본 연구는 한국영화산업을 대상으로 중국 온라인 OTT 극장에서 방영지수에 영향을 미치는 흥행요인에 대해 살펴보았다. 영화 흥행요인에 관한 선행 연구를 기반으로 한국 영화가 중국 온라인 OTT 사이트의 방영지수에 영향을 미칠 수 있는 요인으로서 리뷰 수, 평점, 장르, 상영등급, 한국 극장 관객 수, 스타파워, 중국요소 존재 여부 등을 설정하였다. 연구의 대상은 현재 중국 온라인 OTT 사이트인 아이치이(愛奇藝網)에서 개봉하는 총 257편 한국 영화를 선정하였다.
연구 결과를 요약하면 다음과 같다.
해당 영화가 중...
본 연구는 한국영화산업을 대상으로 중국 온라인 OTT 극장에서 방영지수에 영향을 미치는 흥행요인에 대해 살펴보았다. 영화 흥행요인에 관한 선행 연구를 기반으로 한국 영화가 중국 온라인 OTT 사이트의 방영지수에 영향을 미칠 수 있는 요인으로서 리뷰 수, 평점, 장르, 상영등급, 한국 극장 관객 수, 스타파워, 중국요소 존재 여부 등을 설정하였다. 연구의 대상은 현재 중국 온라인 OTT 사이트인 아이치이(愛奇藝網)에서 개봉하는 총 257편 한국 영화를 선정하였다.
연구 결과를 요약하면 다음과 같다.
해당 영화가 중국 온라인 OTT극장에서의 리뷰 수가 많을수록, 평점이 높을수록 온라인 OTT극장에서의 방영지수가 높은 것으로 나타났다. 멜로/로맨스 장르의 영화가 다른 장르의 영화에 비해 온라인 OTT극장 방영지수에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 청소년 관람불가 상영등급의 영화가 청소년 관람가보다 온라인 OTT 극장 방영지수에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 영화 최초 창구인 한국 극장에서 흥행성과가 높을수록 후속창구인 중국 온라인 OTT극장에서도 흥행 성적이 높은 것으로 나타났다. 해당 영화의 주연 배우의 스타파워가 높은 영화가 중국 온라인 OTT극장에서의 흥행에 정의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 중국요소가 존재하는 한국영화일수록 중국 온라인 OTT극장에서 더 높은 방영지수를 얻을 것으로 나타났다.
본 연구는 한국영화산업을 대상으로 중국 온라인 OTT 극장에서 방영지수에 영향을 미치는 흥행요인에 대해 살펴보았다. 영화 흥행요인에 관한 선행 연구를 기반으로 한국 영화가 중국 온라인 OTT 사이트의 방영지수에 영향을 미칠 수 있는 요인으로서 리뷰 수, 평점, 장르, 상영등급, 한국 극장 관객 수, 스타파워, 중국요소 존재 여부 등을 설정하였다. 연구의 대상은 현재 중국 온라인 OTT 사이트인 아이치이(愛奇藝網)에서 개봉하는 총 257편 한국 영화를 선정하였다.
연구 결과를 요약하면 다음과 같다.
해당 영화가 중국 온라인 OTT극장에서의 리뷰 수가 많을수록, 평점이 높을수록 온라인 OTT극장에서의 방영지수가 높은 것으로 나타났다. 멜로/로맨스 장르의 영화가 다른 장르의 영화에 비해 온라인 OTT극장 방영지수에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 청소년 관람불가 상영등급의 영화가 청소년 관람가보다 온라인 OTT 극장 방영지수에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 영화 최초 창구인 한국 극장에서 흥행성과가 높을수록 후속창구인 중국 온라인 OTT극장에서도 흥행 성적이 높은 것으로 나타났다. 해당 영화의 주연 배우의 스타파워가 높은 영화가 중국 온라인 OTT극장에서의 흥행에 정의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 중국요소가 존재하는 한국영화일수록 중국 온라인 OTT극장에서 더 높은 방영지수를 얻을 것으로 나타났다.
This research examines the factors affecting the broadcasting index(performance) in Chinese OTT. Based on the studies on the success factors of films, Korean films can affect the broadcasting index of OTT in China by the factors such as the number of comments, grade, genre, film ratings, number of K...
This research examines the factors affecting the broadcasting index(performance) in Chinese OTT. Based on the studies on the success factors of films, Korean films can affect the broadcasting index of OTT in China by the factors such as the number of comments, grade, genre, film ratings, number of Korean theater audiences, star power, and the presence of Chinese elements, respectively. The study selected 257 Korean films which are released in IQiYi, one of the largest Chinese OTT.
The results of the study are summarized as following.
The more comments and the higher grades the film has, the more popular it is. Films of melo/romance genre have a positive effect on OTT theater broadcasting index compared to other genres. It was also found that the films not rated for adolescents (No one under 18 is allowed to watch this film) have a positive effect on the OTT theater broadcasting index. The large number of the audiences in the Korean movie theater as the first window of the film has a positive effect on the popularity in the Chinese OTT theater as following window of film. Films with high star power have a positive influence on the box-office hit at the OTT theater in China. The Korean films with Chinese elements are more popular in Chinese OTT than other films without Chinese elements.
This research examines the factors affecting the broadcasting index(performance) in Chinese OTT. Based on the studies on the success factors of films, Korean films can affect the broadcasting index of OTT in China by the factors such as the number of comments, grade, genre, film ratings, number of Korean theater audiences, star power, and the presence of Chinese elements, respectively. The study selected 257 Korean films which are released in IQiYi, one of the largest Chinese OTT.
The results of the study are summarized as following.
The more comments and the higher grades the film has, the more popular it is. Films of melo/romance genre have a positive effect on OTT theater broadcasting index compared to other genres. It was also found that the films not rated for adolescents (No one under 18 is allowed to watch this film) have a positive effect on the OTT theater broadcasting index. The large number of the audiences in the Korean movie theater as the first window of the film has a positive effect on the popularity in the Chinese OTT theater as following window of film. Films with high star power have a positive influence on the box-office hit at the OTT theater in China. The Korean films with Chinese elements are more popular in Chinese OTT than other films without Chinese elements.
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