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Kafe 바로가기주관연구기관 | 한국철도기술연구원 Korea Railroad Research Institute |
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연구책임자 | 고상원 |
참여연구자 | 박덕신 , 노희민 , 윤수환 , 김재철 , 장승호 , 이재영 , 고효인 , 김용기 , 정우태 , 최성훈 , 이영훈 , 홍지영 , 곽민호 , 문대섭 , 권용장 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2017-12 |
과제시작연도 | 2017 |
주관부처 | 과학기술정보통신부 Ministry of Science and ICT |
등록번호 | TRKO201800009854 |
과제고유번호 | 1711061750 |
사업명 | 한국철도기술연구원연구운영비지원 |
DB 구축일자 | 2018-05-26 |
키워드 | 박테리아.번식방지.초미세먼지.차량연결부.저주파 소음.소음저감.Bacteria.non-biofouling.fine particle matter.inter-coach spacing.low-frequency noise.noise reduction. |
DOI | https://doi.org/10.23000/TRKO201800009854 |
◦ 철도시스템 유해물질 확산방지 기술 개발
- 천연물 유래 접착성 신소재를 이용한 고체표면 개질 최적화
- 철도차량용 부유 유해물질 저감장치 개발 및 실험실 평가
- 철도차량 내 부유 입자의 전파경로 예측분석 및 방법론 검증
- 기능성 활성탄소섬유(ACF)를 이용한 초미세먼지 제거 시스템 설계
◦ 고속철도차량 연결부 소음진동 저감기술 개발
- 연결부 소음원 분석을 통한 취약 요소 도출
- 연결막 소음성능 향상 구조 설계(안) 도출 및 고속유동 환경 영향 분석 수행
- 차체 진동저감
◦ 철도시스템 유해물질 확산방지 기술 개발
- 천연물 유래 접착성 신소재를 이용한 고체표면 개질 최적화
- 철도차량용 부유 유해물질 저감장치 개발 및 실험실 평가
- 철도차량 내 부유 입자의 전파경로 예측분석 및 방법론 검증
- 기능성 활성탄소섬유(ACF)를 이용한 초미세먼지 제거 시스템 설계
◦ 고속철도차량 연결부 소음진동 저감기술 개발
- 연결부 소음원 분석을 통한 취약 요소 도출
- 연결막 소음성능 향상 구조 설계(안) 도출 및 고속유동 환경 영향 분석 수행
- 차체 진동저감 장치 구조 설계(안) 도출 및 다중모드 저감방안 도출
( 출처 : 보고서 요약서 7p )
Ⅳ. Results
1. Development of reduction technology for hazardous substances in railway system
◦ Development of spray coating method with adhesive material and anti-bacterial test on coated surfaces
◦ Functionalization of activated carbon fiber with nano materials for fine particulate matter-
Ⅳ. Results
1. Development of reduction technology for hazardous substances in railway system
◦ Development of spray coating method with adhesive material and anti-bacterial test on coated surfaces
◦ Functionalization of activated carbon fiber with nano materials for fine particulate matter-reduction in railway system
◦ Analysis of the exposure risk of occupants and reduction efficiency of particles in a train cabin
2. Development of noise/vibration reduction method for prevention of inter-coach diffusion
◦ Basic specification design of reduction device for transmission noise between-cars section using multi-layer micro-perforated panels
◦ Basic specification design of vibration abatement system for vibration between-cars section using piezoelectric shunting system and dynamic absorbing layer
( 출처 : SUMMARY 13p )
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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