본 연구는 헤어샵에서 헤어 시술을 받은 고객 300명을 대상으로 헤어샵 시술 제품에 대한 인식이 고객 만족도와 재이용 의도에 미치는 영향을 분석하였다. 헤어샵 시술 제품 중 염모제, 펌제, 클리닉제를 선택하였고 제품 인식의 하위영역으로 효능, 안전, 브랜드로 설정하여 설문을 진행하였다.헤어샵 시술 제품 중 염모제, 펌제, 클리닉제를 선택하였고 제품 인식의 하위영역으로 효능, 안전, 브랜드로 설정하여 설문을 진행하였다. 염모제, 펌제, 클리닉제에 대한 인식과 관심도는 모두 여성이 남성에 비해 높게 평가하고 있었고 고객 만족도와 재이용 의도는 남성이 여성보다 높게 인식하고 있었다. 고객의 헤어미용 관심도는 컷트를 이용하는 경우 가장 낮고 클리닉을 이용하는 경우 가장 높게 인식하고 있었다. 브랜드에서는 펌제, 클리닉제가 헤어시술 기간이 길수록 높게 인식하고 있었다. 효능에서는 염모제, 펌제, 클리닉제 모두 ‘머리를 잘해서’라는 헤어샵 이용의도를 높게 인식하고 있었다. 효능에서는 염모제, 펌제, 클리닉제 모두 높게 인식하고 있었고, 안전에서는 클리닉제를, 브랜드에서는 염모제를 높게 인식하고 있었다. 헤어샵 시술 제품의 브랜드에 대한 인식은 모두 3점 이하로 낮게 나타났다. 연구 요인 중 만족도가 3.95로 가장 높은 평균으로 나타났다. 관심도가 높을수록 고객 만족도와 재이용 의도에, 염모제, 펌제, 클리닉제의 효능, 안전, 브랜드에 양(+)의 영향을 미쳤다. 염모제, 펌제, 클리닉제의 효능과 안전 요인이 고객 만족도와 재이용 의도에 양(+)의 영향을 미쳤다. 따라서 효능, 안전 부분이 보장된 시술 제품 사용을 통해 고객 만족도를 더욱 높일 수 있도록 하며, 고객과 시술자 간의 소통을 통해 브랜드에 대한 효율적인 ...
본 연구는 헤어샵에서 헤어 시술을 받은 고객 300명을 대상으로 헤어샵 시술 제품에 대한 인식이 고객 만족도와 재이용 의도에 미치는 영향을 분석하였다. 헤어샵 시술 제품 중 염모제, 펌제, 클리닉제를 선택하였고 제품 인식의 하위영역으로 효능, 안전, 브랜드로 설정하여 설문을 진행하였다.헤어샵 시술 제품 중 염모제, 펌제, 클리닉제를 선택하였고 제품 인식의 하위영역으로 효능, 안전, 브랜드로 설정하여 설문을 진행하였다. 염모제, 펌제, 클리닉제에 대한 인식과 관심도는 모두 여성이 남성에 비해 높게 평가하고 있었고 고객 만족도와 재이용 의도는 남성이 여성보다 높게 인식하고 있었다. 고객의 헤어미용 관심도는 컷트를 이용하는 경우 가장 낮고 클리닉을 이용하는 경우 가장 높게 인식하고 있었다. 브랜드에서는 펌제, 클리닉제가 헤어시술 기간이 길수록 높게 인식하고 있었다. 효능에서는 염모제, 펌제, 클리닉제 모두 ‘머리를 잘해서’라는 헤어샵 이용의도를 높게 인식하고 있었다. 효능에서는 염모제, 펌제, 클리닉제 모두 높게 인식하고 있었고, 안전에서는 클리닉제를, 브랜드에서는 염모제를 높게 인식하고 있었다. 헤어샵 시술 제품의 브랜드에 대한 인식은 모두 3점 이하로 낮게 나타났다. 연구 요인 중 만족도가 3.95로 가장 높은 평균으로 나타났다. 관심도가 높을수록 고객 만족도와 재이용 의도에, 염모제, 펌제, 클리닉제의 효능, 안전, 브랜드에 양(+)의 영향을 미쳤다. 염모제, 펌제, 클리닉제의 효능과 안전 요인이 고객 만족도와 재이용 의도에 양(+)의 영향을 미쳤다. 따라서 효능, 안전 부분이 보장된 시술 제품 사용을 통해 고객 만족도를 더욱 높일 수 있도록 하며, 고객과 시술자 간의 소통을 통해 브랜드에 대한 효율적인 마케팅 전략을 수립하여 헤어샵 경쟁력 측면에서 재이용을 높일 수 있기를 바란다.
본 연구는 헤어샵에서 헤어 시술을 받은 고객 300명을 대상으로 헤어샵 시술 제품에 대한 인식이 고객 만족도와 재이용 의도에 미치는 영향을 분석하였다. 헤어샵 시술 제품 중 염모제, 펌제, 클리닉제를 선택하였고 제품 인식의 하위영역으로 효능, 안전, 브랜드로 설정하여 설문을 진행하였다.헤어샵 시술 제품 중 염모제, 펌제, 클리닉제를 선택하였고 제품 인식의 하위영역으로 효능, 안전, 브랜드로 설정하여 설문을 진행하였다. 염모제, 펌제, 클리닉제에 대한 인식과 관심도는 모두 여성이 남성에 비해 높게 평가하고 있었고 고객 만족도와 재이용 의도는 남성이 여성보다 높게 인식하고 있었다. 고객의 헤어미용 관심도는 컷트를 이용하는 경우 가장 낮고 클리닉을 이용하는 경우 가장 높게 인식하고 있었다. 브랜드에서는 펌제, 클리닉제가 헤어시술 기간이 길수록 높게 인식하고 있었다. 효능에서는 염모제, 펌제, 클리닉제 모두 ‘머리를 잘해서’라는 헤어샵 이용의도를 높게 인식하고 있었다. 효능에서는 염모제, 펌제, 클리닉제 모두 높게 인식하고 있었고, 안전에서는 클리닉제를, 브랜드에서는 염모제를 높게 인식하고 있었다. 헤어샵 시술 제품의 브랜드에 대한 인식은 모두 3점 이하로 낮게 나타났다. 연구 요인 중 만족도가 3.95로 가장 높은 평균으로 나타났다. 관심도가 높을수록 고객 만족도와 재이용 의도에, 염모제, 펌제, 클리닉제의 효능, 안전, 브랜드에 양(+)의 영향을 미쳤다. 염모제, 펌제, 클리닉제의 효능과 안전 요인이 고객 만족도와 재이용 의도에 양(+)의 영향을 미쳤다. 따라서 효능, 안전 부분이 보장된 시술 제품 사용을 통해 고객 만족도를 더욱 높일 수 있도록 하며, 고객과 시술자 간의 소통을 통해 브랜드에 대한 효율적인 마케팅 전략을 수립하여 헤어샵 경쟁력 측면에서 재이용을 높일 수 있기를 바란다.
This study analyze the effects of recognition of hair salon treatment products on customer satisfaction and intention to reuse with 300 customers who received hair treatment in hair salon. This study selected products of hair dyeing, permanent and clinic among hair salon treatment products and condu...
This study analyze the effects of recognition of hair salon treatment products on customer satisfaction and intention to reuse with 300 customers who received hair treatment in hair salon. This study selected products of hair dyeing, permanent and clinic among hair salon treatment products and conducted survey by setting efficacy, safety and brand as sub-area of hair salon treatment product recognition. Recognition and interest in treatment products of hair dyeing, permanent and clinic were highly rated by women than that of men and customer satisfaction and intention to reuse were highly recognized by men than that of women. Customers’ hair beauty interest was shown the lowest when they got hair cut, while those under hair clinic showed the highest level of it. In brand area, the longer hair treatment time customers had, the higher they recognized the permanent and clinic products. In efficacy area, all of the hair dyeing, permanent and clinic products were highly aware of as the intention to use of hair salon as 'satisfied hairdressing service’. Products of hair dyeing, permanent and clinic were all well recognized by customers in efficacy area, clinic products did in safety area and those of hair dyeing did in brand area. The brand recognition of hair salon treatment products all showed lower as below three points. Satisfaction, one of the study factors, was indicated at 3.95 point as the highest average. The higher the level of hair beauty interest, the more efficacy, safety, and brand of hair dyeing, permanent and clinic treatment products had a positive influence on customer satisfaction and intention to reuse. The efficacy and safety factors of hair dyeing, permanent and clinic treatment products had a positive effect on customer satisfaction and intention to reuse. Therefore, This study suggest that there need to enhance the customer satisfaction by utilizing the hair salon treatment products guaranteed to be effective and safe and hope that each hair salon will increase the rate of reusing those hair salon treatment products with the effective marketing strategy through the communication between customers and practitioners in terms of competitiveness of hair salon.
This study analyze the effects of recognition of hair salon treatment products on customer satisfaction and intention to reuse with 300 customers who received hair treatment in hair salon. This study selected products of hair dyeing, permanent and clinic among hair salon treatment products and conducted survey by setting efficacy, safety and brand as sub-area of hair salon treatment product recognition. Recognition and interest in treatment products of hair dyeing, permanent and clinic were highly rated by women than that of men and customer satisfaction and intention to reuse were highly recognized by men than that of women. Customers’ hair beauty interest was shown the lowest when they got hair cut, while those under hair clinic showed the highest level of it. In brand area, the longer hair treatment time customers had, the higher they recognized the permanent and clinic products. In efficacy area, all of the hair dyeing, permanent and clinic products were highly aware of as the intention to use of hair salon as 'satisfied hairdressing service’. Products of hair dyeing, permanent and clinic were all well recognized by customers in efficacy area, clinic products did in safety area and those of hair dyeing did in brand area. The brand recognition of hair salon treatment products all showed lower as below three points. Satisfaction, one of the study factors, was indicated at 3.95 point as the highest average. The higher the level of hair beauty interest, the more efficacy, safety, and brand of hair dyeing, permanent and clinic treatment products had a positive influence on customer satisfaction and intention to reuse. The efficacy and safety factors of hair dyeing, permanent and clinic treatment products had a positive effect on customer satisfaction and intention to reuse. Therefore, This study suggest that there need to enhance the customer satisfaction by utilizing the hair salon treatment products guaranteed to be effective and safe and hope that each hair salon will increase the rate of reusing those hair salon treatment products with the effective marketing strategy through the communication between customers and practitioners in terms of competitiveness of hair salon.
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