수학과 백워드 설계와 수준별 수업의 통합 방안 연구 : 백워드 설계 1.0 버전과 2.0 버전을 중심으로 A study of Integration of Backward Design to Differentiated Instruction in Mathematics at Middle School Level 원문보기
수준별 수업이란 그 대상이 누구인가를 잘 생각하고 그 집단의 특성에 맞는 수업을 계획하고 설계하고 평가해야 한다. 수학도 단순히 문제풀이식 서술형 평가가 아닌 백워드 설계 방식을 적용하여 수업을 설계한다면 기존 수업방식보다 2015개정 교육과정의 취지와 맞고 무엇보다도 수준별로 나눈 학생들 모두 진정한 이해에 도달할 수 있는 의미 있는 수업으로 변화, 발전될 것이다. 앞으로 이러한 수업 변화의 큰 특징은 교사중심이 아닌 학생들 중심의 적극적인 수업을 권하고 있다. 이러한 취지를 잘 살린 교육과정 중의 하나인 백워드 설계방식을 제시하려고 한다. 무엇보다 이 백워드 설계방식의 큰 특징은 ...
수준별 수업이란 그 대상이 누구인가를 잘 생각하고 그 집단의 특성에 맞는 수업을 계획하고 설계하고 평가해야 한다. 수학도 단순히 문제풀이식 서술형 평가가 아닌 백워드 설계 방식을 적용하여 수업을 설계한다면 기존 수업방식보다 2015개정 교육과정의 취지와 맞고 무엇보다도 수준별로 나눈 학생들 모두 진정한 이해에 도달할 수 있는 의미 있는 수업으로 변화, 발전될 것이다. 앞으로 이러한 수업 변화의 큰 특징은 교사중심이 아닌 학생들 중심의 적극적인 수업을 권하고 있다. 이러한 취지를 잘 살린 교육과정 중의 하나인 백워드 설계방식을 제시하려고 한다. 무엇보다 이 백워드 설계방식의 큰 특징은 교사의 역할이 무엇보다도 중요하므로 수준별 반에 적절한 수행과제를 제시하여 학생들이 진정한 이해에 도달 할 수 있도록 교사는 큰 조력자가 되어야 한다. 이러한 취지에서 본 연구에서는 백워드 설계 1.0 버전과 백워드 설계 2.0 버전을 수준별 수업에 맞게 수업설계를 제시해 보고자 한다.
수준별 수업이란 그 대상이 누구인가를 잘 생각하고 그 집단의 특성에 맞는 수업을 계획하고 설계하고 평가해야 한다. 수학도 단순히 문제풀이식 서술형 평가가 아닌 백워드 설계 방식을 적용하여 수업을 설계한다면 기존 수업방식보다 2015개정 교육과정의 취지와 맞고 무엇보다도 수준별로 나눈 학생들 모두 진정한 이해에 도달할 수 있는 의미 있는 수업으로 변화, 발전될 것이다. 앞으로 이러한 수업 변화의 큰 특징은 교사중심이 아닌 학생들 중심의 적극적인 수업을 권하고 있다. 이러한 취지를 잘 살린 교육과정 중의 하나인 백워드 설계방식을 제시하려고 한다. 무엇보다 이 백워드 설계방식의 큰 특징은 교사의 역할이 무엇보다도 중요하므로 수준별 반에 적절한 수행과제를 제시하여 학생들이 진정한 이해에 도달 할 수 있도록 교사는 큰 조력자가 되어야 한다. 이러한 취지에서 본 연구에서는 백워드 설계 1.0 버전과 백워드 설계 2.0 버전을 수준별 수업에 맞게 수업설계를 제시해 보고자 한다.
Students have a diverse level in Mathematics instruction, differing from other subjects. So it is positively necessary to have a differentiated education. Thus, many schools adopt differentiated instruction. However, we are lack of effective methods to do it. The purpose of this study is to comp...
Students have a diverse level in Mathematics instruction, differing from other subjects. So it is positively necessary to have a differentiated education. Thus, many schools adopt differentiated instruction. However, we are lack of effective methods to do it. The purpose of this study is to compare of the development of an Mathematics unit based on backward design model 1.0 and 2.0 at middle school level. It aims at student’s deep. The model has 3 stages. to identify desired results, to determine acceptable evidence and to plan learning experiences and instruction. understanding. The important thing is that the instruction is pointed at students, not teachers. So it is needed to design the backward model 1.0 and 2.0 to do differentiated instruction. This study examines how middle school’s Mathematics curriculum should be developed by basing on Backward Design 1.0 version and 2.0 version. First, in the first level essential questions are required, not having a difference level. In the next level, the task which has a diverse level is required to the students. In the third level, Backward Design model 1.0 and 2.0 version consider remarks of the high, middle, low level of students and plan the activities corresponding to the test. However the limit is that it has not applied to the real class situation so the study to analysis the effect of Mathematics Backward Design is required.
Students have a diverse level in Mathematics instruction, differing from other subjects. So it is positively necessary to have a differentiated education. Thus, many schools adopt differentiated instruction. However, we are lack of effective methods to do it. The purpose of this study is to compare of the development of an Mathematics unit based on backward design model 1.0 and 2.0 at middle school level. It aims at student’s deep. The model has 3 stages. to identify desired results, to determine acceptable evidence and to plan learning experiences and instruction. understanding. The important thing is that the instruction is pointed at students, not teachers. So it is needed to design the backward model 1.0 and 2.0 to do differentiated instruction. This study examines how middle school’s Mathematics curriculum should be developed by basing on Backward Design 1.0 version and 2.0 version. First, in the first level essential questions are required, not having a difference level. In the next level, the task which has a diverse level is required to the students. In the third level, Backward Design model 1.0 and 2.0 version consider remarks of the high, middle, low level of students and plan the activities corresponding to the test. However the limit is that it has not applied to the real class situation so the study to analysis the effect of Mathematics Backward Design is required.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.