편의식의 이용실태 및 그에 따른 만족도 : 강릉 지역의 편의식품점 및 편의점을 중심으로 Utilizing behaviour of convenience food and its satisfaction degree : focused on fast food restaurant and convenience stores in the city of Kangreung원문보기
본 연구는 급변하는 현대사회에 간편하고 경제성이 있을 뿐 아니라 영양적으로 균형된 편의식을 제공하고 대학생들에게 올바른 영양지식을 습득시킬 교육자료를 얻으며 올바른 식생활 문화 정착에 적극적으로 참여하는 것을 목적으로 한다. 이에 강릉지역 대학생(남·녀) 들의 편의식에 대한 이용도 및 인지도를 파악하고 편의식품점 및 편의점에 대한 이용실태와 만족도를 파악해 보다 적합한 편의식 개발을 위한 기초 자료를 제공하고자 한다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 1. 조사 대상자의 특성 조사 대상자는 총 500명으로 남성이 227명(45.4%), 여성이 273명(54.6%)이었고, 주거형태는 자택인 경우가 62.8%, 비 자택 중 자취 64.5%, 하숙 15.6%, 기타 친척집이 19.9%를 차지했다. 외식 시 한끼 식사 비용은 '2000원 미만'(57.8%), 간식횟수는 '1일2회'(29.4%), 간식 시간은 '아무때나 한다'(45.4%), 간식의 종류는 '빵 및 과자류'(35.6%)가 가장 많았고, 외식 시 가장 많이 먹는 음식은 '한식'(51.2%)으로 한식을 선호하는 경향이 두드러졌다. 2. 편의식에 대한 인지도와 만족도 1) 편의식에 대한 인지도 조사 대상자는 편의식에 대해 80.4%가 '잘 알거나 어느 정도 알고 있다' 라고 답해 비교적 잘 알고 있는 것으로 나타났고, 편의식은 주로 편의식품점에서 먹는 것으로 나타나(48.8%) 아직은 지참음식(take away ...
본 연구는 급변하는 현대사회에 간편하고 경제성이 있을 뿐 아니라 영양적으로 균형된 편의식을 제공하고 대학생들에게 올바른 영양지식을 습득시킬 교육자료를 얻으며 올바른 식생활 문화 정착에 적극적으로 참여하는 것을 목적으로 한다. 이에 강릉지역 대학생(남·녀) 들의 편의식에 대한 이용도 및 인지도를 파악하고 편의식품점 및 편의점에 대한 이용실태와 만족도를 파악해 보다 적합한 편의식 개발을 위한 기초 자료를 제공하고자 한다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 1. 조사 대상자의 특성 조사 대상자는 총 500명으로 남성이 227명(45.4%), 여성이 273명(54.6%)이었고, 주거형태는 자택인 경우가 62.8%, 비 자택 중 자취 64.5%, 하숙 15.6%, 기타 친척집이 19.9%를 차지했다. 외식 시 한끼 식사 비용은 '2000원 미만'(57.8%), 간식횟수는 '1일2회'(29.4%), 간식 시간은 '아무때나 한다'(45.4%), 간식의 종류는 '빵 및 과자류'(35.6%)가 가장 많았고, 외식 시 가장 많이 먹는 음식은 '한식'(51.2%)으로 한식을 선호하는 경향이 두드러졌다. 2. 편의식에 대한 인지도와 만족도 1) 편의식에 대한 인지도 조사 대상자는 편의식에 대해 80.4%가 '잘 알거나 어느 정도 알고 있다' 라고 답해 비교적 잘 알고 있는 것으로 나타났고, 편의식은 주로 편의식품점에서 먹는 것으로 나타나(48.8%) 아직은 지참음식(take away food) 의 활성화가 이루어지지 않는 형태였다. 편의식과 가정음식간의 선호도에서는 가정음식을 현저하게 선호하고(77.4%), 영양적 의견으로는, 지방이 가장 많이 들어있다고 생각하고 있었으며(75.4%) 이용 용도는 간식으로 먹는 경우가 69.6%를 차지했다. 반면 한끼식사용으로 먹는다는 대답은 29.2%에 불과해 편의식이 한끼 식사용이라기 보다는 식간에 배고픔을 줄이는 간식으로서의 인식이 지배적이었다. 또한, 주로 이용하는 품목으로는 '라면'이 가장 이용율이 높았고(45.8%) 그 다음이 김밥, 햄버거, 샌드위치, 냉동피자, 도시락, 냉동짜장면, 죽 순이었으며 편의식을 이용하는 이유로는 '시간을 절약할 수 있어서'가 가장 높게 나타나(44.8%) 빠른 시간에 식사를 해결하려는 경향이 두드러졌다. 2) 편의식 구매후의 만족도 편의식 구매 후의 만족 정도를 조사한 결과 '포장 상태의 안전도', '영양적 균형', '품목의 다양성'에 대해서는 대상자가 '보통이다'라고 답해 (78.0%, 64.6%, 64.2%) 비교적 긍정적인 반응을 보였고, '유통기한 엄수'에 대한 설문에서는 '어느 정도 지켜지고 있다'(81.2%)라고 답해 매우 만족하고 있는 것으로 나타났다. 또한 '음식의 맛'은 '아주 만족'하거나 '만족한다'고 대답하는 경우가 52.6%에 반해 '그저 그렇다'가 42.4%로 나타나 맛의 개발이 시급하다는 결론이 나왔다. 한편 '제품의 이름'과 '제품의 종류'에 대해서는 높은 만족도를 나타낸 반면(55%, 50.2%), '제품의 가격'과 '위생 상태'에 대해서는 '아주 만족'하거나 '만족한다'고 생각하는 대상자가 17.2%, 22%에 불과해 불만족스러워 하는 결과를 보였다. 따라서 식품업계에서는 경제적이고 위생적인 양질의 편의식을 개발하여야 할 것이다. 3. 편의식품점의 이용 실태 편의식품점의 이용실태에 대한 결과는 다음과 같다. '식사하기가 간편해서'(46.0%) 편의식품점을 찾는다는 동기가 가장 높았고, 이용횟수는 남학생보다는 여학생이 더 많이 이용하는 것으로 나타났다(p=0.014). 한편 주거형 태별 이용횟수의 분석 결과 자택에 거주하는 학생보다는 비 자택에 거주하는 학생의 이용율이 더 높았고 (p=0.006), 비 자택 거주 학생 중 하숙이나 기타 친척집에 거주하는 학생보다 자취를 하는 학생의 이용을이 더 높게 나타났다. (p=0.01 & p= 0.001). 편의식품점에서 보내는 시간은 '30분-90분 사이'가 가장 많았고(59.0%), 함께 오는 동행인은 '친구, 이성친구'가 대부분을 차지했으며(88.4%), 음식 비용 지불 방법은 '때에 따라 아무나 한다'가 43.2%의 비율을 보였다. 또한 햄버거점이(38.8%) 가장 많이 이용하는 편의 식품점이었고, 그 다음이 김밥점, 면류점, 피자점, 치킨점, 아이스크림점 순이었으며 편의식품점의 이용과 식생활의 변화와는 별 다른 차이가 없음이 나타났다. 4. 편의점의 이용 실태 편의점의 이용 실태를 분석한 결과, 편의점의 이용 횟수는 '하루에 1회 이상'과 '1주일에 1-3회'가 27.0%의 빈도로 가장 많았고 남녀간의 통계학적으로 유의한 차이는 없었다(p=0.761). 반면, 주거별 이용횟수 조사 결과 비 자택인 학생이 자택인 경우의 학생보다 이용횟수의 비율이 유의하게 높았으며 (p=0.002), 그 중 자취를 하는 학생들이 하숙이나 기타친척집에 비해 편의점을 더 많이 이용하는 것으로 나타났다(p=0.018 & p= 0.005). 편의점을 이용하는 이유로는 '야간에 이용할 수 있어서'(37.1%)가 가장 많아 편의점이 다른 점포에 비해 장점인 24시간 영업이 소비자로 하여금 편의점을 찾게 하는 데 큰 기여를 한다고 볼 수 있었다. 한편 많이 이용하는 편의제품으로는 1 순위가 '음료'(29.2%)인 것으로 보아 다양한 종류의 편의식에 관한 연구가 이루어져야 할 것으로 보인다. 편의점을 자주 이용하는 경우에는 주로 '음료', '편의식', '과자류'를 이용하는데 반해, 그 외에는 주로 '생활잡화', '주류', '문구류'를 이용하는 것으로 나타난다. 본 연구 결과를 토대로 지속적인 후속연구와 식품업체와의 협력적인 시행이 필요하며, 또한 소비자의 영양과 기호를 고려한 다양한 종류의 편의식의 개발과 이를 보편화·다양화하는데 앞장서야 할 것으로 사료된다.
본 연구는 급변하는 현대사회에 간편하고 경제성이 있을 뿐 아니라 영양적으로 균형된 편의식을 제공하고 대학생들에게 올바른 영양지식을 습득시킬 교육자료를 얻으며 올바른 식생활 문화 정착에 적극적으로 참여하는 것을 목적으로 한다. 이에 강릉지역 대학생(남·녀) 들의 편의식에 대한 이용도 및 인지도를 파악하고 편의식품점 및 편의점에 대한 이용실태와 만족도를 파악해 보다 적합한 편의식 개발을 위한 기초 자료를 제공하고자 한다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 1. 조사 대상자의 특성 조사 대상자는 총 500명으로 남성이 227명(45.4%), 여성이 273명(54.6%)이었고, 주거형태는 자택인 경우가 62.8%, 비 자택 중 자취 64.5%, 하숙 15.6%, 기타 친척집이 19.9%를 차지했다. 외식 시 한끼 식사 비용은 '2000원 미만'(57.8%), 간식횟수는 '1일2회'(29.4%), 간식 시간은 '아무때나 한다'(45.4%), 간식의 종류는 '빵 및 과자류'(35.6%)가 가장 많았고, 외식 시 가장 많이 먹는 음식은 '한식'(51.2%)으로 한식을 선호하는 경향이 두드러졌다. 2. 편의식에 대한 인지도와 만족도 1) 편의식에 대한 인지도 조사 대상자는 편의식에 대해 80.4%가 '잘 알거나 어느 정도 알고 있다' 라고 답해 비교적 잘 알고 있는 것으로 나타났고, 편의식은 주로 편의식품점에서 먹는 것으로 나타나(48.8%) 아직은 지참음식(take away food) 의 활성화가 이루어지지 않는 형태였다. 편의식과 가정음식간의 선호도에서는 가정음식을 현저하게 선호하고(77.4%), 영양적 의견으로는, 지방이 가장 많이 들어있다고 생각하고 있었으며(75.4%) 이용 용도는 간식으로 먹는 경우가 69.6%를 차지했다. 반면 한끼식사용으로 먹는다는 대답은 29.2%에 불과해 편의식이 한끼 식사용이라기 보다는 식간에 배고픔을 줄이는 간식으로서의 인식이 지배적이었다. 또한, 주로 이용하는 품목으로는 '라면'이 가장 이용율이 높았고(45.8%) 그 다음이 김밥, 햄버거, 샌드위치, 냉동피자, 도시락, 냉동짜장면, 죽 순이었으며 편의식을 이용하는 이유로는 '시간을 절약할 수 있어서'가 가장 높게 나타나(44.8%) 빠른 시간에 식사를 해결하려는 경향이 두드러졌다. 2) 편의식 구매후의 만족도 편의식 구매 후의 만족 정도를 조사한 결과 '포장 상태의 안전도', '영양적 균형', '품목의 다양성'에 대해서는 대상자가 '보통이다'라고 답해 (78.0%, 64.6%, 64.2%) 비교적 긍정적인 반응을 보였고, '유통기한 엄수'에 대한 설문에서는 '어느 정도 지켜지고 있다'(81.2%)라고 답해 매우 만족하고 있는 것으로 나타났다. 또한 '음식의 맛'은 '아주 만족'하거나 '만족한다'고 대답하는 경우가 52.6%에 반해 '그저 그렇다'가 42.4%로 나타나 맛의 개발이 시급하다는 결론이 나왔다. 한편 '제품의 이름'과 '제품의 종류'에 대해서는 높은 만족도를 나타낸 반면(55%, 50.2%), '제품의 가격'과 '위생 상태'에 대해서는 '아주 만족'하거나 '만족한다'고 생각하는 대상자가 17.2%, 22%에 불과해 불만족스러워 하는 결과를 보였다. 따라서 식품업계에서는 경제적이고 위생적인 양질의 편의식을 개발하여야 할 것이다. 3. 편의식품점의 이용 실태 편의식품점의 이용실태에 대한 결과는 다음과 같다. '식사하기가 간편해서'(46.0%) 편의식품점을 찾는다는 동기가 가장 높았고, 이용횟수는 남학생보다는 여학생이 더 많이 이용하는 것으로 나타났다(p=0.014). 한편 주거형 태별 이용횟수의 분석 결과 자택에 거주하는 학생보다는 비 자택에 거주하는 학생의 이용율이 더 높았고 (p=0.006), 비 자택 거주 학생 중 하숙이나 기타 친척집에 거주하는 학생보다 자취를 하는 학생의 이용을이 더 높게 나타났다. (p=0.01 & p= 0.001). 편의식품점에서 보내는 시간은 '30분-90분 사이'가 가장 많았고(59.0%), 함께 오는 동행인은 '친구, 이성친구'가 대부분을 차지했으며(88.4%), 음식 비용 지불 방법은 '때에 따라 아무나 한다'가 43.2%의 비율을 보였다. 또한 햄버거점이(38.8%) 가장 많이 이용하는 편의 식품점이었고, 그 다음이 김밥점, 면류점, 피자점, 치킨점, 아이스크림점 순이었으며 편의식품점의 이용과 식생활의 변화와는 별 다른 차이가 없음이 나타났다. 4. 편의점의 이용 실태 편의점의 이용 실태를 분석한 결과, 편의점의 이용 횟수는 '하루에 1회 이상'과 '1주일에 1-3회'가 27.0%의 빈도로 가장 많았고 남녀간의 통계학적으로 유의한 차이는 없었다(p=0.761). 반면, 주거별 이용횟수 조사 결과 비 자택인 학생이 자택인 경우의 학생보다 이용횟수의 비율이 유의하게 높았으며 (p=0.002), 그 중 자취를 하는 학생들이 하숙이나 기타친척집에 비해 편의점을 더 많이 이용하는 것으로 나타났다(p=0.018 & p= 0.005). 편의점을 이용하는 이유로는 '야간에 이용할 수 있어서'(37.1%)가 가장 많아 편의점이 다른 점포에 비해 장점인 24시간 영업이 소비자로 하여금 편의점을 찾게 하는 데 큰 기여를 한다고 볼 수 있었다. 한편 많이 이용하는 편의제품으로는 1 순위가 '음료'(29.2%)인 것으로 보아 다양한 종류의 편의식에 관한 연구가 이루어져야 할 것으로 보인다. 편의점을 자주 이용하는 경우에는 주로 '음료', '편의식', '과자류'를 이용하는데 반해, 그 외에는 주로 '생활잡화', '주류', '문구류'를 이용하는 것으로 나타난다. 본 연구 결과를 토대로 지속적인 후속연구와 식품업체와의 협력적인 시행이 필요하며, 또한 소비자의 영양과 기호를 고려한 다양한 종류의 편의식의 개발과 이를 보편화·다양화하는데 앞장서야 할 것으로 사료된다.
Based on the understanding of university students' utilizing behaviour and perception of the convenience food and consumption pattern and satisfaction degree of fast food restaurant and convenience store in the city of Kangreung, this study attempts to provide basic materials for development of more...
Based on the understanding of university students' utilizing behaviour and perception of the convenience food and consumption pattern and satisfaction degree of fast food restaurant and convenience store in the city of Kangreung, this study attempts to provide basic materials for development of more appropriate convenience food. These efforts will lead to explore raw materials for education for proper food knowledge and participate actively in the process of taking root in suitable dietary life culture in order to provide nutritiously well-balanced as well as handy and economic convenience food in a rapidly changing society of today. The results of this study are as follows 1. General information of the people who answered questionnaires The entire number of the students who participated in the questionnaires are 500, 277 of male students(45.4%) and 273 of female students(54.6%). Residing pattern of the respondents varies from private residence(62.8%) to non-private residence(37.2%) - doing one's own cooking(64.5%), boarding house(15.6%) and other relatives'(19.9%). Most people pay below 2,000 won(57.8%) for their dining out and 29.4% of the participants eat snack twice a day. 45.4% of the respondents randomly choose when to eat snack and 35.6% of the respondent prefer bread and confectionery. Korean-style food is chosen as when deciding what to dine out, which shows remarkable propensity to Korean-style food. 2. Perception and satisfaction of the convenience food. 1) Perception of the convenience food Participants in the survey showed that they had cognizance of convenience food since 80.4 percent of respondents reply that they are fully or to a certain extant aware of convenience food. Convenience food are consumed mainly(48.8%) at fast food restaurant, showing that take-away-food are not prevalent yet, 77.4 precent of the respondent prefer home-make cuisine to convenience food and 75.4 percent of the participants have an idea that fat is contained as predominant ingredient from a dietetics perspective. With regard to aim of Convenience food use, 69.6 percent of the respondents says that they had Convenience food for snack, showing prevalently that Convenience food is perceived as a eating between meals rather than decent diet. Ramyeon was shown as the most favoured convenience food(45.8%) and 44.8 percent of the respondents were saying that the reason why they take convenience food is 'to save time', manifesting that tendency to satisfy quick one's hunger is prevalent. 2) Satisfaction after purchase of convenience food Survey on satisfaction degree after the purchase of Convenience food reveals that concerning 'security of packing' 'balanced nutrition' and 'variance of selection' participants showed relatively positive response by saying by 'normal'(78.0%, 64.6%. 64.2%) and they were quite satisfied with 'strict observance of duration' by responding 'to a certain extent observed' (81.2%). However, the extent of the people who were 'very satisfied' and 'satisfied' was 52.6 percent and 42.4 percent responded 'neutral', drawing a conclusion that improvement of flavor is urgently needed. Participants were showing a high satisfaction with regard to 'title of product' and 'variance in product(55%, 50.2%) : 'price of product' and 'sanitary state', on the other hand, were less appealing, considering that only 17.2 percent and 22 percent of the participants were saying 'very satisfied' or 'satisfied'. Therefore, development of convenience food of more economical and good quality is emerging as a problem to address. 3. Utilizing behavior of fast food restaurant The results of survey on utilizing of fast food restaurant are as follows. 'Convenience' was selected as the main reason to go to fast food restaurants and female students more frequently use than male students(p=0.014). Analysis of frequency based on residing pattern revealed that students living at non-private residence more frequently use than those living at private residence(p=0.006) and among students living at non-private residence, students doing one's own cooking more frequently use than those living at boarding house or other relatives'.(p=0.0014 p=0.01) 30-90 minutes are chosen by most students(59.0%) concerning duration period when using fast food restaurants, friends including opposite sex are selected as a common companion(88.4%) and 43.2 percent of respondents are saying that who pays the cost depends on each case. Hamburger store is the most popular fast food restaurant and stores dealing with Kimbap, noodles, pizza, chicken and ice-cream are followed by. There is not enough relevance observed between use of fast food restaurant and change in dietary behaviour. 4. Utilizing behaviour of convenience store Results of analysis on utilizing behaviour of Convenience store indicate that 27 percent of the respondents were using 'more than in a day' and 'one to three times in a week' concerning the frequency and there is no meaningful difference between male and female students(p=0.761). However, survey on frequency based on residing pattern shows that students living at non-private residence more frequently use convenience store than those living at private residences, which has significance(p=0.002). And students living at boarding house or other relatives more frequently use than those doing their own cooking(p=0.005 p=0.018) The reason most ,commonly referred to, of using convenience store is its working pattern, 24 hours a day, which contribute most to attract consumers. The most popular convenient goods is beverage, confirming more study on convenient diet has to be done, since beverage, convenient diet and cookies are the main objects to purchase and miscellaneous goods, alcohol and stationary are followed by. Based on the result of this study, subsequent study and cooperative implementation with food industry are recommended and development and universalization /diversification of convenient diet considering consumer's nutrition and preference shall lead the way.
Based on the understanding of university students' utilizing behaviour and perception of the convenience food and consumption pattern and satisfaction degree of fast food restaurant and convenience store in the city of Kangreung, this study attempts to provide basic materials for development of more appropriate convenience food. These efforts will lead to explore raw materials for education for proper food knowledge and participate actively in the process of taking root in suitable dietary life culture in order to provide nutritiously well-balanced as well as handy and economic convenience food in a rapidly changing society of today. The results of this study are as follows 1. General information of the people who answered questionnaires The entire number of the students who participated in the questionnaires are 500, 277 of male students(45.4%) and 273 of female students(54.6%). Residing pattern of the respondents varies from private residence(62.8%) to non-private residence(37.2%) - doing one's own cooking(64.5%), boarding house(15.6%) and other relatives'(19.9%). Most people pay below 2,000 won(57.8%) for their dining out and 29.4% of the participants eat snack twice a day. 45.4% of the respondents randomly choose when to eat snack and 35.6% of the respondent prefer bread and confectionery. Korean-style food is chosen as when deciding what to dine out, which shows remarkable propensity to Korean-style food. 2. Perception and satisfaction of the convenience food. 1) Perception of the convenience food Participants in the survey showed that they had cognizance of convenience food since 80.4 percent of respondents reply that they are fully or to a certain extant aware of convenience food. Convenience food are consumed mainly(48.8%) at fast food restaurant, showing that take-away-food are not prevalent yet, 77.4 precent of the respondent prefer home-make cuisine to convenience food and 75.4 percent of the participants have an idea that fat is contained as predominant ingredient from a dietetics perspective. With regard to aim of Convenience food use, 69.6 percent of the respondents says that they had Convenience food for snack, showing prevalently that Convenience food is perceived as a eating between meals rather than decent diet. Ramyeon was shown as the most favoured convenience food(45.8%) and 44.8 percent of the respondents were saying that the reason why they take convenience food is 'to save time', manifesting that tendency to satisfy quick one's hunger is prevalent. 2) Satisfaction after purchase of convenience food Survey on satisfaction degree after the purchase of Convenience food reveals that concerning 'security of packing' 'balanced nutrition' and 'variance of selection' participants showed relatively positive response by saying by 'normal'(78.0%, 64.6%. 64.2%) and they were quite satisfied with 'strict observance of duration' by responding 'to a certain extent observed' (81.2%). However, the extent of the people who were 'very satisfied' and 'satisfied' was 52.6 percent and 42.4 percent responded 'neutral', drawing a conclusion that improvement of flavor is urgently needed. Participants were showing a high satisfaction with regard to 'title of product' and 'variance in product(55%, 50.2%) : 'price of product' and 'sanitary state', on the other hand, were less appealing, considering that only 17.2 percent and 22 percent of the participants were saying 'very satisfied' or 'satisfied'. Therefore, development of convenience food of more economical and good quality is emerging as a problem to address. 3. Utilizing behavior of fast food restaurant The results of survey on utilizing of fast food restaurant are as follows. 'Convenience' was selected as the main reason to go to fast food restaurants and female students more frequently use than male students(p=0.014). Analysis of frequency based on residing pattern revealed that students living at non-private residence more frequently use than those living at private residence(p=0.006) and among students living at non-private residence, students doing one's own cooking more frequently use than those living at boarding house or other relatives'.(p=0.0014 p=0.01) 30-90 minutes are chosen by most students(59.0%) concerning duration period when using fast food restaurants, friends including opposite sex are selected as a common companion(88.4%) and 43.2 percent of respondents are saying that who pays the cost depends on each case. Hamburger store is the most popular fast food restaurant and stores dealing with Kimbap, noodles, pizza, chicken and ice-cream are followed by. There is not enough relevance observed between use of fast food restaurant and change in dietary behaviour. 4. Utilizing behaviour of convenience store Results of analysis on utilizing behaviour of Convenience store indicate that 27 percent of the respondents were using 'more than in a day' and 'one to three times in a week' concerning the frequency and there is no meaningful difference between male and female students(p=0.761). However, survey on frequency based on residing pattern shows that students living at non-private residence more frequently use convenience store than those living at private residences, which has significance(p=0.002). And students living at boarding house or other relatives more frequently use than those doing their own cooking(p=0.005 p=0.018) The reason most ,commonly referred to, of using convenience store is its working pattern, 24 hours a day, which contribute most to attract consumers. The most popular convenient goods is beverage, confirming more study on convenient diet has to be done, since beverage, convenient diet and cookies are the main objects to purchase and miscellaneous goods, alcohol and stationary are followed by. Based on the result of this study, subsequent study and cooperative implementation with food industry are recommended and development and universalization /diversification of convenient diet considering consumer's nutrition and preference shall lead the way.
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