$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

집합분할모형을 이용한 운항승무원의 승무경로 일정계획
Cockpit Crew Scheduling using Set Partitioning Problem 원문보기

經營 科學 = Korean management science review, v.21 no.1, 2004년, pp.39 - 55  

김국연 (공군 항공사업단 방공관제사업처) ,  이영훈 (연세대학교 컴퓨터산업공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Efficient crew scheduling for cockpit crew is important in airline industry due to operational safety and cost associated with the flight duty time. Because of complexity of regulations imposed to the cockpit crew. it is complicated to generate an efficient schedule. Schedule of cockpit crew can be ...

주제어

참고문헌 (30)

  1. 김명호, '승무원 일정계획의 개선에 관한 연구' 성균관대학교, 박사학위논문, 1996 

  2. 우형동, '정수계획법에 의한 항공운항승무계획의 최적화에 관한 연구' 인하대학교 석사학위논문, 1993 

  3. 장병만, '복수모기지의 항공기 운항계획 및 승무계획문제의 발견적 기법', 서울대학교 석사학위논문, 1985 

  4. 전지훈, '항공기 승무원 할당 모형에 관한 연구' 국방대학교 석사학위논문, 1998 

  5. Anbil, R., E. Gelman, B. Patty and R. Tanga, 'Recent advances in crew-pairing optimization at American airlines,' Interfaces, Vol.21 (1991), pp.62-74 

  6. Anbil, R, C. Barnhart, L. Hatay, E.L. Johnson, and V.S. Ramakrishnan, 'Crewpairing optimization at American Airlines decision technologies,' Optimization in Industry, Eds. by T.A. Ciriani, and RC. Leachman, John Wiley and Sons Ltd. 1993, pp.31-36 

  7. Abramson, D., H. Dang and M. Krishnamoorthy, 'A comparison of two methods for solving 0-1 integer programs using a general purpose simulated annealing algorithm,' Annals of Operations Research, Vol.63 (1996), pp.129-150 

  8. Barnhart, C., L. Hatay, and E. Johnson, 'Deadhead selection for the long-haul crew pairing problem,' Operations Research, Vol.43 (1995), pp.491-499 

  9. Beasley, J.E. and B. Cao, 'A tree search algorithm for the crew scheduling problem,' European Journal of Operational Research, Vol.94 (1996), pp.517-526 

  10. Beasley, J.E. and B. Cao, 'A Dynamic programming based algorithm for the crew scheduling problem,' Computer & Operations Research, Vol.25, No.7-8(1998), pp.567-582 

  11. Chu, HD., E. Gelman and E.L. Johnson, 'Solving large scale crew scheduling problems,' European Journal of Orational Research, Vol.97 (1997), pp.260-268 

  12. Cook, T.M., 'SABRE Soars,' ORMS Today, Vol.25, No.3 (1998), pp.26-31 

  13. Crainic, T.G. and J. Rousseau, 'The column generation principle and airline crew scheduling problems,' INFOR, Vol.25 (1987), pp.136-151 

  14. Dawid, H., J Konig, and C. Strauss, 'An enhanced rostering model for airline crews', Computer & Operations Research., Vol.28 (2001), pp.671-688 

  15. Desaulniers, G., J. Desrosiers, Y. Dumas, S. Marc, B. Rioux, M.M. Solomon, and F. Soumis, 'Crew pairing at Air France', European Journal cf Operational Research, Vol.97 (1997), pp.245-259 

  16. Gamache, M. and Soumis, F., 'A method for optimally solvingthe rostering problem', Cahier GERAD, G-90-40, Ecole des Hautes Etutes Hautes Etudes Commerciales, Montreal, Canada, H3T 1V6, 1993 

  17. Gerbracht, R., 'A new algorithm for very large crew pairing problems,' In: 18th AGIFORS Symposium, Vancouver, Canada, 1978, pp.315-341 

  18. Lagerholm, M., C. Peterson, and B. Soderberg, 'Airline crew scheduling using Potts mean field techniques,' European Journal of Operational Research, Vol.120 (2000), pp. 81-96 

  19. Lavoie, S., M. Minoux and E. Odier, 'A new approach for crew pairing problem by column generation with an application to air transportation,' European Journal of Operational Research, Vol.35 (1988), pp. 45-58 

  20. Levine, D, 'Application of a hybrid genetic algorithm to airline crew scheduling,' Computer and Operations Research, Vol.23, No.6 (1996), pp.547-558 

  21. Rubin, J., 'A technique for the solution of massive set covering problems, with application to air crew scheduling,' Transportation Science, Vol.7 (1973), pp.34-48 

  22. Ryan, D.M., 'The solution of massive generalized set partitioning problems in aircrew rostering,' Operations Research Society, Vol.43 (1992), pp.459-467 

  23. Ryan, D.M, 'Optimization earns its wings,' ORMS Today, Vol.27, No.2(2000), pp.26-30 

  24. Segal, M., 'The operator-scheduling problem : a network-flow approach,' Operations Research, Vol.22, No.4 (1974), pp. 808-823 

  25. Stojkovic, M, F. SOumis, and J. Desrosiers, 'The operational airline crew scheduling problem,' Transportation Science, Vol.32 (1998), pp.232-245 

  26. Suhl, U.H. and L.M Suhl, 'Solving airline- fleet scheduling problems with mixed integer programming,' Operational Research in Industry, Eds. by T. Ciriani, S. Gliozzi, E.L. Johnson, and R. Tadei, Macmillan press Ltd., (1999), pp.135-156 

  27. Teodorovic, D. and Lucie, P., 'A fuzzy set theory approach to the aircrew rostering problem,' Fuzzy sets and system, 95(1998), pp.261-271 

  28. Van, S. and J.C. Chang. 'Airline cockpit crew scheduling,' European Journal of Operational Research, Vol.136 (2002), pp. 501-511 

  29. Van, S. and Y.P. Tu. 'A network model for airline cabin crew scheduling,' European Journal of Operational Research, Vol.140 (2002), pp.531-540 

  30. Van, S., T.T. Tung, and Y.P. Tu. 'Optimal construction of airline individual crew scheduling,' Computers and Operations Research, Vol.29 (2002), pp.341-363 

저자의 다른 논문 :

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로