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남성복(男性服) 피티드 재킷 패턴 설계(設計)를 위한 패턴비교분석(比較分析) 및 착의평가(着衣評價)
Comparative Analysis of Jacket Pattern and Wearing Evaluation for Pattern Design of Men's Fitted Jacket 원문보기

패션비즈니스 = Fashion business, v.11 no.5, 2007년, pp.35 - 50  

심부자 (동아대학교 의상직물학부) ,  이은지 (동아대학교 의상직물학부) ,  서추연 (동아대학교 의상직물학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study was to investigate the result of a market research on men's jacket in their age of 25 to 35, who wear fitted jackets most, and to examine the comparative analysis of pattern and the wearing evaluation between classic jacket and fitted jacket. The results are as follows; Fir...

주제어

참고문헌 (22)

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  2. 최성아(2004), MetroSexual의 등장과 남성 대상마케팅 붐, 이마스 사례집, 26-30 

  3. 섹시한 신사복 역삼각형 정장...남성몸매를 뽐낸다, 동아일보(2005.8.29) 

  4. 외모가 곧 경쟁력, 한국섬유신문 (2006.4.19) 

  5. 남성복 시장, 공작새 혁명 열풍, 한국섬유신문 (2007.8.21) 

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  20. 김옥경.박광애(2004), 남성복 패션디자인, 서울: 경춘사, 108-118 

  21. 남윤자.이형숙(2005), 남성복 패턴메이킹(개정판), 교학연구사. 92-103 

  22. 허동진.나미향.이정순.김정숙.정복희(2001), 산업패턴설계-남성복, 서울:교학연구사. 96-110 

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