본 연구의 목적은 SNS 마케팅 특성요인 (상호작용성, 정보제공성, 접근편의성)이 SNS인게이지먼트와 지각된 즐거움을 통해 패션제품 구매의도에 미치는 영향력을 파악해 보고자 한다. 본 연구는 이러한 연구 목적을 달성하기 위해 SPSS 25.0 와 ...
본 연구의 목적은 SNS 마케팅 특성요인 (상호작용성, 정보제공성, 접근편의성)이 SNS인게이지먼트와 지각된 즐거움을 통해 패션제품 구매의도에 미치는 영향력을 파악해 보고자 한다. 본 연구는 이러한 연구 목적을 달성하기 위해 SPSS 25.0 와 AMOS 25.0 프로그램을 이용하여 빈도분석, 확인적 요인분석, 신뢰도 분석, 상관관계분석구조방정식모형 분석을 실시하였다. 연구 결과는 SNS 마케팅 특성요인으로 제시된 상호작용성, 정보제공성, 접근편의성 중 상호작용성과 접근편의성이SNS 인게이지먼트에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났으나 정보제공성이 SNS 인게이지먼트에 유의한 영향을 미치지 않는 것으로 확인되었다. 반면에 상호작용성, 정보제공성, 접근편의성이 지각된 즐거움에 유의한 영향을 미치는 것으로 분석되었으며 SNS 인게이지먼트와 지각된 즐거움 둘 다 구매의도에 유의한 영향을 미쳤다. 하지만 SNS 인게이지먼트는 지각된 즐거움에 영향을 미치지 않는 것으로 분석되었다. 이러한 결과를 바탕으로 SNS 마케팅 활동을 하는데 중요한 시사점을 제시하여 본 연구의 한계점 및 향후 연구의 필요성을 제시하였다.
본 연구의 목적은 SNS 마케팅 특성요인 (상호작용성, 정보제공성, 접근편의성)이 SNS인게이지먼트와 지각된 즐거움을 통해 패션제품 구매의도에 미치는 영향력을 파악해 보고자 한다. 본 연구는 이러한 연구 목적을 달성하기 위해 SPSS 25.0 와 AMOS 25.0 프로그램을 이용하여 빈도분석, 확인적 요인분석, 신뢰도 분석, 상관관계분석 구조방정식모형 분석을 실시하였다. 연구 결과는 SNS 마케팅 특성요인으로 제시된 상호작용성, 정보제공성, 접근편의성 중 상호작용성과 접근편의성이SNS 인게이지먼트에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났으나 정보제공성이 SNS 인게이지먼트에 유의한 영향을 미치지 않는 것으로 확인되었다. 반면에 상호작용성, 정보제공성, 접근편의성이 지각된 즐거움에 유의한 영향을 미치는 것으로 분석되었으며 SNS 인게이지먼트와 지각된 즐거움 둘 다 구매의도에 유의한 영향을 미쳤다. 하지만 SNS 인게이지먼트는 지각된 즐거움에 영향을 미치지 않는 것으로 분석되었다. 이러한 결과를 바탕으로 SNS 마케팅 활동을 하는데 중요한 시사점을 제시하여 본 연구의 한계점 및 향후 연구의 필요성을 제시하였다.
The purpose of this study is to understand the influence of SNS marketing characteristic factors (interaction, information provision, and accessibility) on fashion product purchase intention through SNS engagement and perceived enjoyment. In order to achieve this research purpose, this s...
The purpose of this study is to understand the influence of SNS marketing characteristic factors (interaction, information provision, and accessibility) on fashion product purchase intention through SNS engagement and perceived enjoyment. In order to achieve this research purpose, this study conducted frequency analysis, confirmatory factor analysis, reliability analysis, and correlation analysis, structural equation analysis using SPSS 25.0 and AMOS 25.0 programs. The research results showed that interaction and accessibility had a significant effect on SNS engagement among the interaction, information provision, and accessibility suggested as characteristic factors of SNS marketing, but information provision did not have a significant effect on SNS engagement. On the other hand, it was analyzed that interaction, information provision, and accessibility had a significant effect on perceived enjoyment, and both SNS engagement and perceived enjoyment had a significant effect on purchase intention. However, it was analyzed that SNS engagement did not affect perceived enjoyment. Based on these results, important implications for SNS marketing activities were presented, suggesting the limitations of this study and the necessity of future research.
The purpose of this study is to understand the influence of SNS marketing characteristic factors (interaction, information provision, and accessibility) on fashion product purchase intention through SNS engagement and perceived enjoyment. In order to achieve this research purpose, this study conducted frequency analysis, confirmatory factor analysis, reliability analysis, and correlation analysis, structural equation analysis using SPSS 25.0 and AMOS 25.0 programs. The research results showed that interaction and accessibility had a significant effect on SNS engagement among the interaction, information provision, and accessibility suggested as characteristic factors of SNS marketing, but information provision did not have a significant effect on SNS engagement. On the other hand, it was analyzed that interaction, information provision, and accessibility had a significant effect on perceived enjoyment, and both SNS engagement and perceived enjoyment had a significant effect on purchase intention. However, it was analyzed that SNS engagement did not affect perceived enjoyment. Based on these results, important implications for SNS marketing activities were presented, suggesting the limitations of this study and the necessity of future research.
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