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NTIS 바로가기大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.40 no.4, 2003년, pp.1 - 7
장학수 (삼성중공업 거제조선소 여객선설계팀) , 이화준 (삼성중공업 거제조선소 여객선설계팀) , 주영렬 (삼성중공업 거제조선소 여객선설계팀) , 전호환 (부산대학교 조선해양공학과)
Large Passenger Ferry has been delivered with a tendency of high speed since 1990´s. More than 50 ferries that exceed 25 knots in service speed are operating or under construction these days. Therefore, the hull form development for the large size ferry should be carefully carried out with some desi...
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김진현, 박성우, 이건호, 장학수, 주영렬 2001, "Ro-Pax선의 손상 복원성에 대한 고찰", 대한조선학회 추계학술대회 논문집
장학수, 이건호, 김세은, 김진현, 주영렬 2001, "대형 고속 여객선의 Appendage 최적화," 대한조선학회 추계학술대회 논문집
장학수, 김진현, 박성우, 이건호, 안성목, 주영렬 2001, "1000인승 대형 고속 여객선 개발," 대한조선학회 춘계학술대회 논문집
Hamalaien, R. and van Heerd, J. 1998, "Hydro- dynamic Development for a Large Fast Monohull Passenger Ferry," Annual Meeting of SNAME
Kanerva, M. 1992, "Hydrodynamics: Computations, Model Tests and Reality," Ed. by Van den Boom, Elsevier Science Publishers
Kracht, A.M. 1978, "Design of Bulbous Bows," SNAME Transactions, Vol. 86
Saunders, H.E. 1957, "Hydrodynamics in Ship Design," SNAME
Watson, D.G.M. 1988, "Practical Ship Design," Elsevier Science Ltd.
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