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등속조인트 방식에 따른 공회전 진동특성 연구
A Study on the Characteristics of Idle Vibration due to the Type of Constant Velocity Joints 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.16 no.2, 2008년, pp.183 - 190  

사종성 (서일대학 자동차과) ,  신양현 (자동차부품산업혁신센터) ,  강태원 (국민대학교 기계자동차공학부) ,  김찬묵 (국민대학교 기계자동차공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper deals with the characteristics of idle vibration due to the type of constant velocity joints. Based on the kinematics model of constant velocity joints, a offset between the tripod center and tullip center plays a important role in generating unwelcome forces. Moreover, it induced additio...

주제어

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문제 정의

  • 본 연구에서는 이러한 추세를 고려하여 차량의 공회 전 진동현상에 영향을 줄 수 있는 등속조인트의 기구학적인 운동특성 및 정적 토크작용 시 구동축의 진동특성을 고찰해보고, 대표적인 등속조인트방식 인 DOJ, TJ, SFJ(shudderless free ring joint)를 직접 차량에 적용시켰을 때의 공회전 진동특성을 비교 . 검토하였다.
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참고문헌 (8)

  1. J. Y. K'nevez, J. P. Mariot, L. Moreau and M. Diaby, "Kinematics of Transmissions Consisting of an Outboard Ball Joint and an Inboard Generalized Tripod Joint," Journal of Multibody Dynamics, Vol.3, pp.132-145, 2001 

  2. J. P. Mariot, J. Y. K'nevez and B. Barbedette, "Tripod and Ball Joint Automotive Transmission Kinetostatic Model Including Friction," Multibody System Dynamics, Vol.11, pp.127- 145, 2004 

  3. Y. Hayama, "Dynamic Analysis of Forces Generated on Inner Parts of a Double Offset Constant Velocity Universal Joint(DOJ)," SAE 2001-01-1161, 2001 

  4. S. T. Oh, "Vehicle Shudder Associated with Axial Thrust Force of C.V. Joint for Automobile," Transactions of KSAE, Vol.4, No.2, pp.198-208, 1996 

  5. S. T. Oh, "A Study on the Vehicle Shudder Associated with Axial Force of Tripod Joint for Automobile," Transactions of KSAE, Vol.5, No.6, pp.53-63, 1997 

  6. S. T. Oh, "A Study on the Improvement of the Vehicle Shudder by Optimum Design and the Determination of the Tripod Joint Specifications," Transactions of KSAE, Vol.10, No.1, pp.185-195, 1999 

  7. K. H. Ko, H. S. Kook and J. H. Lee, "Development of Tubular Shaft for Reduction of Booming Noise in Vehicle Interior," Transactions of KSAE, Vol.10, No.1, pp.203-208, 2002 

  8. C. H. Jeong, D. H. Jung, W. R. Bae, J. Y. Kim and J. S. Im, "Strength Design of Driveshafts for Passenger Cars," Transactions of KSAE, Vol.15, No.3, pp.114-123, 2007 

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