본 연구는 중국 화장품 시장을 분석하고,중국 시장에 진출하여 성공한 아모레퍼시픽의 경영실태와 전략을 통해 다른 한국화장품 기업들이 중국 시장 진출 시 나아가야할 방향과 전략을 모색해보았다. 한국 기업들의 성공적인 중국 마케팅 전략을 파악하기 위하여 중국 현지 소비자들을 철저하게 파악하고 현지화 마케팅 전략이 요구되고 있다.지역별, 계층별, 연령별, 가격대별, 제품별 등의 시장 세분화를 통한 차별화된 접근이 요구된다. 또한 정확한 ...
본 연구는 중국 화장품 시장을 분석하고,중국 시장에 진출하여 성공한 아모레퍼시픽의 경영실태와 전략을 통해 다른 한국화장품 기업들이 중국 시장 진출 시 나아가야할 방향과 전략을 모색해보았다. 한국 기업들의 성공적인 중국 마케팅 전략을 파악하기 위하여 중국 현지 소비자들을 철저하게 파악하고 현지화 마케팅 전략이 요구되고 있다.지역별, 계층별, 연령별, 가격대별, 제품별 등의 시장 세분화를 통한 차별화된 접근이 요구된다. 또한 정확한 시장조사를 바탕으로 목표시장과 고객에 대한 포지셔닝 전략을 명확하게 수립하고 세부전술도 일관되게 유지하여야한다. 이 논문은 구체적으로 아모레퍼시픽 그룹을 중국 진출 전략을 분석했다.중국 고객의 신뢰를 얻기 위하여 브랜드 이미지를 구축하고 현지화 전략, 틈새 마케팅 전략, 브랜드 전략, 가격 전략을 채택했다. 이 성공 사례는 한국의 다른 한국화장품 기업들도 중국 시장에서 성장할 수 있는 계기를 찾을 수 있다는 것을 시사한다. 중국 시장을 한국의 제2의 내수시장으로 만들고,더 나아가 동남아지역에 집중되어 있는 한국 화장품 수출지역을 전 세계로 확대해 나갈 수 있을 것이다.
본 연구는 중국 화장품 시장을 분석하고,중국 시장에 진출하여 성공한 아모레퍼시픽의 경영실태와 전략을 통해 다른 한국화장품 기업들이 중국 시장 진출 시 나아가야할 방향과 전략을 모색해보았다. 한국 기업들의 성공적인 중국 마케팅 전략을 파악하기 위하여 중국 현지 소비자들을 철저하게 파악하고 현지화 마케팅 전략이 요구되고 있다.지역별, 계층별, 연령별, 가격대별, 제품별 등의 시장 세분화를 통한 차별화된 접근이 요구된다. 또한 정확한 시장조사를 바탕으로 목표시장과 고객에 대한 포지셔닝 전략을 명확하게 수립하고 세부전술도 일관되게 유지하여야한다. 이 논문은 구체적으로 아모레퍼시픽 그룹을 중국 진출 전략을 분석했다.중국 고객의 신뢰를 얻기 위하여 브랜드 이미지를 구축하고 현지화 전략, 틈새 마케팅 전략, 브랜드 전략, 가격 전략을 채택했다. 이 성공 사례는 한국의 다른 한국화장품 기업들도 중국 시장에서 성장할 수 있는 계기를 찾을 수 있다는 것을 시사한다. 중국 시장을 한국의 제2의 내수시장으로 만들고,더 나아가 동남아지역에 집중되어 있는 한국 화장품 수출지역을 전 세계로 확대해 나갈 수 있을 것이다.
This thesis looks into the cases of Korean cosmetics companies in the rapidly growing Chinese market with the backdrop of global cosmetics industry.Amorepacific was the Korean company in the focus.The study aims at providing some insights for Korean cosmetics companies which intend to find a market ...
This thesis looks into the cases of Korean cosmetics companies in the rapidly growing Chinese market with the backdrop of global cosmetics industry.Amorepacific was the Korean company in the focus.The study aims at providing some insights for Korean cosmetics companies which intend to find a market in China. In order to establish successful Chinese marketing strategies Korean firms require the discriminated approach through market segmentation by regions, classes, ages, price ranges, and products. Also, they should definitely establish the positioning strategy for target market and customers based on accurate market survey and maintain detailed tactics consistently. This paper analysed systematically the Korean cosmetic companies's strategies of making inroads to China by selecting Korean Amore Pacific Group as the object of study. It adopted a lot of strategies to establish its brand image and gain the trust of the Chinese customers, such as localizing strategy, niche marketing strategy, brand strategy, price strategy and high-class strategy. The study on the cases of the company suggests that it is necessary for Korean cosmetics companies to conduct thorough preliminary research on the local market and build a differential brand so that it can make inroads into the Chinese market and make it the second market. Additionally, with the entry into the Chinese market, Korean cosmetics companies will have to expand its export markets, which have focused on the Southeast Asia,to other regions of the world.
This thesis looks into the cases of Korean cosmetics companies in the rapidly growing Chinese market with the backdrop of global cosmetics industry.Amorepacific was the Korean company in the focus.The study aims at providing some insights for Korean cosmetics companies which intend to find a market in China. In order to establish successful Chinese marketing strategies Korean firms require the discriminated approach through market segmentation by regions, classes, ages, price ranges, and products. Also, they should definitely establish the positioning strategy for target market and customers based on accurate market survey and maintain detailed tactics consistently. This paper analysed systematically the Korean cosmetic companies's strategies of making inroads to China by selecting Korean Amore Pacific Group as the object of study. It adopted a lot of strategies to establish its brand image and gain the trust of the Chinese customers, such as localizing strategy, niche marketing strategy, brand strategy, price strategy and high-class strategy. The study on the cases of the company suggests that it is necessary for Korean cosmetics companies to conduct thorough preliminary research on the local market and build a differential brand so that it can make inroads into the Chinese market and make it the second market. Additionally, with the entry into the Chinese market, Korean cosmetics companies will have to expand its export markets, which have focused on the Southeast Asia,to other regions of the world.
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