본 연구는 인지행동놀이치료가 ADHD 아동의 주의집중과 자기통제 및 또래관계에 미치는 영향을 알아보기 위해 실시된 연구이다. 연구대상은 ADHD로 진단받은 아동 중 정상범위의 지능을 가졌으며 중복장애가 없고 다른 중재를 받은 적이 없는 아동으로, 독립변인인 인지행동 놀이치료와 종속변인인 주의집중과 자기통제 및 또래관계의 기능적 관계를 알아보기 위해 ...
본 연구는 인지행동놀이치료가 ADHD 아동의 주의집중과 자기통제 및 또래관계에 미치는 영향을 알아보기 위해 실시된 연구이다. 연구대상은 ADHD로 진단받은 아동 중 정상범위의 지능을 가졌으며 중복장애가 없고 다른 중재를 받은 적이 없는 아동으로, 독립변인인 인지행동 놀이치료와 종속변인인 주의집중과 자기통제 및 또래관계의 기능적 관계를 알아보기 위해 사례연구를 실시하였다. 인지행동 놀이치료 프로그램은 주의집중과 자기통제 및 또래관계 향상에 초점을 맞추어 구성하였고, 한 회기 당 40분씩 주 2회, 총 16회기에 걸쳐 실시하였다. 연구결과 인지행동 놀이치료가 ADHD 아동의 주의집중력과 자기통제력 및 또래관계 향상에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
본 연구는 인지행동 놀이치료가 ADHD 아동의 주의집중과 자기통제 및 또래관계에 미치는 영향을 알아보기 위해 실시된 연구이다. 연구대상은 ADHD로 진단받은 아동 중 정상범위의 지능을 가졌으며 중복장애가 없고 다른 중재를 받은 적이 없는 아동으로, 독립변인인 인지행동 놀이치료와 종속변인인 주의집중과 자기통제 및 또래관계의 기능적 관계를 알아보기 위해 사례연구를 실시하였다. 인지행동 놀이치료 프로그램은 주의집중과 자기통제 및 또래관계 향상에 초점을 맞추어 구성하였고, 한 회기 당 40분씩 주 2회, 총 16회기에 걸쳐 실시하였다. 연구결과 인지행동 놀이치료가 ADHD 아동의 주의집중력과 자기통제력 및 또래관계 향상에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다.
This study was conducted to investigate the effects of cognitive behavioral play therapy on ADHD children's attention, self-control and peer relationships. The subjects were children with ADHD who had a normal range of intelligence, did not have overlapping disabilities, and had no other interventio...
This study was conducted to investigate the effects of cognitive behavioral play therapy on ADHD children's attention, self-control and peer relationships. The subjects were children with ADHD who had a normal range of intelligence, did not have overlapping disabilities, and had no other interventions. A case study was conducted to find out. The cognitive behavioral play therapy program focused on attention, self-control, and peer relationship improvement, and was conducted twice a week for 40 minutes per session. The results showed that cognitive-behavioral play therapy had a positive effect on attention concentration, self-control, and peer relationship improvement in children with ADHD.
This study was conducted to investigate the effects of cognitive behavioral play therapy on ADHD children's attention, self-control and peer relationships. The subjects were children with ADHD who had a normal range of intelligence, did not have overlapping disabilities, and had no other interventions. A case study was conducted to find out. The cognitive behavioral play therapy program focused on attention, self-control, and peer relationship improvement, and was conducted twice a week for 40 minutes per session. The results showed that cognitive-behavioral play therapy had a positive effect on attention concentration, self-control, and peer relationship improvement in children with ADHD.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.