As a symbol of Korean culture, Korean dramas not only occupy a heavyweight position in the Korean domestic market, but also actively seeks to expand into overseas markets. China, as a neighboring country to South Korea and with a similar cultural background, has become one of the important markets for Korean drama's export. Since China introduced the broadcasting of Korean dramas' for the first time on mainland China ...
As a symbol of Korean culture, Korean dramas not only occupy a heavyweight position in the Korean domestic market, but also actively seeks to expand into overseas markets. China, as a neighboring country to South Korea and with a similar cultural background, has become one of the important markets for Korean drama's export. Since China introduced the broadcasting of Korean dramas' for the first time on mainland China TVchannelsin 1993, Korean dramas' have been in the Chinese market for more than 20 years; from the original traditional TV platform to the current online video site cooperation, with Korean dramas' setting off a Hallyu(Korean Wave) many times. For Korean dramas, the expansion of the Chinese market means that; firstly it increases the income of the production rights of South Korean film, secondly the promotion of South Korea's consumer goods exports, and thirdly it promotes the development of Korean Tourism. In this paper, according to the research on the existing literatures, analyzing and investigating on the existing dates, proposes a series of solutions for Korean dramas in order to enlarge the Chinese market. Fast-paced Korean dramas, writers and shooting funds synchronized production mode, have become a symbol of the Korean dramas in the television industry. However, since entering the Chinese market, as a result of China's introduction for Foreign drama policy, the "Shoot while broadcasting" model has also been affected. At the same time, with the special censorship system in Chinese film and television industry, and copyright issues, both of them become the factors that affect the Korean dramas. Through the analysis and investigation, this paper tries to propose the solutions through the following four aspects; the expansion of the broadcast platform, the introduction of the “Shoot while broadcasting” model, China's regional(localization) policy, and the expansion of cooperation between China and South Korea. At the same time through the recent two successful Korean dramas 《My Love from the Star(별에서온그대)》and 《The Descendants of the Sun(태양의후예)》, for example, specifical analysis on the marketing strategy and the changes in the production model to the Korean dramas, provide a case analysis for the Korean drama which seeks to expand the Chinese market. Through this study, we noticed that in recent years, Korean dramas have made a lot of positive changes in order to enlarge the Chinese market. At the same time, in deepening cooperation between the film and television industry in China and South Korea, from the purchase of copyright to a joint production, China and South Korea are constantly actively exploring. It is hoped that, through this research, it helps to enlarge the Chinese market and provide some literary information for the cultural communication between the two countries.한국드라마는 한국문화를 상징하는 대표적인 것 중에 하나이다. 한국 국내시장에서 가장 중요한 부분을 차지할 뿐만 아니라 해외시장으로 확대 하고자 하는 욕구 또한 강렬하다. 중국은 한국과 근접해 있고 비슷한 문화배경을 가진 국가이기에 한국드라마 수출에 중요한 시장이 되었다. 1993년 중국에서 처음 방송국에서 한국드라마를 수입하여 방송한 이래로 한국드라마가 중국시장에서 들어 온 지도 이미 20년이나 지났다. 초기에 방송국을 통해서만 방영되던 때부터 지금의 동영상 사이트와 합작하기까지 한국드라마는 중국시장에서 몇 배 수익을 올리며 한류 열풍을 일으켰다. 한국드라마가 중국시장에서의 확대가 가지는 의미로, 첫째 한국영상작품의 제작권 가치가 증가됨을 알려준다, 둘째, 한국 소비품의 수출이 증가함을 알려준다. 셋째, 한국 여가산업 발전이 촉진됨을 알려준다. 본문은 현행 연구와 기존자료를 통해 전체적으로 주의할 문제에 대한 분석 및 한국드라마의 중국시장에서의 확대에 대한 선행 연구방안을 제시한다. 한국 드라마의 스토리 전개가 빠르다, 제작과 동시에 촬영의 동기화의 제작방식, 드라마 산업안에 한국드라마의 가장 중요한 기표가 되었다. 중국시장에 수입된 후에 중국이 해외수입 드라마에 대한 정책적 제약으로 인해 제작 진행 방식을 사용하는 한국드라마 방송에도 영향을 받았다. 뿐만 아니라 중국 영상 산업 중 특수 심사 제도, 영상작품의 제작권 문제 등 한국드라마가 중국 시장에 수입 될 때 영향을 받게 된다. 조사 분석에 따라, 본문은 플랫폼 확대, 선제작방식 도입, 중국 현지화 정책과 공통제작 합작의 확대, 4가지 방면을 통해 한국드라마가 중국시작에서 확대 되는 방안에 대해 연구한다. 최근 2편의 성공을 기록했던 드라마<별에서 온 그대><태양의후예>를 예시로, 시장 마케팅 책략 및 제작방식의 변화가 한국드라마의 어떤 영향을 주었는지 자세히 분석하여 이후에 한국드라마가 중국시장에서 수요에 어떻게 대처 및 공급 할 건지 사례를 통해 분석한다. 본문은 연구를 통해 최근 들어 한국드라마가 중국시장에 점유율을 확대하기 위해, 적용했던 많은 변화를 발견하며, 동시에 한중 영상 산업에 더 깊은 합작을 이룸을 알려준다. 제작권 구입에서부터 공동 제작에 이르기까지 한중 양국은 끈임 없이 적극적으로 그 방법을 탐색하고 있다. 본문의 연구내용을 통해 미래에 한국드라마가 중국시장에서의 확대와 양국문화의 교류함에 있어 문헌자료상의 보충이 되고 도움이 되었으면 바란다.
As a symbol of Korean culture, Korean dramas not only occupy a heavyweight position in the Korean domestic market, but also actively seeks to expand into overseas markets. China, as a neighboring country to South Korea and with a similar cultural background, has become one of the important markets for Korean drama's export. Since China introduced the broadcasting of Korean dramas' for the first time on mainland China TV channels in 1993, Korean dramas' have been in the Chinese market for more than 20 years; from the original traditional TV platform to the current online video site cooperation, with Korean dramas' setting off a Hallyu(Korean Wave) many times. For Korean dramas, the expansion of the Chinese market means that; firstly it increases the income of the production rights of South Korean film, secondly the promotion of South Korea's consumer goods exports, and thirdly it promotes the development of Korean Tourism. In this paper, according to the research on the existing literatures, analyzing and investigating on the existing dates, proposes a series of solutions for Korean dramas in order to enlarge the Chinese market. Fast-paced Korean dramas, writers and shooting funds synchronized production mode, have become a symbol of the Korean dramas in the television industry. However, since entering the Chinese market, as a result of China's introduction for Foreign drama policy, the "Shoot while broadcasting" model has also been affected. At the same time, with the special censorship system in Chinese film and television industry, and copyright issues, both of them become the factors that affect the Korean dramas. Through the analysis and investigation, this paper tries to propose the solutions through the following four aspects; the expansion of the broadcast platform, the introduction of the “Shoot while broadcasting” model, China's regional(localization) policy, and the expansion of cooperation between China and South Korea. At the same time through the recent two successful Korean dramas 《My Love from the Star(별에서온그대)》and 《The Descendants of the Sun(태양의후예)》, for example, specifical analysis on the marketing strategy and the changes in the production model to the Korean dramas, provide a case analysis for the Korean drama which seeks to expand the Chinese market. Through this study, we noticed that in recent years, Korean dramas have made a lot of positive changes in order to enlarge the Chinese market. At the same time, in deepening cooperation between the film and television industry in China and South Korea, from the purchase of copyright to a joint production, China and South Korea are constantly actively exploring. It is hoped that, through this research, it helps to enlarge the Chinese market and provide some literary information for the cultural communication between the two countries.한국드라마는 한국문화를 상징하는 대표적인 것 중에 하나이다. 한국 국내시장에서 가장 중요한 부분을 차지할 뿐만 아니라 해외시장으로 확대 하고자 하는 욕구 또한 강렬하다. 중국은 한국과 근접해 있고 비슷한 문화배경을 가진 국가이기에 한국드라마 수출에 중요한 시장이 되었다. 1993년 중국에서 처음 방송국에서 한국드라마를 수입하여 방송한 이래로 한국드라마가 중국시장에서 들어 온 지도 이미 20년이나 지났다. 초기에 방송국을 통해서만 방영되던 때부터 지금의 동영상 사이트와 합작하기까지 한국드라마는 중국시장에서 몇 배 수익을 올리며 한류 열풍을 일으켰다. 한국드라마가 중국시장에서의 확대가 가지는 의미로, 첫째 한국영상작품의 제작권 가치가 증가됨을 알려준다, 둘째, 한국 소비품의 수출이 증가함을 알려준다. 셋째, 한국 여가산업 발전이 촉진됨을 알려준다. 본문은 현행 연구와 기존자료를 통해 전체적으로 주의할 문제에 대한 분석 및 한국드라마의 중국시장에서의 확대에 대한 선행 연구방안을 제시한다. 한국 드라마의 스토리 전개가 빠르다, 제작과 동시에 촬영의 동기화의 제작방식, 드라마 산업안에 한국드라마의 가장 중요한 기표가 되었다. 중국시장에 수입된 후에 중국이 해외수입 드라마에 대한 정책적 제약으로 인해 제작 진행 방식을 사용하는 한국드라마 방송에도 영향을 받았다. 뿐만 아니라 중국 영상 산업 중 특수 심사 제도, 영상작품의 제작권 문제 등 한국드라마가 중국 시장에 수입 될 때 영향을 받게 된다. 조사 분석에 따라, 본문은 플랫폼 확대, 선제작방식 도입, 중국 현지화 정책과 공통제작 합작의 확대, 4가지 방면을 통해 한국드라마가 중국시작에서 확대 되는 방안에 대해 연구한다. 최근 2편의 성공을 기록했던 드라마<별에서 온 그대><태양의후예>를 예시로, 시장 마케팅 책략 및 제작방식의 변화가 한국드라마의 어떤 영향을 주었는지 자세히 분석하여 이후에 한국드라마가 중국시장에서 수요에 어떻게 대처 및 공급 할 건지 사례를 통해 분석한다. 본문은 연구를 통해 최근 들어 한국드라마가 중국시장에 점유율을 확대하기 위해, 적용했던 많은 변화를 발견하며, 동시에 한중 영상 산업에 더 깊은 합작을 이룸을 알려준다. 제작권 구입에서부터 공동 제작에 이르기까지 한중 양국은 끈임 없이 적극적으로 그 방법을 탐색하고 있다. 본문의 연구내용을 통해 미래에 한국드라마가 중국시장에서의 확대와 양국문화의 교류함에 있어 문헌자료상의 보충이 되고 도움이 되었으면 바란다.
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