영화는 영상예술이고 포스터는 정지된 예술로서 일반적으로 한 편의 영화에 대한 시각정보와 문자정보가 포스터에 농축되어 관객들에게 전달한다. 영화 포스터는 영화의 광고로써 처음부터 영화를 홍보하는 역할을 담당하였고, 이는 현대시대의 사회적 산물이다. 영화 포스터는 디자인, 모델, 포즈, 조명, 텍스트와 같은 시각적 수단을 이용하여 영화가 전달하고자하는 것을 함축적으로 보여주며, 영화의 줄거리, 그리고 영화의 특징을 전달한다. 또한 시대의 발전에 따라 각 단계의 사회적, 정치적 배경에 따른 특징과 가치를 반영한다.
본 연구는 1...
영화는 영상예술이고 포스터는 정지된 예술로서 일반적으로 한 편의 영화에 대한 시각정보와 문자정보가 포스터에 농축되어 관객들에게 전달한다. 영화 포스터는 영화의 광고로써 처음부터 영화를 홍보하는 역할을 담당하였고, 이는 현대시대의 사회적 산물이다. 영화 포스터는 디자인, 모델, 포즈, 조명, 텍스트와 같은 시각적 수단을 이용하여 영화가 전달하고자하는 것을 함축적으로 보여주며, 영화의 줄거리, 그리고 영화의 특징을 전달한다. 또한 시대의 발전에 따라 각 단계의 사회적, 정치적 배경에 따른 특징과 가치를 반영한다.
본 연구는 1949년 신중국 건국 초기부터 현대까지 67년의 영화 포스터를 연구 대상으로 선정하여 이 시기를 기점으로 영화 포스터 디자인 스타일에 영향을 끼친 정치, 문화적 배경, 영화의 발전 현황을 살펴본다. 또한 대표적인 영화 포스터 작품 표현 형식에 대해 심층적 분석을 진행하고 이를 통해 신중국 건국 후 영화 포스터 디자인에 표현된 중국 특유의 예술 스타일 변화 과정을 종합적으로 고찰한다.
본 논문은 중국 영화 포스터에 영향을 미친 정치적 환경요인을 중점으로 분석하고자 한다. 각 시기별 영화 포스터 디자인의 공통점과 특성. 그리고 역사 변화 과정의 단계적 규칙과 변화 관계에 대해 고찰한다. 이를 위해 건국 후의 영화 포스터에 대해 정리하고, 당대 중국 영화 포스터 디자인에 참고가 될 만한 이론을 통해 중국 영화 포스터 디자인의 미래 발전 추세를 예측해 본다. 이상의 연구를 통해 영화 포스터 디자인의 발전을 촉진하고 과거의 역사를 이해할 수 있다. 더불어 중국 영화포스터의 더 발전된 방향을 모색하는데 도움을 주고자한다.
주요어: 영화 포스터
영화는 영상예술이고 포스터는 정지된 예술로서 일반적으로 한 편의 영화에 대한 시각정보와 문자정보가 포스터에 농축되어 관객들에게 전달한다. 영화 포스터는 영화의 광고로써 처음부터 영화를 홍보하는 역할을 담당하였고, 이는 현대시대의 사회적 산물이다. 영화 포스터는 디자인, 모델, 포즈, 조명, 텍스트와 같은 시각적 수단을 이용하여 영화가 전달하고자하는 것을 함축적으로 보여주며, 영화의 줄거리, 그리고 영화의 특징을 전달한다. 또한 시대의 발전에 따라 각 단계의 사회적, 정치적 배경에 따른 특징과 가치를 반영한다.
본 연구는 1949년 신중국 건국 초기부터 현대까지 67년의 영화 포스터를 연구 대상으로 선정하여 이 시기를 기점으로 영화 포스터 디자인 스타일에 영향을 끼친 정치, 문화적 배경, 영화의 발전 현황을 살펴본다. 또한 대표적인 영화 포스터 작품 표현 형식에 대해 심층적 분석을 진행하고 이를 통해 신중국 건국 후 영화 포스터 디자인에 표현된 중국 특유의 예술 스타일 변화 과정을 종합적으로 고찰한다.
본 논문은 중국 영화 포스터에 영향을 미친 정치적 환경요인을 중점으로 분석하고자 한다. 각 시기별 영화 포스터 디자인의 공통점과 특성. 그리고 역사 변화 과정의 단계적 규칙과 변화 관계에 대해 고찰한다. 이를 위해 건국 후의 영화 포스터에 대해 정리하고, 당대 중국 영화 포스터 디자인에 참고가 될 만한 이론을 통해 중국 영화 포스터 디자인의 미래 발전 추세를 예측해 본다. 이상의 연구를 통해 영화 포스터 디자인의 발전을 촉진하고 과거의 역사를 이해할 수 있다. 더불어 중국 영화포스터의 더 발전된 방향을 모색하는데 도움을 주고자한다.
주요어: 영화 포스터
The film is a kind of dynamic art while the poster is static instead. The essence of a film is usually condensed and delivered through a poster to its audience. As the advertisement, the poster has borne the responsibility of film publicity since its appearance and it is the product of the present a...
The film is a kind of dynamic art while the poster is static instead. The essence of a film is usually condensed and delivered through a poster to its audience. As the advertisement, the poster has borne the responsibility of film publicity since its appearance and it is the product of the present age and social circumstance. On one hand, through the means of visual art such as arts, painting, photography, and text, the picture and content of the film poster accurately forecast the film's ideas and convey the connotation of the film's plot and its artistic appeal. On the other hand, the film poster reflects the social and political backgrounds and value orientation in each stage in accordance with the development of the times.
This essay chooses the film posters which were made during the period of sixty-seven years from the early 1949 of the foundation of the New China up to today as the analysis target. It starts from the analysis of the characteristics and value expressing of the film posters. And then, with time as the axis, with history as a clue, it chooses several important periods and makes a profound analysis and research on the issues such as social political and cultural backgrounds which affect the poster's design style, the development conditions of the film, and the expressive form of the typical film posters. Based on the analysis and research above, this essay concludes the process of film poster design which carries the artistic style with Chinese characteristics since the foundation of the New China.
This article emphasizes the important influences of the political factors on Chinese film posters and analyzes the commonness and individuality of the film poster design in different periods. Also, the periodic rules and changing relations in the historical development is discussed in this article. The main aim is to make a relatively comprehensive summary of the poster design after the foundation of the New China. On the basis of the summary, this essay is expected to provide some theoretical guidance which can be used as the reference to current China's poster design and predict the development trend of Chinese movie poster design in the new century. In addition, the purpose is also to further improve and promote the development of the poster design and thus opens a new road into the international market on the basis of better understanding of the history, present and the future.
keyword: Movie poster
The film is a kind of dynamic art while the poster is static instead. The essence of a film is usually condensed and delivered through a poster to its audience. As the advertisement, the poster has borne the responsibility of film publicity since its appearance and it is the product of the present age and social circumstance. On one hand, through the means of visual art such as arts, painting, photography, and text, the picture and content of the film poster accurately forecast the film's ideas and convey the connotation of the film's plot and its artistic appeal. On the other hand, the film poster reflects the social and political backgrounds and value orientation in each stage in accordance with the development of the times.
This essay chooses the film posters which were made during the period of sixty-seven years from the early 1949 of the foundation of the New China up to today as the analysis target. It starts from the analysis of the characteristics and value expressing of the film posters. And then, with time as the axis, with history as a clue, it chooses several important periods and makes a profound analysis and research on the issues such as social political and cultural backgrounds which affect the poster's design style, the development conditions of the film, and the expressive form of the typical film posters. Based on the analysis and research above, this essay concludes the process of film poster design which carries the artistic style with Chinese characteristics since the foundation of the New China.
This article emphasizes the important influences of the political factors on Chinese film posters and analyzes the commonness and individuality of the film poster design in different periods. Also, the periodic rules and changing relations in the historical development is discussed in this article. The main aim is to make a relatively comprehensive summary of the poster design after the foundation of the New China. On the basis of the summary, this essay is expected to provide some theoretical guidance which can be used as the reference to current China's poster design and predict the development trend of Chinese movie poster design in the new century. In addition, the purpose is also to further improve and promote the development of the poster design and thus opens a new road into the international market on the basis of better understanding of the history, present and the future.
keyword: Movie poster
Keyword
#영화 포스터
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.