현대의 변화하는 시장과 문화적 환경에서 디자인은 기업목적을 정의하는데 도움을 줌으로써 기업책임의 확대에도 기여할 수 있다. 전략이 미래의 과제를 해결하기 위한 것이라면, 산업디자인이 가진 무한의 능력은 우리시대의 변화하는 가치에 대응해야하는 기업들에게 많은 것을 제공할 수 있다. 기업의 성공을 위해 디자인을 자원으로 관리하는 기업이 시장 점유율과 경쟁우위를 확보할 수 있는 것은 당연한 것이고 산업디자인을 기업 성공의 전략으로 활용함으로서 경쟁력 확보와 지속적인 기업 성장을 도모할 수 있다. 산업디자인 전략은 기업의 목적 달성을 위해 디자인 자원을 어떻게 효율적으로 확보하고 배분할 것인가를 결정하는 방침이라고 할 수 있다. 산업디자인 전략을 위한 프로세스와 방법론 중에서 가장 중요한 요소는 디자인 주도의 혁신적인 제품 개발이라고 할 수 있다. 따라서 지속적인 제품과 디자인개발에 따른 산업디자인 전략이 구축되어야하고 이를 위해서는 혁신적인 디자인 개발이 필요하게 되고 혁신적이고 창의적인 디자인 개발을 위하야 신개념의 디자인 개발 시스템이 도입되어야하는데 이 시스템이 본 연구의 중심이 되는 크로스오버 디자인 시스템이다. 최근 대두되고 있는 화두 중에 “이종분야간의 융합” 이라는 새로운 문화트렌드가 각 분야에서 확산되고 있다. 디자인 분야에서도 디자인 융합(...
현대의 변화하는 시장과 문화적 환경에서 디자인은 기업목적을 정의하는데 도움을 줌으로써 기업책임의 확대에도 기여할 수 있다. 전략이 미래의 과제를 해결하기 위한 것이라면, 산업디자인이 가진 무한의 능력은 우리시대의 변화하는 가치에 대응해야하는 기업들에게 많은 것을 제공할 수 있다. 기업의 성공을 위해 디자인을 자원으로 관리하는 기업이 시장 점유율과 경쟁우위를 확보할 수 있는 것은 당연한 것이고 산업디자인을 기업 성공의 전략으로 활용함으로서 경쟁력 확보와 지속적인 기업 성장을 도모할 수 있다. 산업디자인 전략은 기업의 목적 달성을 위해 디자인 자원을 어떻게 효율적으로 확보하고 배분할 것인가를 결정하는 방침이라고 할 수 있다. 산업디자인 전략을 위한 프로세스와 방법론 중에서 가장 중요한 요소는 디자인 주도의 혁신적인 제품 개발이라고 할 수 있다. 따라서 지속적인 제품과 디자인개발에 따른 산업디자인 전략이 구축되어야하고 이를 위해서는 혁신적인 디자인 개발이 필요하게 되고 혁신적이고 창의적인 디자인 개발을 위하야 신개념의 디자인 개발 시스템이 도입되어야하는데 이 시스템이 본 연구의 중심이 되는 크로스오버 디자인 시스템이다. 최근 대두되고 있는 화두 중에 “이종분야간의 융합” 이라는 새로운 문화트렌드가 각 분야에서 확산되고 있다. 디자인 분야에서도 디자인 융합(Fusion, Crossover)시스템을 도입하려는 움직임이 감지되고 있으며 일부기업에서는 이미 크로스오버 디자인 시스템을 활용하고 있다. 따라서 본 연구의 목적은 기업의 성공을 위해서는 산업디자인 전략이 구축되어야 하며 이를 통하여 신개념의 디자인 트렌드인 크로스오버디자인 시스템을 도입함으로서 창의적이고 혁신적인 디자인 개발을 유도하는데 있다. 연구의 목적과 결과로는 산업디자인 전략 구축, 산업디자인 전략을 위한 제품 디자인 개발 프로세스 체계 확립, 혁신제품 디자인 도입을 위한 크로스오버 디자인 시스템을 구축하는 것이라고 할 수 있다. 연구내용으로는 산업디자인 전략에 대한 이론적이며 실제적인 연구를 포함하여 제품의 혁신적인 디자인 개발을 유도하기 위한 크로스오버 디자인 시스템 도입의 필요성을 최근의 디자인 트렌드, 문화 트렌드, 사회 환경 변화 등을 통하여 조사, 분석 연구하였다. 연구방법은 산업디자인 전략과 제품 디자인 개발 프로세스 그리고 크로스오버 디자인 시스템의 연구를 위하여 선행 연구논문 관련 참고문헌, 연구기관의 정보 데이터 등을 활용하여 조사 분석을 통하여 체계적이고 객관적인 방법으로 연구하였다. 연구결과에서 제시된 산업디자인 전략을 통한 크로스오버 시스템 구축은 향후 기업에서의 디자인 전략 및 개발과정에 새로운 개념의 디자인 개발 프로세스로 매우 유용하게 활용되어 기업성장의 주역이 될 것이다.
현대의 변화하는 시장과 문화적 환경에서 디자인은 기업목적을 정의하는데 도움을 줌으로써 기업책임의 확대에도 기여할 수 있다. 전략이 미래의 과제를 해결하기 위한 것이라면, 산업디자인이 가진 무한의 능력은 우리시대의 변화하는 가치에 대응해야하는 기업들에게 많은 것을 제공할 수 있다. 기업의 성공을 위해 디자인을 자원으로 관리하는 기업이 시장 점유율과 경쟁우위를 확보할 수 있는 것은 당연한 것이고 산업디자인을 기업 성공의 전략으로 활용함으로서 경쟁력 확보와 지속적인 기업 성장을 도모할 수 있다. 산업디자인 전략은 기업의 목적 달성을 위해 디자인 자원을 어떻게 효율적으로 확보하고 배분할 것인가를 결정하는 방침이라고 할 수 있다. 산업디자인 전략을 위한 프로세스와 방법론 중에서 가장 중요한 요소는 디자인 주도의 혁신적인 제품 개발이라고 할 수 있다. 따라서 지속적인 제품과 디자인개발에 따른 산업디자인 전략이 구축되어야하고 이를 위해서는 혁신적인 디자인 개발이 필요하게 되고 혁신적이고 창의적인 디자인 개발을 위하야 신개념의 디자인 개발 시스템이 도입되어야하는데 이 시스템이 본 연구의 중심이 되는 크로스오버 디자인 시스템이다. 최근 대두되고 있는 화두 중에 “이종분야간의 융합” 이라는 새로운 문화트렌드가 각 분야에서 확산되고 있다. 디자인 분야에서도 디자인 융합(Fusion, Crossover)시스템을 도입하려는 움직임이 감지되고 있으며 일부기업에서는 이미 크로스오버 디자인 시스템을 활용하고 있다. 따라서 본 연구의 목적은 기업의 성공을 위해서는 산업디자인 전략이 구축되어야 하며 이를 통하여 신개념의 디자인 트렌드인 크로스오버디자인 시스템을 도입함으로서 창의적이고 혁신적인 디자인 개발을 유도하는데 있다. 연구의 목적과 결과로는 산업디자인 전략 구축, 산업디자인 전략을 위한 제품 디자인 개발 프로세스 체계 확립, 혁신제품 디자인 도입을 위한 크로스오버 디자인 시스템을 구축하는 것이라고 할 수 있다. 연구내용으로는 산업디자인 전략에 대한 이론적이며 실제적인 연구를 포함하여 제품의 혁신적인 디자인 개발을 유도하기 위한 크로스오버 디자인 시스템 도입의 필요성을 최근의 디자인 트렌드, 문화 트렌드, 사회 환경 변화 등을 통하여 조사, 분석 연구하였다. 연구방법은 산업디자인 전략과 제품 디자인 개발 프로세스 그리고 크로스오버 디자인 시스템의 연구를 위하여 선행 연구논문 관련 참고문헌, 연구기관의 정보 데이터 등을 활용하여 조사 분석을 통하여 체계적이고 객관적인 방법으로 연구하였다. 연구결과에서 제시된 산업디자인 전략을 통한 크로스오버 시스템 구축은 향후 기업에서의 디자인 전략 및 개발과정에 새로운 개념의 디자인 개발 프로세스로 매우 유용하게 활용되어 기업성장의 주역이 될 것이다.
In today’s changing market and cultural environment may design contribute to the expansion of corporate responsibility by helping define business objectives. If strategies are for performing tasks of the future, infinite ability of industrial design can provide companies which need to respond to the...
In today’s changing market and cultural environment may design contribute to the expansion of corporate responsibility by helping define business objectives. If strategies are for performing tasks of the future, infinite ability of industrial design can provide companies which need to respond to the changing values in our times. It is not surprising that company, manage design as resources for the success of its business, is able to secure its market share and competitive advantage, make sure of their competitiveness and drive business growth continuously utilizing industrial design as corporate strategies for success. Industrial design strategy can be called policies which determine how to acquire design resources efficiently and allocate them to achieve corporate objectives. The most factor among processes or methodologies for the industrial design strategy would be developing innovative products driven by design. Thus, industrial design strategy should be established with ongoing development of product and design. To do so, an innovative design development is required and a system of new conceptual design development should be introduced to develop innovative and creative design. It is the crossover design system that would be the centerpiece of this study. The most-talked-about categories of these days in every field is a new cultural trend : "Convergence between the two kinds of area". The movement of adopting design combining system(Fusion, Crossover) has been detected in the field of design, some companies are already taking advantage of the cross-ever design system. The purpose of this study is that the industrial design strategy should be established for the success of company and, through this, encouraging creative and innovative design development by acquiring new concept of design trend; crossover design system. The objective and the result of the study is building strategy of industrial design, establishing product design development process system for the industrial design strategy, and building crossover design system for adopting innovative product design. In this research, the necessity of introducing crossover design system, for promoting innovative design development of products, was researched and analyzed through recent design trends, cultural trends, and social environment change, etc. including theoretical and practical studies about industrial design strategy.
In today’s changing market and cultural environment may design contribute to the expansion of corporate responsibility by helping define business objectives. If strategies are for performing tasks of the future, infinite ability of industrial design can provide companies which need to respond to the changing values in our times. It is not surprising that company, manage design as resources for the success of its business, is able to secure its market share and competitive advantage, make sure of their competitiveness and drive business growth continuously utilizing industrial design as corporate strategies for success. Industrial design strategy can be called policies which determine how to acquire design resources efficiently and allocate them to achieve corporate objectives. The most factor among processes or methodologies for the industrial design strategy would be developing innovative products driven by design. Thus, industrial design strategy should be established with ongoing development of product and design. To do so, an innovative design development is required and a system of new conceptual design development should be introduced to develop innovative and creative design. It is the crossover design system that would be the centerpiece of this study. The most-talked-about categories of these days in every field is a new cultural trend : "Convergence between the two kinds of area". The movement of adopting design combining system(Fusion, Crossover) has been detected in the field of design, some companies are already taking advantage of the cross-ever design system. The purpose of this study is that the industrial design strategy should be established for the success of company and, through this, encouraging creative and innovative design development by acquiring new concept of design trend; crossover design system. The objective and the result of the study is building strategy of industrial design, establishing product design development process system for the industrial design strategy, and building crossover design system for adopting innovative product design. In this research, the necessity of introducing crossover design system, for promoting innovative design development of products, was researched and analyzed through recent design trends, cultural trends, and social environment change, etc. including theoretical and practical studies about industrial design strategy.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.