중국은 가장 많은 온라인 동영상 시청자를 가지고 있고, 중국내 자국 콘텐츠 개발을 목적으로 2010년 이후 많은 정책 변화가 있어 왔다. 그러한 변화의 환경 하에서 한국 예능 프로그램은 중국내에 어떠한 변화가 있고 어떻게 수용하고 있는지를 연구하여 미래에 한국과 중국의 콘텐츠 협력에 어떠한 영향을 미치는지 확인해 보고자 2010년 이후 한국 예능 프로그램의 중국 내 수용변화를 중국 온라인 동영상 플랫폼을 통해서 분석 하였다. 중국은 지정학적 위치로 인한 한국과의 정서적인 많은 부분에서 동질화 되는 경향을 보였으며, 한국의 예능 콘텐츠가 중국내 예능 프로그램으로 발전하는 모습을 볼 수 있었다. 하지만, 중국내 자국 콘텐츠 진흥 정책과 같은 정책적인 변화에 따라 한국의 예능 프로그램은 중국 내 직접 방영이 어려워졌고, 중국 제작사들 과의 합작에 의한 제작이나 한국의 제작 관계자 들이 일부 참여 하는 형식으로 변해 갔다. 현재는 더욱 더 중국 내 한국 예능 프로그램의 방영이 어려워졌다. 문화의 흐름의 일부는 정책적으로 막을 수는 있지만, 중국내 한국 콘텐츠들이 일부 흘러 들어가는 것은 막을 수가 없다. 그러한 이유로 중국내 제작 되는 예능 프로그램들은 한국의 예능 프로그램을 모방하거나 일부 표절 의혹을 받기도 하였다. 특히, 일반 방송 콘텐츠 보다 정책면에서 자유로운 웹 예능 콘텐츠의 경우가 더욱 심화 하였는데, 중국내에서는 자국 내 콘텐츠에 대한 표절도 많고 표절에 대한 시청자들의 분위기도 수용하는 편이라서 더욱 더 표절 시비가 심화되고 있는 추세이다. 하지만, 이러한 표절에 대한 의혹을 그대로 둔다면 부메랑처럼 중국의 저작권에 대한 문제가 생겨 중국내 콘텐츠 개발 의욕 저하를 만들 수 있다. 다행히, 중국의 웹 예능 프로그램 ...
중국은 가장 많은 온라인 동영상 시청자를 가지고 있고, 중국내 자국 콘텐츠 개발을 목적으로 2010년 이후 많은 정책 변화가 있어 왔다. 그러한 변화의 환경 하에서 한국 예능 프로그램은 중국내에 어떠한 변화가 있고 어떻게 수용하고 있는지를 연구하여 미래에 한국과 중국의 콘텐츠 협력에 어떠한 영향을 미치는지 확인해 보고자 2010년 이후 한국 예능 프로그램의 중국 내 수용변화를 중국 온라인 동영상 플랫폼을 통해서 분석 하였다. 중국은 지정학적 위치로 인한 한국과의 정서적인 많은 부분에서 동질화 되는 경향을 보였으며, 한국의 예능 콘텐츠가 중국내 예능 프로그램으로 발전하는 모습을 볼 수 있었다. 하지만, 중국내 자국 콘텐츠 진흥 정책과 같은 정책적인 변화에 따라 한국의 예능 프로그램은 중국 내 직접 방영이 어려워졌고, 중국 제작사들 과의 합작에 의한 제작이나 한국의 제작 관계자 들이 일부 참여 하는 형식으로 변해 갔다. 현재는 더욱 더 중국 내 한국 예능 프로그램의 방영이 어려워졌다. 문화의 흐름의 일부는 정책적으로 막을 수는 있지만, 중국내 한국 콘텐츠들이 일부 흘러 들어가는 것은 막을 수가 없다. 그러한 이유로 중국내 제작 되는 예능 프로그램들은 한국의 예능 프로그램을 모방하거나 일부 표절 의혹을 받기도 하였다. 특히, 일반 방송 콘텐츠 보다 정책면에서 자유로운 웹 예능 콘텐츠의 경우가 더욱 심화 하였는데, 중국내에서는 자국 내 콘텐츠에 대한 표절도 많고 표절에 대한 시청자들의 분위기도 수용하는 편이라서 더욱 더 표절 시비가 심화되고 있는 추세이다. 하지만, 이러한 표절에 대한 의혹을 그대로 둔다면 부메랑처럼 중국의 저작권에 대한 문제가 생겨 중국내 콘텐츠 개발 의욕 저하를 만들 수 있다. 다행히, 중국의 웹 예능 프로그램 텍스트 분석으로 보면 자생적으로 표절 의혹, 모방에 대한 문제제기를 하는 네티즌들이 나타나는 형상을 보았다. 본 연구는 선행 연구 자료, 인터넷 자료, 학술 논문 등을 통해서 한국 예능 수용과 중국 내 정책의 변화에 대한 분석을 하였고, 텍스트를 통한 분석 및 지표를 통해서 수용에 미치는 영향을 보여주며, 근래의 가장 중요한 영상 콘텐츠인 웹 예능 관점에서 중국 내 수용을 분석하는 점에서 중요한 의미로 볼 수 있을 것이다.
중국은 가장 많은 온라인 동영상 시청자를 가지고 있고, 중국내 자국 콘텐츠 개발을 목적으로 2010년 이후 많은 정책 변화가 있어 왔다. 그러한 변화의 환경 하에서 한국 예능 프로그램은 중국내에 어떠한 변화가 있고 어떻게 수용하고 있는지를 연구하여 미래에 한국과 중국의 콘텐츠 협력에 어떠한 영향을 미치는지 확인해 보고자 2010년 이후 한국 예능 프로그램의 중국 내 수용변화를 중국 온라인 동영상 플랫폼을 통해서 분석 하였다. 중국은 지정학적 위치로 인한 한국과의 정서적인 많은 부분에서 동질화 되는 경향을 보였으며, 한국의 예능 콘텐츠가 중국내 예능 프로그램으로 발전하는 모습을 볼 수 있었다. 하지만, 중국내 자국 콘텐츠 진흥 정책과 같은 정책적인 변화에 따라 한국의 예능 프로그램은 중국 내 직접 방영이 어려워졌고, 중국 제작사들 과의 합작에 의한 제작이나 한국의 제작 관계자 들이 일부 참여 하는 형식으로 변해 갔다. 현재는 더욱 더 중국 내 한국 예능 프로그램의 방영이 어려워졌다. 문화의 흐름의 일부는 정책적으로 막을 수는 있지만, 중국내 한국 콘텐츠들이 일부 흘러 들어가는 것은 막을 수가 없다. 그러한 이유로 중국내 제작 되는 예능 프로그램들은 한국의 예능 프로그램을 모방하거나 일부 표절 의혹을 받기도 하였다. 특히, 일반 방송 콘텐츠 보다 정책면에서 자유로운 웹 예능 콘텐츠의 경우가 더욱 심화 하였는데, 중국내에서는 자국 내 콘텐츠에 대한 표절도 많고 표절에 대한 시청자들의 분위기도 수용하는 편이라서 더욱 더 표절 시비가 심화되고 있는 추세이다. 하지만, 이러한 표절에 대한 의혹을 그대로 둔다면 부메랑처럼 중국의 저작권에 대한 문제가 생겨 중국내 콘텐츠 개발 의욕 저하를 만들 수 있다. 다행히, 중국의 웹 예능 프로그램 텍스트 분석으로 보면 자생적으로 표절 의혹, 모방에 대한 문제제기를 하는 네티즌들이 나타나는 형상을 보았다. 본 연구는 선행 연구 자료, 인터넷 자료, 학술 논문 등을 통해서 한국 예능 수용과 중국 내 정책의 변화에 대한 분석을 하였고, 텍스트를 통한 분석 및 지표를 통해서 수용에 미치는 영향을 보여주며, 근래의 가장 중요한 영상 콘텐츠인 웹 예능 관점에서 중국 내 수용을 분석하는 점에서 중요한 의미로 볼 수 있을 것이다.
China has the largest online video market and there have beenmany policy changes since 2010 to develop its own content. Undersuch a changing environment, Korean entertainment programshave been analyzed through the Chinese online video platformsince 2010 to see how they will affect the future coopera...
China has the largest online video market and there have beenmany policy changes since 2010 to develop its own content. Undersuch a changing environment, Korean entertainment programshave been analyzed through the Chinese online video platformsince 2010 to see how they will affect the future cooperation ofSouth Korea and China by studying the changes and how they areaccommodated in China. China has tended to become more homogeneous in many waysin terms of its geopolitical position with Korea, and it has beenseen that Korea's entertainment platform has developed into anentertainment program in China. However, policy changes, suchas the Chinese-made content promotion policy, made it difficult todirectly broadcast Korean entertainment programs in China, and changed the format to include some of the production by jointproduction by Chinese producers and Korean production officials.Currently, Korean entertainment programs in China have becomemore and more difficult to air. While some of the cultural trends can be prevented throughpolicy, it is impossible to prevent some Korean content fromflowing into China. For that reason, entertainment programsproduced in China have imitated Korea 's entertainment programor have been suspected of plagiarism. Especially, the cases of webentertainment platforms that are free from policy than generalbroadcasting contents have become worse in China, as there aremany plagiarism on contents in China and people tend to acceptthe mood of plagiarism. However, if the suspicion is left intact, itcould create problems with China's copyright, which coulddampen China's desire to develop content like Boomerang.Fortunately, China's web-text analysis showed that netizensnaturally raised questions about plagiarism and imitation. This research was conducted through prior research data,internet data, academic papers, etc. to accept Koreanentertainment and to analyze changes in Chinese policies. Inaddition, analysis and indicators through text showed the effect onacceptance. And this may be important in analyzing acceptance inChina from the perspective of Web entertainment, the mostimportant video content in recent years.
China has the largest online video market and there have beenmany policy changes since 2010 to develop its own content. Undersuch a changing environment, Korean entertainment programshave been analyzed through the Chinese online video platformsince 2010 to see how they will affect the future cooperation ofSouth Korea and China by studying the changes and how they areaccommodated in China. China has tended to become more homogeneous in many waysin terms of its geopolitical position with Korea, and it has beenseen that Korea's entertainment platform has developed into anentertainment program in China. However, policy changes, suchas the Chinese-made content promotion policy, made it difficult todirectly broadcast Korean entertainment programs in China, and changed the format to include some of the production by jointproduction by Chinese producers and Korean production officials.Currently, Korean entertainment programs in China have becomemore and more difficult to air. While some of the cultural trends can be prevented throughpolicy, it is impossible to prevent some Korean content fromflowing into China. For that reason, entertainment programsproduced in China have imitated Korea 's entertainment programor have been suspected of plagiarism. Especially, the cases of webentertainment platforms that are free from policy than generalbroadcasting contents have become worse in China, as there aremany plagiarism on contents in China and people tend to acceptthe mood of plagiarism. However, if the suspicion is left intact, itcould create problems with China's copyright, which coulddampen China's desire to develop content like Boomerang.Fortunately, China's web-text analysis showed that netizensnaturally raised questions about plagiarism and imitation. This research was conducted through prior research data,internet data, academic papers, etc. to accept Koreanentertainment and to analyze changes in Chinese policies. Inaddition, analysis and indicators through text showed the effect onacceptance. And this may be important in analyzing acceptance inChina from the perspective of Web entertainment, the mostimportant video content in recent years.
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