정보 일치성이 중국 O2O 음식 배달 서비스 이용 소비자의 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 The Impact of Information Consistency on Chinese Consumers' Repeated Purchase Intention of O2O Food Delivery Service원문보기
중국에서는 O2O 음식 배달 서비스도 빠르게 발전하고 있다. 중국 ‘제 45 차 중국 인터넷 개발 현황 통계 보고서'에 따르면 O2O 음식 배달 서비스 이용자 수가 해마다 증가하고 있다. 2020년 초 O2O 음식 배달 서비스 이용자 수는 4억 2천만 명으로 2019년 말보다 7.5% 증가했다. 중국 시장에서 O2O 음식 배달 서비스 산업이 매우 중요한 산업...
중국에서는 O2O 음식 배달 서비스도 빠르게 발전하고 있다. 중국 ‘제 45 차 중국 인터넷 개발 현황 통계 보고서'에 따르면 O2O 음식 배달 서비스 이용자 수가 해마다 증가하고 있다. 2020년 초 O2O 음식 배달 서비스 이용자 수는 4억 2천만 명으로 2019년 말보다 7.5% 증가했다. 중국 시장에서 O2O 음식 배달 서비스 산업이 매우 중요한 산업적 위치를 차지하고 있음을 보여준다. 그러나 O2O 음식 배달 서비스가 빠르게 발전하고 있지만 음식 품질 저하, 배달 서비스 불완전, 소비자 정보 유출 및 판매자의 허위 선전 등 문제들이 존재하고 있다. 이러한 문제의 근본 원인은 판매자가 제공한 정보와 소비자가 알고 있는 정보 사이의 일치하지 않기 때문일 수 있다. 따라서 O2O 음식 배달 서비스 산업은 이러한 문제를 해결하여 매출액 증대를 위해 O2O 음식 배달 서비스 시장에서 정보의 일치성을 높여야 한다.
중국에서는 O2O 음식 배달 서비스도 빠르게 발전하고 있다. 중국 ‘제 45 차 중국 인터넷 개발 현황 통계 보고서'에 따르면 O2O 음식 배달 서비스 이용자 수가 해마다 증가하고 있다. 2020년 초 O2O 음식 배달 서비스 이용자 수는 4억 2천만 명으로 2019년 말보다 7.5% 증가했다. 중국 시장에서 O2O 음식 배달 서비스 산업이 매우 중요한 산업적 위치를 차지하고 있음을 보여준다. 그러나 O2O 음식 배달 서비스가 빠르게 발전하고 있지만 음식 품질 저하, 배달 서비스 불완전, 소비자 정보 유출 및 판매자의 허위 선전 등 문제들이 존재하고 있다. 이러한 문제의 근본 원인은 판매자가 제공한 정보와 소비자가 알고 있는 정보 사이의 일치하지 않기 때문일 수 있다. 따라서 O2O 음식 배달 서비스 산업은 이러한 문제를 해결하여 매출액 증대를 위해 O2O 음식 배달 서비스 시장에서 정보의 일치성을 높여야 한다.
In China, O2O food delivery services are also developing rapidly. According to the "China's 45th Statistical Report on Internet Development in China", it is concluded that the number of O2O food delivery service users is increasing year by year. At the beginning of 2020, O2O food delivery service us...
In China, O2O food delivery services are also developing rapidly. According to the "China's 45th Statistical Report on Internet Development in China", it is concluded that the number of O2O food delivery service users is increasing year by year. At the beginning of 2020, O2O food delivery service users reached 420 million, an increase of 7.5% from the end of 2019. It shows that the O2O food delivery service industry occupies a very important industrial position in the Chinese market. However, despite the rapid development of O2O food delivery services, there are still problems such as poor food quality, incomplete food delivery services, leakage of consumer information, and false propaganda by sellers. The root cause of this problem may be the difference between the information provided by the seller and the information known to the consumer. Therefore, the O2O food delivery service industry must solve this problem and increase the consistency of O2O food delivery service market information to increase sales.
In China, O2O food delivery services are also developing rapidly. According to the "China's 45th Statistical Report on Internet Development in China", it is concluded that the number of O2O food delivery service users is increasing year by year. At the beginning of 2020, O2O food delivery service users reached 420 million, an increase of 7.5% from the end of 2019. It shows that the O2O food delivery service industry occupies a very important industrial position in the Chinese market. However, despite the rapid development of O2O food delivery services, there are still problems such as poor food quality, incomplete food delivery services, leakage of consumer information, and false propaganda by sellers. The root cause of this problem may be the difference between the information provided by the seller and the information known to the consumer. Therefore, the O2O food delivery service industry must solve this problem and increase the consistency of O2O food delivery service market information to increase sales.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.