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NTIS 바로가기服飾 = Journal of the Korean Society of Costume, v.59 no.5, 2009년, pp.167 - 179
이윤경 (한국문화관광연구원) , 신규희 (더베스트마케팅코리아) , 황선진 (성균관대학교 의상학과)
The purposes of this study were to explore the influence on fashion brand image and brand loyalty according to fit of the fashion brand with cultural art field, motivation in culture marketing of the apparel company, and involvement of the consumers in art activities. The subjects ware 274 male and ...
안광호, 황선진, 정찬진 (2005). 패션마케팅(전면개정판) 서울: 수학사
김여정 (2006). 문화예술 지원 활동이 기업 이미지와 로열티(Loyalty)에 미치는 영향력에 관한 연구-기업 메세나(Mecenat)활동을 중심으로-. 서울대학교 대학원 석사학위논문
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김소영, 곽영식. 앞의 책
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위의 책
김여정, 앞의 책
Colbert, F., Nantel, J. & W. Poole (1994). Marketing Culture and the Arts. Montreal: Morin
O'Hagan, J. & D. Harvey (2000). op. cit
한국문화정책개발원. 앞의 책
한국기업메세나협의회, 앞의 책
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김여정. 앞의 책
김소영, 곽영식. 앞의 책
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김소영, 곽영식. 앞의 책
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김소영, 곽영식. 앞의 책
김여정. 앞의 책
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김여정. 앞의 책
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Ellen, P. S.. Mohr, L. A. & Well, D. J. op. cit
김여정. 앞의 책
신성혜. 앞의 책
김여정. 앞의 책
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