본 연구는 영유아 부모와 교사를 대상으로 스마트폰 사용현황은 어떠한지를 알아보고 영유아의 스마트폰 사용과 정서조절력과는 어떤 관계가 있는지, 영유아의 스마트폰 사용에 따른 공격성과는 어떤 관계가 있는지, 영유아의 스마트폰 사용에 따른 지향성과는 어떤 관계가 있는지 살펴보고자 하는데 목적이 있다. 본 연구를 위해 설정된 연구문제는 다음과 같다. 연구문제 1) 영유아의 스마트폰 사용 실태는 어떠한가? 연구문제 2) 영유아의 스마트폰 사용특성은 정서조절력에 대해 어떤관계가 있는가? 2-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 연구문제 3) 영유아의 스마트폰 사용특성은 공격성에 대해 어떤 관계가 있는가? 3-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 연구문제 4) 영유아의 스마트폰 사용특성은 지향성에 대해 어떤 관계가 있는가? 4-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 이를 위해 전라북도 전주시와 군산시에 소재한 유치원과 어린이집에 다니는 만1세에서 만5세까지의 영유아들과 그들의 어머니 197명, 영유아의 담임교사의 설문자료를 분석에 사용하였다. ...
본 연구는 영유아 부모와 교사를 대상으로 스마트폰 사용현황은 어떠한지를 알아보고 영유아의 스마트폰 사용과 정서조절력과는 어떤 관계가 있는지, 영유아의 스마트폰 사용에 따른 공격성과는 어떤 관계가 있는지, 영유아의 스마트폰 사용에 따른 지향성과는 어떤 관계가 있는지 살펴보고자 하는데 목적이 있다. 본 연구를 위해 설정된 연구문제는 다음과 같다. 연구문제 1) 영유아의 스마트폰 사용 실태는 어떠한가? 연구문제 2) 영유아의 스마트폰 사용특성은 정서조절력에 대해 어떤관계가 있는가? 2-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 연구문제 3) 영유아의 스마트폰 사용특성은 공격성에 대해 어떤 관계가 있는가? 3-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 연구문제 4) 영유아의 스마트폰 사용특성은 지향성에 대해 어떤 관계가 있는가? 4-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 이를 위해 전라북도 전주시와 군산시에 소재한 유치원과 어린이집에 다니는 만1세에서 만5세까지의 영유아들과 그들의 어머니 197명, 영유아의 담임교사의 설문자료를 분석에 사용하였다. 자료분석은 spss 16.0 프로그램을 이용하여 다음과 같이 처리하였다. 첫째, 측정도구의 신뢰도를 알아보기 위해 Cronbach⍺검증을 실시하였으며 둘째, 영유아의 스마트폰 사용현황을 알아보기 위해 빈도분석을 실시하였다. 셋째, 영유아의 스마트폰 사용현황이 영유아의 공격성과 정서조절과는 어떤 관계가 있는지 다중회귀분석을 실시하였다. 본 연구에서 논의된 연구 결과를 종합하여 얻은 결론은 다음과 같다. 첫째, 영유아 부모의 스마트폰 사용현황을 분석한 결과 스마트폰 시작 시기는 36개월 이상부터 시작하는 것으로 나타났고 사용시간은 1회 1분에서 20분 이내가 가장 높으며 사용횟수는 주3-6회로 높게 나타났으며 사용방법은 어머니께 주로 배우며 스마트폰 사용은 부모와 아이가 함께 하는 편이다. 스마트폰 사용할 때 어머니의 도움범위는 도움을 요청할 때만 도와주고, 스마트폰 사용결정은 일정한 시간을 정해주고 부모와 함께 결정하며 스마트폰 사용 이유는 재미있어서가 높게 나왔으며 영유아 전용 사이트는 1-3개를 알고 있다고 인식하였다. 둘째, 영유아의 스마트폰 시작시기에 따른 정서조절과는 어떤 관계가 있는지 분석한 결과 사용 시작시기가 37개월 이상에서 시작하는 경우로 나타났고 자기평가와 정서성에서는 25〜36개월, 24개월 이하에서 시작하는 경우로 나타났다. 사용시작시기가 빠를수록 낮은 수준의 정서조절을 보이는 것으로 나타났다. 사용시간은 모든 하위척도에서 1회 사용시간이 20분 이내로 나타났으며 정서성에서는 41분 이상 사용으로 나타났다. 사용결정방법으로는 규칙에 의거해서 사용하는 경우에 낮은 수준의 정서조절을 보이는 것으로 나타났다. 정서성의 하위척도에서만 일정한 상황에 의해 정하는 방법에서 가장 높은 수준으로 나타났다. 스마트폰 이용 빈도에서는 이용 빈도가 많을수록 낮은 수준의 정서조절이 나타났다. 이러한 정서조절의 모든 하위 척도에서 유의하게 나타났다. 셋째, 영유아의 스마트폰 사용현황에 따른 공격성과는 어떤 관계가 있는지 분석한 결과 영유아의 스마트폰 사용시작시기가 24개월 이하로 빠른 시기에 시작하는 영유아들의 공격성이 높아지는 것으로 나타나 스마트폰 사용에 있어 연령 하향화가 되고 있음을 알 수 있었다. 스마트폰 사용시간도 1회 사용시간이41분 이상 사용하는 것으로 나타나 처음 사용연령이 낮아질수록 스마트폰을 과다 사용하는 것으로 나타났다. 스마트폰 사용결정방법은 유아와 부모가 같이 결정하는 것으로 나타났다. 이는 스마트폰의 소유자가 대부분 부모라는 점에서 부모의 스마트폰 이용시간을 통제하여 영유아의 올바른 스마트폰 사용을 지도해야 할 것이다. 이용 빈도는 모든 하위척도인 자기평가, 자기결정, 행동억제, 정서성에서 매일 할수록 높은 수준의 공격성이 나타났다. 넷째, 영유아의 스마트폰 지향성 중에서 사용시작시기가 24개월 이하집단에서 가장 높게 나타났고 사용시간에서는 41분 이상 많이 사용하는 집단에서 가장 높은 스마트폰 지향성이 나타났다. 스마트폰 사용결정방법에서는 일정한 상황에 따라서 정하는 정도에서 가장 높은 스마트폰 지향성이 나타났으며 이용 빈도에서는 매일 사용하는 영유아에서 스마트폰 지향성이 가장 높게 나타났다. 본 연구를 통하여 영유아들의 스마트폰 사용은 정서조절과 공격성, 스마트폰 지향성이 밀접한 관련성이 있다는 사실을 확인하였다. 지금보다 더 많은 스마트폰에 영유아들은 노출될 것이다. 사용하는 시작시기, 사용빈도, 사용시간, 결정방법 등 어른들의 적극적인 개입이 필요하며 영유아 스스로를 지킬 수 있는 미디어 교육 등을 통해 올바른 사용습관을 가질 수 있도록 적극적이고 꾸준한 노력이 필요하다.
본 연구는 영유아 부모와 교사를 대상으로 스마트폰 사용현황은 어떠한지를 알아보고 영유아의 스마트폰 사용과 정서조절력과는 어떤 관계가 있는지, 영유아의 스마트폰 사용에 따른 공격성과는 어떤 관계가 있는지, 영유아의 스마트폰 사용에 따른 지향성과는 어떤 관계가 있는지 살펴보고자 하는데 목적이 있다. 본 연구를 위해 설정된 연구문제는 다음과 같다. 연구문제 1) 영유아의 스마트폰 사용 실태는 어떠한가? 연구문제 2) 영유아의 스마트폰 사용특성은 정서조절력에 대해 어떤관계가 있는가? 2-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 2-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 정서조절력은 어떻게 달라지는가? 연구문제 3) 영유아의 스마트폰 사용특성은 공격성에 대해 어떤 관계가 있는가? 3-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 3-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 공격성은 어떻게 달라지는가? 연구문제 4) 영유아의 스마트폰 사용특성은 지향성에 대해 어떤 관계가 있는가? 4-1 영유아의 스마트폰 사용 시작시기에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-2 영유아의 스마트폰 사용시간에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-3 영유아의 스마트폰 이용 빈도에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 4-4 영유아의 스마트폰 사용결정방법에 따라 지향성은 어떻게 달라지는가? 이를 위해 전라북도 전주시와 군산시에 소재한 유치원과 어린이집에 다니는 만1세에서 만5세까지의 영유아들과 그들의 어머니 197명, 영유아의 담임교사의 설문자료를 분석에 사용하였다. 자료분석은 spss 16.0 프로그램을 이용하여 다음과 같이 처리하였다. 첫째, 측정도구의 신뢰도를 알아보기 위해 Cronbach⍺검증을 실시하였으며 둘째, 영유아의 스마트폰 사용현황을 알아보기 위해 빈도분석을 실시하였다. 셋째, 영유아의 스마트폰 사용현황이 영유아의 공격성과 정서조절과는 어떤 관계가 있는지 다중회귀분석을 실시하였다. 본 연구에서 논의된 연구 결과를 종합하여 얻은 결론은 다음과 같다. 첫째, 영유아 부모의 스마트폰 사용현황을 분석한 결과 스마트폰 시작 시기는 36개월 이상부터 시작하는 것으로 나타났고 사용시간은 1회 1분에서 20분 이내가 가장 높으며 사용횟수는 주3-6회로 높게 나타났으며 사용방법은 어머니께 주로 배우며 스마트폰 사용은 부모와 아이가 함께 하는 편이다. 스마트폰 사용할 때 어머니의 도움범위는 도움을 요청할 때만 도와주고, 스마트폰 사용결정은 일정한 시간을 정해주고 부모와 함께 결정하며 스마트폰 사용 이유는 재미있어서가 높게 나왔으며 영유아 전용 사이트는 1-3개를 알고 있다고 인식하였다. 둘째, 영유아의 스마트폰 시작시기에 따른 정서조절과는 어떤 관계가 있는지 분석한 결과 사용 시작시기가 37개월 이상에서 시작하는 경우로 나타났고 자기평가와 정서성에서는 25〜36개월, 24개월 이하에서 시작하는 경우로 나타났다. 사용시작시기가 빠를수록 낮은 수준의 정서조절을 보이는 것으로 나타났다. 사용시간은 모든 하위척도에서 1회 사용시간이 20분 이내로 나타났으며 정서성에서는 41분 이상 사용으로 나타났다. 사용결정방법으로는 규칙에 의거해서 사용하는 경우에 낮은 수준의 정서조절을 보이는 것으로 나타났다. 정서성의 하위척도에서만 일정한 상황에 의해 정하는 방법에서 가장 높은 수준으로 나타났다. 스마트폰 이용 빈도에서는 이용 빈도가 많을수록 낮은 수준의 정서조절이 나타났다. 이러한 정서조절의 모든 하위 척도에서 유의하게 나타났다. 셋째, 영유아의 스마트폰 사용현황에 따른 공격성과는 어떤 관계가 있는지 분석한 결과 영유아의 스마트폰 사용시작시기가 24개월 이하로 빠른 시기에 시작하는 영유아들의 공격성이 높아지는 것으로 나타나 스마트폰 사용에 있어 연령 하향화가 되고 있음을 알 수 있었다. 스마트폰 사용시간도 1회 사용시간이41분 이상 사용하는 것으로 나타나 처음 사용연령이 낮아질수록 스마트폰을 과다 사용하는 것으로 나타났다. 스마트폰 사용결정방법은 유아와 부모가 같이 결정하는 것으로 나타났다. 이는 스마트폰의 소유자가 대부분 부모라는 점에서 부모의 스마트폰 이용시간을 통제하여 영유아의 올바른 스마트폰 사용을 지도해야 할 것이다. 이용 빈도는 모든 하위척도인 자기평가, 자기결정, 행동억제, 정서성에서 매일 할수록 높은 수준의 공격성이 나타났다. 넷째, 영유아의 스마트폰 지향성 중에서 사용시작시기가 24개월 이하집단에서 가장 높게 나타났고 사용시간에서는 41분 이상 많이 사용하는 집단에서 가장 높은 스마트폰 지향성이 나타났다. 스마트폰 사용결정방법에서는 일정한 상황에 따라서 정하는 정도에서 가장 높은 스마트폰 지향성이 나타났으며 이용 빈도에서는 매일 사용하는 영유아에서 스마트폰 지향성이 가장 높게 나타났다. 본 연구를 통하여 영유아들의 스마트폰 사용은 정서조절과 공격성, 스마트폰 지향성이 밀접한 관련성이 있다는 사실을 확인하였다. 지금보다 더 많은 스마트폰에 영유아들은 노출될 것이다. 사용하는 시작시기, 사용빈도, 사용시간, 결정방법 등 어른들의 적극적인 개입이 필요하며 영유아 스스로를 지킬 수 있는 미디어 교육 등을 통해 올바른 사용습관을 가질 수 있도록 적극적이고 꾸준한 노력이 필요하다.
The effects of infants' smartphone Use Characteristics on their Emotional Regulation, Aggression, and smartphone addiction This study was intended to investigate the smartphone using characteristics of parents and teachers of infants, a relationship between the smartphone usage and emotional regulat...
The effects of infants' smartphone Use Characteristics on their Emotional Regulation, Aggression, and smartphone addiction This study was intended to investigate the smartphone using characteristics of parents and teachers of infants, a relationship between the smartphone usage and emotional regulation of infants, the effect of smartphone usage of infants on aggression, and a relationship between the addiction and smartphone usage of infants. The established research problems are as follows. Research problem 1) How is the using behavior of smartphone of infants? Research problem 2) How is the using characteristic of smartphone of infants related with emotional regulation? 2-1 How did emotional regulation of infants differ according to the start time of using smartphone? 2-2 How did emotional regulation of infants differ according to the use time of smartphone? 2-3 How did emotional regulation of infants differ according to the use frequency of smartphone? 2-4 How did emotional regulation of infants differ according to the usage determination method of smartphone? Research problem 3) How is the using characteristics of smartphone related with aggression of infants? 3-1 How did aggression of infants differ according to the start time of using smartphone? 3-2 How did aggression of infants differ according to the use time of smartphone? 3-3 How did aggression of infants differ according to the use frequency of smartphone? 3-4 How did aggression of infants differ according to the usage determination method of smartphone? Research problem 4) How is the using characteristics of smartphone related with addiction of infants? 4-1 How did addiction of infants differ according to the start time of using smartphone? 4-2 How did addiction of infants differ according to the use time of smartphone? 4-3 How did addiction of infants differ according to the use frequency of smartphone? 4-4 How did addiction of infants differ according to the usage determination method of smartphone? To this end, infants aged between 1~5, 197 mothers, and their teachers from kindergartens located in Jeonju-si and Kunsan, Jeollabuk-do, were selected and conducted questionnaire for the analysis. The data analysis was done as in the following using SPSS Program. First, Cronbach⍺ verification was conducted to investigate the credibility of measurement tool, secondly, frequency analysis was done to investigate the smartphone use state of infants. Thirdly, multiple regression analysis was conducted to investigate a relationship between the smartphone use state of infants and their aggression and emotional regulation. The obtained conclusion by integrating research results are as follows. First, as a result of analyzing the smartphone use state of parents of infants, it was identified that parents started using smartphones when infants were 36 months old, 1 minute to 20 minutes was highest for the use time, 3~6 times a week was highest for the number of use, infants mainly learned the usage from their mothers, and infants mainly used smartphone with their mothers. For the range of help by mothers when using smartphone, mothers only helped when infants asked for help, for the use determination of smartphone, parents and infants decided a fixed time together, for reason of using smartphone, because it is fun was the highest reason, and mothers knew 1~3 websites created specially for infants. Secondly, as a result of analyzing a relationship between the start time of using smartphone and emotional regulation of infants, it was identified that infants started using smartphone from 37 months, 25~36 months for self-evaluation, and 24 months for emotionality. Infants showed lower level of emotional regulation when the start time of using smartphone was sooner. For the use time, use time per session was less than 20 minutes for every lower measure, and emotionality was more than 41 minutes of use time. For the use determination method, it was identified that infants showed lower emotional regulation when they used by rules. Determining the use by certain situation was highest only in lower measure of emotionality. For the use frequency of smartphone, infants showed lower level of emotional regulation when the use frequency was higher. The emotional regulation was significant in every lower measure. Thirdly, as a result of analyzing a relationship between the smartphone use state and aggression of infants, the start time of using smartphone was under 24 months, and it was identified that the start time of using smartphone is getting younger as infants who started using smartphone at young age showed higher aggression. As the use time of smartphone turned out to be more than 41 minutes per use, infants used smartphone excessively when the age is lower. It was identified that infants and parents made the smartphone usage determination method together. This signifies that the use time of smartphone by parents need to be regulated to instruct the correct use of smartphone by infants as most of owners of the smartphone are parents. For the use frequency, infants showed higher level of aggression in every lower measure as self-evaluation, self-determination, behavioral inhibition, and emotionality when parents used smartphone everyday. Fourthly, for addiction of using smartphone of infants, the start time was highest in a group of under 24 months of age, and more than 41 minutes of the use time showed highest smartphone addiction. For the usage determination method of smartphone, deciding according to a certain situation showed highest smartphone addiction, and for the use frequency, infants who used smartphone everyday showed highest addiction. Through this study, it was verified that the smartphone usage of infants is closely related with emotional regulation, aggression, and addiction of smartphone of infants. Infants will be more exposed to the smartphone in the future than now. Active intervention of adults in the start time of using smartphone, use frequency, use time, and determination methods will be needed, and it would be necessary to put steady efforts for infants to cultivate good habits in using smartphone that they can keep to through media education.
The effects of infants' smartphone Use Characteristics on their Emotional Regulation, Aggression, and smartphone addiction This study was intended to investigate the smartphone using characteristics of parents and teachers of infants, a relationship between the smartphone usage and emotional regulation of infants, the effect of smartphone usage of infants on aggression, and a relationship between the addiction and smartphone usage of infants. The established research problems are as follows. Research problem 1) How is the using behavior of smartphone of infants? Research problem 2) How is the using characteristic of smartphone of infants related with emotional regulation? 2-1 How did emotional regulation of infants differ according to the start time of using smartphone? 2-2 How did emotional regulation of infants differ according to the use time of smartphone? 2-3 How did emotional regulation of infants differ according to the use frequency of smartphone? 2-4 How did emotional regulation of infants differ according to the usage determination method of smartphone? Research problem 3) How is the using characteristics of smartphone related with aggression of infants? 3-1 How did aggression of infants differ according to the start time of using smartphone? 3-2 How did aggression of infants differ according to the use time of smartphone? 3-3 How did aggression of infants differ according to the use frequency of smartphone? 3-4 How did aggression of infants differ according to the usage determination method of smartphone? Research problem 4) How is the using characteristics of smartphone related with addiction of infants? 4-1 How did addiction of infants differ according to the start time of using smartphone? 4-2 How did addiction of infants differ according to the use time of smartphone? 4-3 How did addiction of infants differ according to the use frequency of smartphone? 4-4 How did addiction of infants differ according to the usage determination method of smartphone? To this end, infants aged between 1~5, 197 mothers, and their teachers from kindergartens located in Jeonju-si and Kunsan, Jeollabuk-do, were selected and conducted questionnaire for the analysis. The data analysis was done as in the following using SPSS Program. First, Cronbach⍺ verification was conducted to investigate the credibility of measurement tool, secondly, frequency analysis was done to investigate the smartphone use state of infants. Thirdly, multiple regression analysis was conducted to investigate a relationship between the smartphone use state of infants and their aggression and emotional regulation. The obtained conclusion by integrating research results are as follows. First, as a result of analyzing the smartphone use state of parents of infants, it was identified that parents started using smartphones when infants were 36 months old, 1 minute to 20 minutes was highest for the use time, 3~6 times a week was highest for the number of use, infants mainly learned the usage from their mothers, and infants mainly used smartphone with their mothers. For the range of help by mothers when using smartphone, mothers only helped when infants asked for help, for the use determination of smartphone, parents and infants decided a fixed time together, for reason of using smartphone, because it is fun was the highest reason, and mothers knew 1~3 websites created specially for infants. Secondly, as a result of analyzing a relationship between the start time of using smartphone and emotional regulation of infants, it was identified that infants started using smartphone from 37 months, 25~36 months for self-evaluation, and 24 months for emotionality. Infants showed lower level of emotional regulation when the start time of using smartphone was sooner. For the use time, use time per session was less than 20 minutes for every lower measure, and emotionality was more than 41 minutes of use time. For the use determination method, it was identified that infants showed lower emotional regulation when they used by rules. Determining the use by certain situation was highest only in lower measure of emotionality. For the use frequency of smartphone, infants showed lower level of emotional regulation when the use frequency was higher. The emotional regulation was significant in every lower measure. Thirdly, as a result of analyzing a relationship between the smartphone use state and aggression of infants, the start time of using smartphone was under 24 months, and it was identified that the start time of using smartphone is getting younger as infants who started using smartphone at young age showed higher aggression. As the use time of smartphone turned out to be more than 41 minutes per use, infants used smartphone excessively when the age is lower. It was identified that infants and parents made the smartphone usage determination method together. This signifies that the use time of smartphone by parents need to be regulated to instruct the correct use of smartphone by infants as most of owners of the smartphone are parents. For the use frequency, infants showed higher level of aggression in every lower measure as self-evaluation, self-determination, behavioral inhibition, and emotionality when parents used smartphone everyday. Fourthly, for addiction of using smartphone of infants, the start time was highest in a group of under 24 months of age, and more than 41 minutes of the use time showed highest smartphone addiction. For the usage determination method of smartphone, deciding according to a certain situation showed highest smartphone addiction, and for the use frequency, infants who used smartphone everyday showed highest addiction. Through this study, it was verified that the smartphone usage of infants is closely related with emotional regulation, aggression, and addiction of smartphone of infants. Infants will be more exposed to the smartphone in the future than now. Active intervention of adults in the start time of using smartphone, use frequency, use time, and determination methods will be needed, and it would be necessary to put steady efforts for infants to cultivate good habits in using smartphone that they can keep to through media education.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.