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NTIS 바로가기주관연구기관 | 전북대학교 Chonbuk National University |
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연구책임자 | 전제성 |
참여연구자 | 송승원 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2012-06 |
주관부처 | 과학기술정보통신부 Ministry of Science and ICT |
등록번호 | TRKO201800000758 |
DB 구축일자 | 2019-04-20 |
키워드 | 대학.교육.개혁.학위.인도네시아.university.education.reform.degree.Indonesia. |
〇 네덜란드 식민시대 탄생한 인도네시아 고등교육기관의 양적 성장
〇 현재 3천여 고등교육기관과 4백5십만 대학생
〇 민주화 이후 질적 발전을 위한 도전: 접근성, 적절성, 자율성 신장
〇 질적 도약을 위한 대학교육과정 검증제도 강화 추진
〇 학위수여 요건도 강화되고 있는 추세
〇 학위수요 증대: 학위수여 관련 부실, 부정, 사기 발생 가능성 증대
〇 인도네시아 교육문화부 고등교육국: 학위등록 및 검증의 투명성 강화
〇 고등교육기관의 모든 졸업생의 학위정보를 공개하는 사이트 소개
IV. Research Results
Created in the early 20th century under the Dutch colonial authorities, the higher education in Indonesia grew rapidly since the independence in 1945, which resulted in the formation of about three thousand institutes and 4.5 million students now. Nevertheless, Indonesia'
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