최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보관리학회지 = Journal of the Korean society for information management, v.19 no.3 = no.45, 2002년, pp.161 - 188
The rapid change in almost every area of science at the turn of the 21s1 century have also affected libraries and information centers. Whatever the change, from the library users' perspective, the functions provided by the library, is perceived as "service" and the satisfaction of the users can only...
고병률, 1999. 공공도서관 이용자의 서비스 품질만족에 관한 연구. 전국도서관대회 주제발표논문집, 제37집.
나세나. 2000. SERVQUAL 평가모형을 이용한 대학도서관 서비스 질 평가에 관한 연구: 전남대학교 도서관을 중심으로. 석사학위논문. 전남대학교 문헌정보학과.
백항기. 2000. 대학도서관의 성과측정: 서비스질의 구성요인과 고객만족을 중심으로. 박사학위논문, 성균관대학교 대학원 문헌정보학과.
윤동원. 1999. 대학도서관 서비스품질의 측정에 관한 연구. 석사학위논문, 안동대학교 행정경영대학원 경영학과.
Coleman, Vicki, Xiao Yi, Linda Blair, and Bill Chollett. 1937. "Toward a TQM Paradigm: Using SERVQUAL to Measure library Service Quality." College and Research Libraries 58(3): 237-251.
Cook, Collen et al. 2001. "LibQUAL+: Service Quality Assessment in Research libraries." IFLA Journal, 27(4): 264-268.
Cook, Collen and Bruce Thompson. 2000. "Reliability and Validity of SERVQUAL Scores Used to Evaluate Perceptions of Library Service Quality." Journal of Academic Librarianship, 26(4): 248-258.
Cook, Collen and Fred Heath. 2001a. "Users' Perceptions of Library Service Quality: A LibQUAL+ Quallitative study." Library Trends, 49(4): 548-584.
Cook, Collen and Fred Heath. 2001b. "SERVQUAL and the Quest for New Measures." .
Cook, Collen, Fred Heath, and Bruce Thompson. 2000. "A New Culture of Assessment: Preliminary Report on the ARL SERVQUAL Survey." .
Hebert, Francoise. 1994. "Service Quality: An Unobtruffive Investigation of Interlibrary Loan in Large Public Libraries in Canada." Library Information Science Research, 16(1): 3-21.
Kyrillidou, Martha. 2001. "To Describe and Measure the Performance of North American Research Libraries." IFLA Journal, 27(4): 257-263.
Nitecki, Danuta Ann. 1996. "Changing the Concept and Measure of Service Quality in Academic Libraries." Journal of Academic Librarianship, 22(3): 181-190.
Nitecki, Danuta Ann. 1997. "SERVQUAL: Measuring Service Quality in Academic Libraries." .
Nitecki, Danuta Ann and Peter Hernon. 2000. "Measuring Service Quality at Yale University's Libraries." Journal of Academic Librananship, 26(4): 259-273.
Parasuraman, A. and V. Zeithaml. 1988. "SERVQUAL: A Multiple- Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality." Journal of Retailing, 64(1): 12-40.
White, Lynda S. 1998. "A Service Quality Survey at the University of Virginia Library." .
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.