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화장품 구매시 소비자의 자아이미지와 광고이미지의 일치감이 광고태도 및 브랜드태도에 미치는 영향 -화장품 광고의 제품유형과 메시지유형 조절효과를 중심으로-
The Congruence between the Self-Image and Advertising Image of Consumers on Advertising Attitude and Brand Attitude -The Moderating Roles of Product Type and Message Type on Cosmetics Advertising- 원문보기

한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, v.34 no.5, 2010년, pp.784 - 796  

최정선 (부경대학교 대학원 경영학과) ,  전중옥 (부경대학교 경영학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Consumers focus on information about the symbolic meaning of a product for highly involved and emotional products (such as cosmetic products). This study examines the effectiveness of the congruence between cosmetics advertising image and self-image on consumer attitudes. In addition, this study exa...

주제어

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