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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.10 no.5 = no.42, 2007년, pp.582 - 588
전상수 (인제대학교 토목공학과) , 엄기영 (철도기술연구원 기존철도기술개발사업단) , 김재민 (인제대학교 토목공학과)
Since the turnout system in railroad restricts the train speed, the KNR (Korean National Railroad) provides the specification for the speed (130km/h) of the train when the train passes the turnout system. Therefore, the turnout system in pre-existing railroad is necessary to be improved to speed-up ...
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한국철도기술연구원(2004), '분기기 성능개선을 통한 기존선 속도향상 방안연구3차년도 연구보고서', 한국철도기술연구원
한국철도기술연구원(2006), '분기기 성능개선을 통한 기존선 속도향상 방안연구5차년도 연구보고서', 한국철도기술연구원
鐵道總合技術硏究所(1997), '鐵道構造物等說計標準.同解設軌道構造 有道床軌道(案)', 鐵道總合技術硏究所, 日本
Itasca Consulting Group, Inc. (2002), 'FLAC2D Manual: Optional Features', Itasca Consulting Group Inc., Minnesota, USA
사서범(2002), '선로공학', 얼과알
한국철도기술연구원(2001), '토구조물 최적설계-철도강화노반재료 및 지지력 강화방안에 관한 연구', 한국철도기술연구원
한국철도기술연구원(2004), '기존선 속도향상을 위한 선로시스템 개선기술 개발3차년도 연구보고서', 한국철도기술연구원
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