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Kafe 바로가기주관연구기관 | 전북대학교 산학협력단 Chonbuk National University |
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보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2015-12 |
과제시작연도 | 2015 |
주관부처 | 농촌진흥청 Rural Development Administration(RDA) |
등록번호 | TRKO201600003355 |
과제고유번호 | 1395040077 |
사업명 | 농업기술경영연구 |
DB 구축일자 | 2016-06-25 |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201600003355 |
Ⅰ. 연구목적과 주산지 요건과 형성요건
정부는 2016년부터 주산지를 중심으로 밭작물공동경영체 육성지원사업을 시행할 계획이다.그러나 주산지의 개념에 대한 확실한 이해부족과 면적(물량)개념으로 주산지를 보는 문제도 내포하고 있다. 본 연구는 산지와 주산지 개념의 차이점, 그리고 주산지형성을 위한 조건들을 이론적으로 검토하였다.
산지와 주산지에 대한 기존 연구를 요약하면, 산지는 단순한 면적(물량)개념을 중심으로 단순한 상품생산을 중심으로 한 지역적 개념으로 파악하고 있고, 주산지는 면적개념과 더불어 조직화를 통한 가치생산을
Ⅰ. 연구목적과 주산지 요건과 형성요건
정부는 2016년부터 주산지를 중심으로 밭작물공동경영체 육성지원사업을 시행할 계획이다.그러나 주산지의 개념에 대한 확실한 이해부족과 면적(물량)개념으로 주산지를 보는 문제도 내포하고 있다. 본 연구는 산지와 주산지 개념의 차이점, 그리고 주산지형성을 위한 조건들을 이론적으로 검토하였다.
산지와 주산지에 대한 기존 연구를 요약하면, 산지는 단순한 면적(물량)개념을 중심으로 단순한 상품생산을 중심으로 한 지역적 개념으로 파악하고 있고, 주산지는 면적개념과 더불어 조직화를 통한 가치생산을 중심으로 한 경영경제적 요소를 포함하여 파악하고 있다.
주산지는 기본적인 재배면적을 유지하고, 재배면적 확대와 농지의 규모화를 도모하여 품종차별화와 작기조절이 가능하고, 농가 조직화하여 재배매뉴얼을 통일하여 교육을 통한 품질균일화와 품질향상을 도모해야 한다. 또한 생산기반을 정비하여 수확 후 효율적인 관리를 위해 기본적인 저장시설과 APC시설 등 유통시설을 갖추고 선별 포장하여 브랜드화해야 하고, 이를 위해 지자체와 농협조직들이 조직을 정비하고 지원예산 확대, 시군브랜드화, 수출촉진 등 지원체계를 구축하는 역량강화가 필요하다. 이와 같은 주산지육성을 통해 생산과 유통의 유리성이 작용하여 농가의 농가소득이 안정적으로 증대되고, 국가는 수급조절을 통해 소비자(수요자)에게 안정적으로 공급이 가능할 것이다.
Ⅱ. 고추, 마늘, 양파 주산지 실태와 변화요인
고추, 마늘, 양파는 양념채소류로 소비자와 생산자에게 매우 중요한 채소류이다. 특히 생산부족시 어려움이 많아 안정생산이 절대 필요하고, 이를 위한 수급조절이 매우 중요하다. 또한 생산량의 정도에 따라 농가의 수익성에도 큰 영향을 주는 작물로 매우 중요하다.
고추, 마늘, 양파는 양념채소로 작부체계상에도 농가의 재배변화에도 큰 영향을 주는 단년생작물로 매우 수급이 어려움이 많다. 특히 마늘과 양파 재배면적의 상대적으로 작용하고 있다.이와 같은 이유에서 산지가 많이 변하는 작물이다
고추는 채소 중에서 많은 농가들이 재배하는 작물로 주산지가 다양하게 분포되어 있다. 대규모 산지의 주산지는 큰 변화는 없으며, 대규모 주산지 시도인 경북과 전남, 전북, 충남, 충북지역의 시군이다.
마늘은 주산지가 양파와 연계하여 변하고 있다. 마늘은 난지형 마늘과 한지형 마늘로 구분되어 유형별 주산지가 차별화되어 있다. 한지형 마늘은 중부지역을 중심으로 한 경북 의성군, 충남 서산군과 태안군, 충북 단양군이 주산지이고, 난지형 마늘은 남부지역인 경남 창녕군, 남해군과 전남 고흥군, 해남군, 신안군과 제주도가 주산지이다.
양파도 마늘과 연계하여 주산지 재배면적의 변화가 있다. 양파 주산지는 전남 무안군과 신안군, 해남군, 함평군, 고흥군, 경남 창녕군과 합천군이 주요 주산지이다
고추·마늘·양파는 양념채소류의 특성에 의해 고추, 마늘, 양파의 양념채소류의 주산지역이 동일 시군내에 2개 이상 작물의 주산지가 있다. 고추, 마늘, 양파 3개 품목이 동시에 주산지인 시군은 전남 해남군과 신안군, 경북 의성군 등 3개 시군이다. 한편 마늘과 양파가 동시에 주산지인 시군은 전남 고흥군, 무안군, 함평군, 경남 창녕군과 합천군, 경북 영천군 등 6개 시군이다.
대규모 기존산지와 신흥산지가 주산지가 되고, 주산지로서 브랜드 파워를 갖기 위해 주산지시군의 행정조직에서부터 조직명을 품목별 명칭을 조직체계를 갖고, 지역의 농협을 중심으로 한 마케팅 노력하고 있었다. 또한 시군단위에서 주산지 품목의 발전을 위해 국가사업, 시도사업 참여 등의 사업참여를 통해 시군 자체 많은 예산을 투입하고 있었다. 이를 통해 생산기반정비, 생산시설·기계화 확충하여 품질관리에 노력하고 있으며, 브랜드 파워를 형성하기 위해 공동브랜드, 지리적 표시제를 가지고 철저한 재배관리와 품질관리하고 있었으며, 품질향상과 부가가치 증대를 위해 조직화를 통한 GAP인증과 친환경인증에 노력하고 있었다.
Ⅲ. 사과, 배, 포도 주산지 실태와 변화요인
사과, 배, 포도는 기호식품임과 동시에 사과와 배는 제사과일, 명절과일로 인식되고 있는 과일로 계절별 소비량의 큰 차이를 보이고 있으며, 특히 사과와 배는 명절에 수급이 중요시되고 있다. 이들 과일들은 다른 과채류와 많은 수입과채류와의 계절별로 높은 경쟁관계에 있고, 특히 수입과채류의 영향(FTA대책)으로 주산지의 변화가 장기적으로 가능한 농산물이기도 하다.또한 재배상으로는 단년생이 아닌 다년생으로 입식수에는 대체하기가 어려운 작물로 주산지의 변화가 크게 없었다.
사과 주산지는 안동시, 청송군, 영주시, 의성군, 문경시, 봉화군 등 과일 주산지인 경북지역에 있는 시군이 주산지가 많다. 기타 지역은 충북 충주시, 경남 거창군이 최근 주산지로서 부각되고 있으며, 기존의 충남 예산군 등이 주요 주산지이다. 사과 주산지의 특성 중의 하나는 산간지역의 특색을 고려하여 다양한 체험활동 등을 통해 전북 장수군, 무주군과 같은 신흥 주산지가 나타나고 있다.
배의 주산지 시군은 전국 각지에 분포되어 있으나, 전남 나주시가 절대적인 배 주산지이며,충남 천안시, 아산시, 경북 상주시 등이 주요 주산지이고, 90년대 이전에는 경기지역 배 주산지가 많았으나 도시화로 안성시와 평택시만이 명맥을 유지하고 있다.
포도의 경우 전국재배면적의 45% 이상을 점하는 경북 김천시, 영천시, 상주시, 경산시 등이며, 충북 영동군, 충남 천안시 경기 화성시 등이 주산지로서 역할을 하고 있다. 특히 포도의 경우 거봉, 비가림포도, 일반포도 등 품종과 재배방식의 차이를 두고 차별화하면서 주산지의 변화를 도모하고 있다.
사과·배·포도·복숭아 등 4대 과일의 경우 1개 시군에 2개 이상 과일이 주산지인 경우도 많았다. 1개 시군에 2개 과일이 주산지인 시군은 보면 7개 시군으로 경기 안성시는 배와 포도, 충북 충주시는 복숭아와 사과, 충남 천안시는 배와 포도, 세종시는 복숭아와 배, 전북 남원시는 포도와 복숭아, 경북 의성군은 사과와 복숭아, 경남 거창군은 사과와 포도가 주산지였다. 1개시군에 3개 과일이 주산지인 경우 4개 시군으로 충남 아산시는 사과, 배, 포도, 경북 경산시는 복숭아, 포도, 사과, 경북 김천시는 포도, 배, 복숭아, 경북 영천시 포도, 복숭아, 사과가 주산지였으며, 1개 시군에 4개 과일 모두가 주산지인 시군은 경북 상주시, 충북 영동군 등 2개 시군이었다.
기존 과일 주산지도 주산지로서 역할을 하기 위해, 주산지 시군의 행정조직에서부터 조직명을 품목별 명칭을 조직을 갖고 지역의 농협을 중심으로 한 마케팅 노력하고 있으며, 주산지 과일 품목의 발전을 위해 많은 국가사업, 시도사업 참여를 통해 시군 자체 많은 예산을 투입하고 있었다. 이를 통해 저온저장고 등 생산기반정비와 생산시설·기계화 확충하여 품질관리에 노력하고 있었다. 한편 시군 과일 브랜드 파워를 형성하기 위해 공동브랜드, 지리적 표시제를 가지고 철저한 재배관리와 품질관리를 하고 있으며, 품질향상과 부가가치 증대를 위해 조직화를 통한 GAP인증과 친환경인증에 노력하고 있었다.
Ⅳ. 채소·과일 산지경쟁력 강화요인 분석
채소·과일의 품목별 경쟁력 강화요인을 분석하기 위해 과일의 품목별 산지간 경쟁형태, 채소의 품목별 산지간 경쟁형태, 품목별 도매시장의 평가요인 및 경쟁력 있는 산지의 조건, 산지경쟁력 강화를 위한 산지조직화 대응전략, 도매시장의 정가·수의매매 활성화에 대응한 산지마케팅 전략 등을 조사 분석하였다.
과일의 품목별 산지간 경쟁형태를 살펴보기 위해 배, 사과, 복숭아, 감귤, 포도, 딸기 등 총 12개 품목의 주요 출하시기 및 생산량, 출하량 등을 살펴보았고, 가락시장에서 해당 품목을 경매할 때 고려하는 우선순위에 대해 살펴보았다. 또한 채소의 품목별 산지간 경쟁형태를 살펴보기 위해 양파, 상추, 깻잎, 쪽파, 대파, 풋고추, 피망 등 총 12개 품목의 주요 출하시기 및 생산량,출하량 등을 살펴보았다.
과일의 품목별 도매시장의 평가요인 및 경쟁력 있는 산지의 조건을 살펴보기 위해, 도매시장종사자를 대상으로 계층분석방법을 실시하였다. 도매시장에서 과일 경매 시 고려하는 요인들을 계층화하여 우선적으로 고려하는 요인들을 살펴본 결과, 내부품질 > 외부품질 > 출하조건 순으로 나타났다. 세부적인 요인들을 살펴보면, 내부품질에서는 맛 > 육질 > 과즙 > 향 순으로 중요도가 나타났으며, 외부품질에서는 색택 > 모양 > 크기 > 껍질(상처유무) 순으로 중요도가 나타났다. 또한, 출하조건에서는 품질균일성 > 출하계획성 > 출하정보 정확성 > 출하기간 >등급다양성 > 출하규모 순으로 중요하게 생각하는 것으로 나타났다.
산지경쟁력 강화를 위한 산지 조직화 대응전략을 살펴보기 위해, 정부의 산지유통활성화사업대상조직(165개소, ‘13년 기준)을 대상으로 조사를 실시하였다. 산지유통조직의 활성화와 관련된 설문지를 선행연구를 바탕으로 작성하여 총 30문항으로 구성하였고, 생산, 수확후관리, 마케팅, 공동사업, 조직관리 등 총 5개 요인으로 구분하여 조사를 실시하였다. 조사결과 산지유통조직이 생각하는 활성화 조건은 조직관리 차원에서 정관에 의한 조직운영이 가장 중요한 것으로 나타났고, 그 다음으로 마케팅 부분에서 공동브랜드를 활용하는 것으로 나타났다. 이밖에도 환원사업, 인센티브 등을 활용하는 것, 농가가 원하는 교육프로그램을 제공하는 것, 신규가입자 확대를 노력하는 것 등에서 중요도가 높게 나타났다.
도매시장의 정가·수의매매 활성화에 대응한 산지마케팅전략을 살펴보면, 정가·수의매매를 통해 기존의 “선물류, 후거래” 체계에서 “선거래, 후물류” 체계로 시스템을 전환해야 한다고 보았으며, 1회성 거래보다는 지속적인 거래를 유지하는 것이 중요한 것으로 나타났다. 문제점으로는 중도매인의 규모화, 도매시장 경매시장의 위축, 농가단위에서 본 거래제도의 이해도 부족등이 지적되었다.
Ⅴ. 정책적 시사점
5-1 주산지 지정시 고려점
시군단위 주산지 지정고시는 2016년부터 추진되는 농림축산식품부의 [밭작물 공동경영체 육성지원사업] 대상에 영향을 주기 때문에 매우 중요하다.
2014년 주산지 지정시 재배면적 혹은 생산량 기준을 중심으로 하고 있으며, 재배면적에 미달되는 경우 특화계수와 시군농업농촌발전계획내 지자체의 전략품목으로 의지를 중심으로 하고있다.
밭작물 공동경영체 육성지원사업은 특히 수급조절을 중심 목표로 두기 때문에 신흥주산지의 경우 재배면적과 특화계수에 부족한 경우에도 계약재배와 판매계획을 정확하게 수립하여 수급조절하는 시군의 경우에도 주산지로서 지정고시 될 수 있도록 해야 할 것이다.
5-2 주산지 중심의 밭작물 공동경영체 육성사업
주산지를 중심으로 하는 밭작물 공동경영체 육성지원사업도 과거의 주산지역 농가의 안정생산을 통한 안정소득 확보와 더불어 소비자에게 안정적으로 공급하는 시스템 구축이 필요하다.
사업대상인 시군단위 주산지내에서 다양한 대상주체 시스템을 다양하게 구축할 필요가 있다.대부분이 1개 시군 주산지내에서도 1∼3개소로 권역별로 차별화되어 있기 때문에 생산과 유통을 연계한 주체 육성이 중요하다.
또한 생산-유통-소비와 연계하여 안정적인 수급조절을 통한 농가의 안정적인 소득증대와 안정공급을 위해 리더 육성에서 다양한 주체육성과 사업주체와 추진주체의 수준에 따른 단계별 교육시스템이 구축되어야 한다. 즉 국가-시도-시군-읍면단위 조직체계 구축과 관련자에 대한 총체적인 교육과 생산-유통-소비를 연계한 통합교육이 이루어져야 한다.
5-3 정가·수매거래 제도의 개선방안
정가·수의거래 시 다양한 판로로 상품출하가 가능해야하지만 현재 대형마트 위주의 정가·수의 거래 물량 출하를 벗어나서 보다 다양한 거래처 확대가 중요하다.
또한 제도적으로 정가·수의거래를 활성화할 수 있는 유인책이 필요하며, 제도의 거래주체들이 본 거래를 활발히 이용할 수 있도록 다양한 지원체계 마련이 필요하다. 특히, 중도매인 마진율에 비해 농가수취가격이 크게 낮다고 인식하기 때문에 물류비 등의 지원으로 이에 대한 손실보던 정책이 필요할 것으로 보인다.
품목별 정가·수의거래 제도에 대한 세부적인 분석이 필요하다. 다양한 청과물 중 정가·수의거래가 용이한 품목이 존재하기 때문에 품목별로 공판장 및 법인의 전략을 달리 가져갈 필요가있다.
또한 시장의 혼란을 최소화 할 수 있는 목표치 설정이 필요하며, 시장의 상황과 산지의 여건을 고려한 목표치를 제시하여 안정적으로 정가·수의거래 제도가 안착할 수 있도록 제도적 뒷받침이 되어야 한다.
1. A summary of the theory to Main Production Area
Governments around the main Production Area since 2016 and plans to conduct a joint field crop management system promote support programs. However, it poses a problem seeing the obvious lack of understanding in the main Production Area and an are
1. A summary of the theory to Main Production Area
Governments around the main Production Area since 2016 and plans to conduct a joint field crop management system promote support programs. However, it poses a problem seeing the obvious lack of understanding in the main Production Area and an area(volume), the concept of the concept of the main producing areas. The research of the Production Area and the main Production Area is the difference between concept and theoretically review the conditions for forming the main producing areas.
To summarize the existing research on the Production Area and the main Production Area, Production Area are just around the area (volume) Concept One has to understand the concept locally around the simple commodity production and main Production Area have been identified, including the management and economic factors around the values produced by the organization, with an area concept.
The main producing areas are kept basic cultivation area and to promote the cultivation area and large-scale expansion of farmland varieties and cropping can be differentiated, and the growing unity manual to organize farmers should promote the quality of equalize and quality improvement through education. In addition, maintenance of production infrastructure must be branded with selecting Package has a distribution facility, including basic storage facilities and APC facilities for the effective management after harvesting and maintenance of local governments and cooperatives organizations are organized for them and support budget enlargement, counties branding, export promotion the capacity building is needed to build and support systems. The main producing areas, such as through the development of production and distribution due to the advantage of farmers and farmers' income increase steadily, the country will be a stable supply to consumers (consumers) through the production control. This is summarized by a comprehensive picture below.
2. Pepper, garlic, onion main production areas and the Actual Condition change factor
Pepper, garlic, onion vegetables are very important to consumers and producers as a seasoning vegetables. Especially it is an absolute need more stable production difficulties during short supply and it is very important to regulate supply and demand for it. It is also important to the crop giving a big impact on the profitability of the farmer depending on the extent of production.
Pepper, garlic, onion, this is often very difficult to supply crops with just born a great impact on farmers in the cultivation of changes in cropping systems seasoned vegetables. In particular, relatively to the action of garlic and onion planting area. This is why the crop has changed a lot in the production area.
The main production areas in many crop farmers from planting pepper vegetables are variously distributed. Large main production areas of production area is not a big change and The large main production areas of Gyeongbuk, Jeonnam, Jeonbuk, and Chungnam, Chungbuk Province.
Garlic is the main production areas is changing in connection with the onions. Garlic is divided into Southern-type Garlic and Cold-type Cultivar of Garlic, main production areas are differentiated by type. Cold-type Cultivar of garlic around Central Region Kyungpook Uiseong County, Chungcheongnam seosan county, Taean county, Chungbuk Danyang county. Southern-type Garlic is the Gyeongnam changnyeong county, Goheung-gun Namhae, Haenam, Shinan, Jeju Island main production areas of the southern region.
Onion is also a change in the main production areas planting area in conjunction with the garlic. Onion is the main production areas Muan, Sinan, Haenam, Hampyeong, Goheung in Jeonnam and Changnyeong, Hapcheon in gyeongnam is major main production areas
Pepper, garlic, onion marinated vegetables by the nature of the Pepper, garlic and onion in vegetable condiments in the main producing areas main producing areas of two or more crops in the same counties. Pepper, garlic, onion three items at the same time the main producing areas of counties Sinan, Haenam in Jeonnam and Uiseong in Gyeongbuk. Meanwhile, the counties are the main producing areas while garlic and onions Goheung, Muan, Hampyeong in jeonnam and changnyeong, hapcheon in Gyeongnam and Yeongcheon in Gyeongbuk.
Large existing and emerging production area production area is a main producing areas and As the main producing areas have the organizational structure of the Organisation by item name from the administrative organization of the main producing areas counties to have pawoeul brand and Marketing efforts were mainly nonghyup in the region. There were also committing itself to many counties through the project budget, including the participation of national business, try to participate in the business development of the main producing areas in the counties item basis. This production base through maintenance, and expansion of production facilities and mechanization are committed to quality management, Co-brand, and it has had a growing geographical indications thorough management and quality management to form a brand, Were trying to GAP certification and environmental certification through the organization to increase quality and added value.
3. Apples, pears, grapes main producing areas and the Actual Condition change factor.
Apples, pears, grapes, apples and pears at the same time as being favourite foods has seen a big difference in the consumption of seasonal fruit by being recognized as a memorial service fruit, fruit holidays, Especially apples and pears has become important supply and demand on holidays. These fruits are in high competition with other seasonal fruits and vegetables and many fruits and vegetables imports, In particular, the impact of imports of fruit and vegetable seeds (FTA measures) changes in main producing areas of agricultural products is also available in the long term. Also difficult to grow crops to replace apparently it did not significantly change in the main producing areas. Apples are often the main producing areas in the counties of Andong, cheongsong, Yeongju, Uiseong, Mungyeong, Bonghwa and so on, Gyeongbuk is main producing areas, such as fruits main producing areas. Other areas are Chungju in Chungbuk and Geochang in Gyeongnam is emerging as the main producing areas recently, The main producing areasand so on the main existing Yesan Chungcheongnam. One of the characteristics of the main producing areas through the Apple experience various activities taking into account the peculiarities of mountainous regions Emerging main producing areas, such as Jeonbuk Jangsun Muju may appear.
The pear main regions: counties across the country have been distributed, but The absolute pear Jeonnam Naju main producing areas, Cheonan, Asan, Changzhouand so on a major main producing areas, Previous 1990s, were the main producing areas Gyeonggi pear. but Due to urbanization and keeping only the existence Anseong and Pyeongtaek.
In the case of grapes that more than 45% of the national planting area, Gyeongbuk Gimcheon, Yeongcheon, Changzhou, Gyeongsan, etc. and Yeongdong, Cheonan, Hwaseong and so on the main producing areas role. Especially, while the difference with the case of grape vine, grape cultivation under rain shelter, normal grape varieties and cultivation methods differentiate and promote a change in the main producing areas.
For four fruits apples, pear , grapes, peaches were even if the two main producing areas in one or more fruit counties. 1 counties in two counties is the main producing areas of fruit in the seven counties, Anseong is Pears and grapes, Cheongju is peaches and apples,Cheonan pear and grapes, Sejong City is peaches and pears, Namwon grapes and peaches, Uiseong County's apples and peaches, Geochang Apples and Grapes It was the main producing areas. If the three main producing areas in the fruit counties 1 in four counties, Asan are apples, pears, grapes, Gyeongsan are peaches, grapes, apples, Gimcheon are grapes, pears, peaches, Yeongcheon are grapes, peaches, apples, Was the main producing areas, the counties are four main producing areas of fruit all in one counties Changzhou,yeongdong.
The existing fruit to serve as the main producing areas also main producing areas, From the administrative organization of the main producing areas counties have organized the Organisation by item name and nonghyup and marketing efforts around the area, and main producing areas many countries for the development of fruit products business, was also invested itself many counties budget through project participation. Through the production infrastructure maintenance and expansion of production facilities and mechanized low-temperature reservoir was working on quality control. On the other hand the common brands, geographical indications counties to form a brand and fruit cultivation and thorough management and quality management, Were trying to GAP certification and environmental certification through the organization to increase quality and added value.
4. Analysis of strengthening production area competitiveness; vegetables, fruits
The purpose of this study is the producer competitiveness and marketing strategies of vegetables and fruits. The main study is targeted for fruits and vegetables each 12 items. By main producing areas, seasonal, regional, so take a look at the shipments and price trends, we analyzed the distribution and cultivation methods.
The wholesale market at each reporting by item quality evaluation criteria, conducted a survey of the practices recommended an excellent producer in the wholesale market.
Analysis of the competitive factors between the producer and the analysis of the factors that excellent rating in the market, proposed a marketing strategy.
In particular, by item, it established the strategies by considering the main producing areas characteristics. In addition, the proposed analysis and utilizing this strategy for a new trading system of the wholesale market. Looking at the results, fruit and vegetables are shipped duration varies by item, it showed that the producer is a competitive segment.However, there is a distinction between main producing areas becoming unclear as the recent increase in production technology, facilities cultivation. In the wholesale market, the most important evaluation of the internal quality(sugar, fruit juice, flavor) in the evaluation criteria of the fruit. Then it is important to assess the external features(size, color, shape), shipping conditions(homogenize the quality, scale shipments, shipment period) in order. In addition, it was found that the most important to evaluate the organization's management and marketing to increase efficiency of producing organization. In addition, the evaluation of the new trading system in the wholesale market showed that the most urgent competitiveness by securing a large-scale.
5. Policy Implications
5-1 Considered in the main producing areas designated point
Unit main producing areas designated counties Notice are important. because It effect on joint field crop management system promote support programs from Ministry of Agriculture 2016
During 2014 specifies the main producing areas are mainly based on acreage or production. If that fails to meet the growing area, Focusing on strategy and specific items of coefficient of Agriculture and Rural Development Plan within the municipalities and counties.
Joint field crop management system promote support programs are controlled by supply and demand, particularly with the central goal. In case of Newly Main Farming Fields, even if lacking in cultivation and cultivation contracts with specific coefficients accurately establish a sales plan. and In case of the supply and demand controlling city, county as the main farming fields designation could be given choose.
5-2 Focusing on the main producing areas of joint field crop management system promote support programs
Focusing on the main producing areas joint field crop management system promote support programs. in the past, main farming fields area ensuring a stable production and stable income In addition consumers, it is necessary to build a system that reliably supply
Within the city, county unit main producer which is an enterprising target various objective subjective system variously, there is a necessity which will construct.
Most of these are differentiated according to zones 1-3 locations within the main producing areas and counties 1. so The principal training linked to the production and distribution are important.
Also Production-distribution-consumption and supply and demand control of the stable increase stable income of the Homestead and Nurturing the leader for a steady supply of the various subjects promoting nurturing and business principals and principals should be built up step by step in accordance with the level of the education system. In other words, country-city-county-town building organizational unit system and The overall training for the people concerned and Production-distribution-consumption should be done along with the integrated education.
5-3 Improvement of negotiated transaction
It requires a variety of dealer when trading partner, but now goes to a supermarket center. Therefore, it requires a greater variety of retailer expansion.
And in order to enable trading partner requires incentives, various support measures are needed so that traders can actively take advantage of the relative transactions. In particular, because it recognizes that the low farmers receive price, there is a need, such as distribution costs assistance.
In addition, there is a need for detailed analysis of another opponent trading item. Opponent of the deal in a variety of fruits and vegetables does not have to go with an easy item centered on the strategy another in the way.
It is necessary to set the target value can minimize the disruption in the market. The status of the situation and the producer of the market presenting the the target value consideration, trading system of the other party must be institutional support so that it can be fixed.
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