국내외에 열차성능시뮬레이션(Train Performance Simulation)을 수행한 프로그램은 다수이고 국내에도 다수의 프로그램을 사용하고 있다. 신안산선도 4개의 프로그램이 사용되고 있으며, 결과값의 차이가 발생하여 검증이 필요했다. 4종의 프로그램이 요구하는 입력 Data는 유사하였으나, 각 프로그램의 로직은 확인할 수 없어 결과값을 기초로 문제점을 도출하고 개선할 사항을 보완한 프로그램으로 신안산산의 표정속도 검증이 필요합니다. ...
국내외에 열차성능시뮬레이션(Train Performance Simulation)을 수행한 프로그램은 다수이고 국내에도 다수의 프로그램을 사용하고 있다. 신안산선도 4개의 프로그램이 사용되고 있으며, 결과값의 차이가 발생하여 검증이 필요했다. 4종의 프로그램이 요구하는 입력 Data는 유사하였으나, 각 프로그램의 로직은 확인할 수 없어 결과값을 기초로 문제점을 도출하고 개선할 사항을 보완한 프로그램으로 신안산산의 표정속도 검증이 필요합니다. 전기철도(Electric Locomotive)의 부하(Power Load)는 일정하지도 고정되어 있지도 않은 특성이 있다. 즉, 이동하면서 선로조건 및 차량 특성에 따라 부하량이 변화하며, 각종 속도제한과 정거장에서의 정차시간을 고려하여 표정속도가 계산된다. 모든 프로그램의 로직을 확인할 수 없어 결과값이 유사한 3개 프로그램의 결과를 기반으로 분석하였습니다. 모든 프로그램에서 저크(Jerk)가 고려되지 않아 표정속도가 증가할 수 있습니다. 저크는 출발시, 가/감속의 변화시 및 정차시에 고려되어야 하며, 표정속도에 여유가 있어야 하며, 어느 정도의 여유가 있어야 하는지 분석이 필요하고 검증 프로그램에서는 저크를 일부 적용하여 분석의 기초로 사용하였습니다. 결과적으로 열차성능시뮬레이션의 결과가 실제 운영될 열차성능에 접근하기 위해서는 저크와 그 외의 영향을 시뮬레이션에 반영할 수 있도록 프로그램의 개선을 준비하여, 시운전 기간의 결과를 반영하여 개선하는 것이 중요합니다.
국내외에 열차성능시뮬레이션(Train Performance Simulation)을 수행한 프로그램은 다수이고 국내에도 다수의 프로그램을 사용하고 있다. 신안산선도 4개의 프로그램이 사용되고 있으며, 결과값의 차이가 발생하여 검증이 필요했다. 4종의 프로그램이 요구하는 입력 Data는 유사하였으나, 각 프로그램의 로직은 확인할 수 없어 결과값을 기초로 문제점을 도출하고 개선할 사항을 보완한 프로그램으로 신안산산의 표정속도 검증이 필요합니다. 전기철도(Electric Locomotive)의 부하(Power Load)는 일정하지도 고정되어 있지도 않은 특성이 있다. 즉, 이동하면서 선로조건 및 차량 특성에 따라 부하량이 변화하며, 각종 속도제한과 정거장에서의 정차시간을 고려하여 표정속도가 계산된다. 모든 프로그램의 로직을 확인할 수 없어 결과값이 유사한 3개 프로그램의 결과를 기반으로 분석하였습니다. 모든 프로그램에서 저크(Jerk)가 고려되지 않아 표정속도가 증가할 수 있습니다. 저크는 출발시, 가/감속의 변화시 및 정차시에 고려되어야 하며, 표정속도에 여유가 있어야 하며, 어느 정도의 여유가 있어야 하는지 분석이 필요하고 검증 프로그램에서는 저크를 일부 적용하여 분석의 기초로 사용하였습니다. 결과적으로 열차성능시뮬레이션의 결과가 실제 운영될 열차성능에 접근하기 위해서는 저크와 그 외의 영향을 시뮬레이션에 반영할 수 있도록 프로그램의 개선을 준비하여, 시운전 기간의 결과를 반영하여 개선하는 것이 중요합니다.
There are many programs for Train Performance Simulation in the world. For the SINANSAN Line, 4 kinds of program are simulated. Therefore there is confliction among their results and they are needed verification for the reliable result. The input data for 4 programs is almost same but it is very...
There are many programs for Train Performance Simulation in the world. For the SINANSAN Line, 4 kinds of program are simulated. Therefore there is confliction among their results and they are needed verification for the reliable result. The input data for 4 programs is almost same but it is very hard to check the each logic of 4 programs. Therefore the result, scheduled speed, is needed to prove through Verification Simulation Program modified problems that analysed based on each simulation result. The power load of electric locomotive is not constant and fixed. In other words, it will be changing according to the line conditions and train characteristics while running along the line. The scheduled speed is calculated by the simulation program considering speed limits and dwell time on stations. As previously stated, it is very hard to check the logic of all simulation program, so the analysis is done based on similar three results out of four simulation programs. All three results will be faster than reliable scheduled speed because all three simulation programs did not consider Jerk. The Jerk should be considered when the train start, accelerate, brake and dwelling on station. So there should be margin on the scheduled speed for the Jerk and it is needed to find how much the margin is required. For the analysis the Verification Simulation Program is applied the Jerk partially. For getting the simulation result almost same as scheduled speed of actual train operation, it is necessary ready to modify the simulation program for the Jerk and other factors. The most important thing is the modification of train running pattern once the result from test and trial run is obtained.
There are many programs for Train Performance Simulation in the world. For the SINANSAN Line, 4 kinds of program are simulated. Therefore there is confliction among their results and they are needed verification for the reliable result. The input data for 4 programs is almost same but it is very hard to check the each logic of 4 programs. Therefore the result, scheduled speed, is needed to prove through Verification Simulation Program modified problems that analysed based on each simulation result. The power load of electric locomotive is not constant and fixed. In other words, it will be changing according to the line conditions and train characteristics while running along the line. The scheduled speed is calculated by the simulation program considering speed limits and dwell time on stations. As previously stated, it is very hard to check the logic of all simulation program, so the analysis is done based on similar three results out of four simulation programs. All three results will be faster than reliable scheduled speed because all three simulation programs did not consider Jerk. The Jerk should be considered when the train start, accelerate, brake and dwelling on station. So there should be margin on the scheduled speed for the Jerk and it is needed to find how much the margin is required. For the analysis the Verification Simulation Program is applied the Jerk partially. For getting the simulation result almost same as scheduled speed of actual train operation, it is necessary ready to modify the simulation program for the Jerk and other factors. The most important thing is the modification of train running pattern once the result from test and trial run is obtained.
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