요부품을 12종을 선정하여 기존 고속철도(KTX, KTX-산천, 전동차)의 사례를 반영하여 주요부품의 사양을 검토하였다.
HEMU-430X와 기존 고속차량의 혼합운행에 대비하여 적절한 열차 운행계획을 수립하고 신규 고속철도 수송용량에 따른 고속철도 운영노선 및 시간대의 수송수요 등을 반영하여 기존 고속철도와 혼합운영 효율화 방안 수립하였다.
현행 300km/h 속도로 운행 시 최대 운행횟수는 최소운전시격에 따라 산정하였고 HEMU-430X(기존 열차와 비교하여)속도 증속에 따른 열차운행의 최대 운행 산정하였다.
Ⅲ. Substance and result of R&D
1. Examining and making the requirements of operators and the specification Making a requirements list of major part, according to the needs of customers and operators using hig-speed train. And As reflecting the case of KTX, KTX-II, subway train, examine and adjust
Ⅲ. Substance and result of R&D
1. Examining and making the requirements of operators and the specification Making a requirements list of major part, according to the needs of customers and operators using hig-speed train. And As reflecting the case of KTX, KTX-II, subway train, examine and adjust the specifications of major parts.
○ For examining the system specification, have to need of being provided the existing specifications and instructions and Feedback of abnormal occurrence history.
○ When making a specifications, write it in style of KRCS(Korea Railroad Corporation Standard), utilize them when introduction of the car.
2. How to Combined transportation of high-speed trains
In accordance with the development of distributed traction prototype car, as providing against the existing high-speed train’s transportation is combined with HEMU-430 that is differ in the speed and traction/braking characteristic, have to need to establish appropriate train scheduling, reflecting high-speed train route and transportation demand on time, so establish how to combined transportation of high-speed trains.
○ When in the present operating(permit passing) at 300 km/hr, the maximum number of runs is computed to 189th , 166th and 145th by the minimum train interval headway.
○ When the introduction of HEMU(360km/h, faster by 20% speed than existing train), the maximum number of runs is decreased because the run of different train performance.
○ In the case of effectively Using by duplicate or complex operation, the run of HEMU may be increased better.
○ As Introducing HEMU high-speed train, differentiating it from existing train may supply customers with higher quality service.
○ As dispersing the passenger demands by preparing the various departure and arrival station and the class of train and the allowing a passing, the number of runs is increased.
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연구책임자(Manager) : | - |
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