본 연구는 한국 전자상거래 해외직적판매(Overseas Direct Sales), 소위 역직구 물류시스템 유형 분석을 통해 해외에서 구매비중이 높은 한국산 화장품 수출에 관한 적절한 B2C(Business to Customer) 물류네트워크를 제시하고자 연구하였다.
기존 문헌을 통해 전자상거래를 이용하는 소비자의 성향분석과 한국 역직구 주요 국가인 중국과 미국 그리고 성장잠재력을 지닌 유럽의 영국시장의 배송을 위한 물류네트워크 유형을 비교·분석하였다. 연구방법으로는 물류네트워크 방식을 크게 세 가지 방식으로 구별하여 각 ...
본 연구는 한국 전자상거래 해외직적판매(Overseas Direct Sales), 소위 역직구 물류시스템 유형 분석을 통해 해외에서 구매비중이 높은 한국산 화장품 수출에 관한 적절한 B2C(Business to Customer) 물류네트워크를 제시하고자 연구하였다.
기존 문헌을 통해 전자상거래를 이용하는 소비자의 성향분석과 한국 역직구 주요 국가인 중국과 미국 그리고 성장잠재력을 지닌 유럽의 영국시장의 배송을 위한 물류네트워크 유형을 비교·분석하였다. 연구방법으로는 물류네트워크 방식을 크게 세 가지 방식으로 구별하여 각 방식별 물류서비스를 제공하는 물류업체의 비용을 통한 물류비용 분석과 각 방식별 배송기간, 마지막으로 수입국의 통관방식을 비교하고 분석대상인 화장품 배송에 있어 적절한 방안을 논의하였다.
국경간 전자상거래를 이용하는 소비자의 구매력에 큰 영향을 미치는 물류비용과 배송기간의 경쟁력 확보를 위해 다양한 물류네트워크를 비교하였다. 한국의 공급업체의 직배송방식, 물류업체의 창고입고 후 고객배송방식 마지막으로 전자상거래 쇼핑몰 자체창고에 상품을 입고하여 소비자 주문 후 고객배송방식 등 다양한 물류네트워크를 활용하여 한국 해외직접판매시장에 진출한 기업이나 진출을 원하는 기업 그리고 물류기업들에게 도움을 주는데 의의가 있다.
본 연구는 한국 전자상거래 해외직적판매(Overseas Direct Sales), 소위 역직구 물류시스템 유형 분석을 통해 해외에서 구매비중이 높은 한국산 화장품 수출에 관한 적절한 B2C(Business to Customer) 물류네트워크를 제시하고자 연구하였다.
기존 문헌을 통해 전자상거래를 이용하는 소비자의 성향분석과 한국 역직구 주요 국가인 중국과 미국 그리고 성장잠재력을 지닌 유럽의 영국시장의 배송을 위한 물류네트워크 유형을 비교·분석하였다. 연구방법으로는 물류네트워크 방식을 크게 세 가지 방식으로 구별하여 각 방식별 물류서비스를 제공하는 물류업체의 비용을 통한 물류비용 분석과 각 방식별 배송기간, 마지막으로 수입국의 통관방식을 비교하고 분석대상인 화장품 배송에 있어 적절한 방안을 논의하였다.
국경간 전자상거래를 이용하는 소비자의 구매력에 큰 영향을 미치는 물류비용과 배송기간의 경쟁력 확보를 위해 다양한 물류네트워크를 비교하였다. 한국의 공급업체의 직배송방식, 물류업체의 창고입고 후 고객배송방식 마지막으로 전자상거래 쇼핑몰 자체창고에 상품을 입고하여 소비자 주문 후 고객배송방식 등 다양한 물류네트워크를 활용하여 한국 해외직접판매시장에 진출한 기업이나 진출을 원하는 기업 그리고 물류기업들에게 도움을 주는데 의의가 있다.
This study presented an appropriate B2C logistics network for Korean cosmetics to abroad through analysis of the logistics system of e-commerce overseas direct sales in Korea.
literary study, we analyzed the tendency of consumers who use e-commerce shopping and analyze the logistic network types...
This study presented an appropriate B2C logistics network for Korean cosmetics to abroad through analysis of the logistics system of e-commerce overseas direct sales in Korea.
literary study, we analyzed the tendency of consumers who use e-commerce shopping and analyze the logistic network types for distribution in China, U. S. A and Europe, especially U. K as growth potential. As a research method, the e-commerce logistics network is distinguished by three ways. Through analysis of logistics cost, transit time to overseas customers and import customs clearance, we discussed appropriate methods for delivery. In case of logistics cost, we found quotation from e-commerce logistics companies which provided service with Korean e-commerce companies.
In order to secure competitiveness of e-commerce business through lower logistics cost and short delivery period, which have a great influence on purchasing power of consumers using cross border e-commerce, various e-commerce logistics networks were compared. The companies that have entered the e-commerce market by using a variety of logistics networks, such as a direct delivery service to overseas customers or the delivery after gathering shipment in warehouse of logistics companies and last a delivery service after ordering customer, which kept goods in warehouse designated by e-commerce shopping malls. In advance Korean providers sent their goods to warehouse in bulk. It is meaningful to help companies and logistics companies that want to enter this market.
This study presented an appropriate B2C logistics network for Korean cosmetics to abroad through analysis of the logistics system of e-commerce overseas direct sales in Korea.
literary study, we analyzed the tendency of consumers who use e-commerce shopping and analyze the logistic network types for distribution in China, U. S. A and Europe, especially U. K as growth potential. As a research method, the e-commerce logistics network is distinguished by three ways. Through analysis of logistics cost, transit time to overseas customers and import customs clearance, we discussed appropriate methods for delivery. In case of logistics cost, we found quotation from e-commerce logistics companies which provided service with Korean e-commerce companies.
In order to secure competitiveness of e-commerce business through lower logistics cost and short delivery period, which have a great influence on purchasing power of consumers using cross border e-commerce, various e-commerce logistics networks were compared. The companies that have entered the e-commerce market by using a variety of logistics networks, such as a direct delivery service to overseas customers or the delivery after gathering shipment in warehouse of logistics companies and last a delivery service after ordering customer, which kept goods in warehouse designated by e-commerce shopping malls. In advance Korean providers sent their goods to warehouse in bulk. It is meaningful to help companies and logistics companies that want to enter this market.
주제어
#한국 해외직접판매 전자상거래 물류네트워크 물류시스템
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