최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국식품영양학회지 = The Korean journal of food and nutrition, v.23 no.1, 2010년, pp.52 - 62
This study investigated college students' patterns of visiting coffee shops which are formed by students' preferences. This study surveyed 300 college students in Seongnam. The subjects were consisted of 45.2% males and 54.8% females and the average age was 20.8 years. 41.3% of subjects visited coff...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
커피전문점 시장에서 가장 많은 매장을 가진 브랜드는 어디인가? | 또한 커피전문점 시장은 2007년 보고에 의하면 년 평균 약 2천억 원 규모의 시장이라고 한다(Lee KO 2007). 2007년 커피전문점의 매장 수는 스타벅스 233개, 커피빈 100개, 엔제리너스 91개와 파스쿠치 41개로 보고되었다(Annual Report of Korean Food Service 2009). 이렇게 커피문화의 확산과 함께 커피전문점의 매장 수가 증가되는 것은 한국인의 커피 기호가 인스턴트 커피에서 원두커피로 바뀌면서 원두커피의 대중화를 의미하고 사람들은 커피의 품질을 중요한 것으로 인식한 것이다. | |
한국의 2003년도 커피 수입량은 얼마인가? | 최근 우리나라에서 원두커피를 즐기는 사람들이 증가되는 추세와 함께 커피전문점 개업이 늘어나고 있다. 한국의 2003년도 커피 수입량은 약 74,000톤이었고, 국민 1인당 커피 소비량은 2000년 기준으로 1.6 ㎏이었으며, 주로 베트남, 인도네시아, 온두라스, 브라질, 콜롬비아 등으로 로버스타 종 (robusta)을 많이 수입하였다(Kang & Na 2004). | |
국민 1인당 커피 소비량은 2000년 기준으로 얼마인가? | 최근 우리나라에서 원두커피를 즐기는 사람들이 증가되는 추세와 함께 커피전문점 개업이 늘어나고 있다. 한국의 2003년도 커피 수입량은 약 74,000톤이었고, 국민 1인당 커피 소비량은 2000년 기준으로 1.6 ㎏이었으며, 주로 베트남, 인도네시아, 온두라스, 브라질, 콜롬비아 등으로 로버스타 종 (robusta)을 많이 수입하였다(Kang & Na 2004). 또한 커피전문점 시장은 2007년 보고에 의하면 년 평균 약 2천억 원 규모의 시장이라고 한다(Lee KO 2007). |
Annual Report of Korea Food Service. 2009. Korea Food Service Information Co. Ltd.
Aggarwal P. 2004. The effects of brand relationship norms on consumer attitudes and behavior. J Consumer Research 31:87-101
Belk RW. 1975. Situational variables and consumer behavior. J Consumer Research 2:157-164
Byun GI, Lee SY, Cho WJ. 2009. Study on the importance and customer satisfaction of coffee-shop type according to the choice attributes by university students-focused on Daegu. J East Asian Soc Dietary Life 19:503-514
Choi YS, Kim YT, Jhee OH. 2009. A study on university students' coffee shop use in the Seoul area. Korean J Culinary Research 15:287-295
Eun HW. 2008. A study on the positioning strategy of espresso specialty coffee store. MS Thesis, Sejong University, Seoul
Hutton RB, Mauser GA, Filiatrault P, Ahtola OT. 1986. Effects of cost-related feedback on consumer knowledge and consumption behavior: A field experimental approach. J Consumer Research 13:327-336
Jung HY. 2008. Study on the effect of visual factors on the intention of customers' revisit: focusing on professional coffee shops. MS Thesis, Hankuk University of Foreign Studies, Seoul
Jung JC, Choi MK. 2006. The impacts of customer characteristics and service quality on attitudes and behaviors of bakery cafe customers. Korean Comm Nutri 11:383-391
Jung YW. 2006. A study on the factors of satisfaction and customer loyalty in coffee houses. Korean J Culinary Research 12:1-17
Kang SU, Na YS. 2004. The analysis toward consumption state, import and export in the world coffee market-the case of Korea, U.S.A., Japan market. Korean J Culinary Research 10:65-82
Ki MO, Lee DI. 2008. Influence of perceived quality and brand image on the perceived value and loyalty in specialty coffee shop-moderating role of the consumer knowledge. J Foodservice Management Soc 11:49-72
Kim HB, Lee JW, Ro YJ. 2007. Impacts of choice attributes on consumer loyalty in the coffee-shop restaurant. J Foodservice Management Soc 10:237-252
Kim HR. 2009. A study on physical environment effect of the coffee store on customer satisfaction and behavior intention. MS Thesis, Sejong University, Seoul
Kim JY, Kim HJ, Kim CM. 2009. The influence of service elements on customers' emotion and loyalty-focused on specialty coffee shop customers. Korean J Culinary Research 15: 271-286
Kim SS, Kim BK, Park JO. 2006. Identification of selection and assessment of brand equity of take-out coffee shops using conjoint analysis. J Foodservice Management Soc 9:49-69
Kim YO. 2003. A study on the choice attributes and customer satisfaction of a take-out coffee shop. Korean J Culinary Research 9:141-154
Lee EH. 2005. A study on customers behavior for coffee specialty stores according to lifestyle-focused on Starbucks. MS Thesis, Sejong University, Seoul
Lee JE. 2007. A study on the influence of service quality on customer satisfaction and revisit intention in the coffee service industry. MS Thesis, Hanyang University, Seoul
Lee KO. 2007. Market trends of espresso. Korea Food Information? Food World Vol 8 pp62-67
Lee TW. 2004. A study on the choice factor and customer satisfaction of coffee shop. MS Thesis, Yonsei University, Seoul
Lee YN, Kim JY. 2009. Differences in purchase behavior and choice attributes according to characteristics of specialty coffee shop customers. J East Asian Soc Dietary Life 19: 265-277
Park KH. 2006. Development of a multiple-item scale for measuring service quality of specialty coffee shop on university campus(coffeeSERV). MS Thesis, Seoul National University
Questionnaire related to food and nutrition. 2000. Korean J Community Nutrition
Sohn YJ. 2006. A study on the choice attributes and customer satisfaction of a specialty coffee shop-focused on Dae-gu. MS Thesis, Yonsei University, Seoul
Weiner B. 2000. Attributional thought about consumer behavior. J Consumer Research 27:382-387 ???????????????????????????
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.