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휠 슬립 제어기 및 최적 슬립 결정 알고리즘을 이용한 차량의 최대 제동력 제어
Maximum Braking Force Control Using Wheel Slip Controller and Optimal Target Slip Assignment Algorithm in Vehicles 원문보기

大韓機械學會論文集. Transactions of the Korean Society of Mechanical Engineers. A. A, v.30 no.3 = no.246, 2006년, pp.295 - 301  

홍대건 (한양대학교 정밀기계공학과) ,  황인용 (한양대학교 자동차공학과) ,  선우명호 (한양대학교 자동차공학과) ,  허건수 (한양대학교 기계공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The wheel slip control systems are able to control the braking force more accurately and can be adapted to different vehicles more easily than conventional ABS systems. In order to achieve the superior braking performance through the wheel-slip control, real-time information such as the tire braking...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문에서는 EHB 의 경우에 대하여 타이어 제동력을 추정하고 추정된 제동력을 바탕으로 최대제동력을 얻기 위한 최적 목표 슬립(target slip)을 결정하며 결정된 목표 슬립과 추정된 제동력을 사용하여 슬립을 제어하는 휠 슬립 제어 시스템을 개발하였다. 제동력 추정과 슬립 제어기는 Lyapouov 안정성 이론을 바탕으로 한 적응 슬라이딩 제어(adaptive sliding control) 기법을 적용하여 제동력 추정 오차와 브레이크 패드의 마찰계수의 변화에 강인하도록 설계하였으며 최대 제동력을 얻기 위한 목표 슬립은 제동력의 변화가 0 이 되는 슬립값을 찾아가는 방법으로 설계하였다.
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참고문헌 (10)

  1. Muller, S., Uchanski, M. and Hedrick, K., 2001, 'Slip-Based Tire-Road Friction Estimation During Braking,' Proceedings of IMECE '01 

  2. Hong, D., Huh, K., Yoon, P. and Hwang, I., 2003, 'Estimation of Tire Braking Force and Road Friction Coefficient Between Tire and Road Surface For Wheel Slip Control,' Trans. of the KSME (A), Vol. 28, No.5, pp. 527-523 

  3. Semmler, S., Isermann, R., Schwarz, R. and Rieth, P., 2002, 'Wheel Slip Control for Antilock Braking Systems using Brake-by-Wire Actuators,' SAE World Congress, No. 2002-01-0303 

  4. Buckholtz, K. R., 2002, 'Reference Input Wheel Slip Tracking Using Sliding Mode Control,' SAE World Congress, No. 2002-01-0301 

  5. Kawabe, T., Nakazawa, M, Notsu, I. and Watanabe, Y., 1996, 'A Sliding Mode Controller for Wheel Slip Ratio Control System,' Proceedings of Advanced Vehicle Control, pp. 797-804 

  6. Yu, F., Feng, J.-Z. and Li., J., 2002, 'A Fuzzy Logic Controller Design For Vehicle ABS With A On-Line Optimized Target Wheel Slip Ratio,' Int. Journal of Automotive Technology, Vol.3, No.4, pp.165-170 

  7. Yi, J., Alvarez, L. and Horowitz, R., 2002, 'Adaptive Emergency Braking Control With Underestimation of Friction Coefficient,' IEEE Trans. on Control Systems Technology, Vol. 10, No. 3, pp. 381-392 

  8. Kageyama, I. and Katayama, T., 1996, 'A Study of Anti-Lock Braking Systems with Estimation,' Proceedings of Advanced Vehicle Control, pp. 695-704 

  9. Ono, E., Asano, K., Sugai, M., Ito, S. and Yamamoto, M., 2003, 'Estimation of Automotive Tire Force Characteristics Using Wheel Velocity,' Control Engineering Practice, Vol.11, pp. 1361-1370 

  10. CarSim, Version 5.16b, 2004, Mechanical Simulation Corporation 

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