최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국가정관리학회지 = Journal of Korean Home Management Association, v.28 no.3 = no.105, 2010년, pp.73 - 80
이성복 (가톨릭대학교 아동가족) , 신유림 (가톨릭대학교 아동학)
This study investigates the relationships between aggression and rejection/neglect by mothers, child temperament, day care experience for preschoolers; in addition, the moderating effect of self-regulation was investigated. The subjects were 338 preschool children. Teachers completed questionnaires ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김은미(2006). 가정의 사회경제적 지위 및 어머니 변인과 유아의 자기조절능력과의 관계. 한국교원대학교 대학원 석사학위청구논문.
김지윤(2007). 유아의 기질 및 부부갈등과 유아의 정서조절 능력이 유아의 문제행동에 미치는 영향. 이화여자대학교 대학원 석사학위논문.
박윤조 . 송하나(2008). 부모의 일상적 스트레스와 유아의 일상적 스트레스가 유아의 공격성에 미치는 영향. 한국생활과학회지, 11, 139-149.
이정란(2003). 유아의 자기조절 구성 요인 및 관련변인에 대한 구조분석. 덕성여자대학교 대학원 박사학위 청구논문.
정영미(1996). 유아의 기질과 적응에 관한 연구. 숙명여자대학교 교육대학원 석사학위 청구논문.
정은희 . 이미숙(2004). 아동이 지각한 부부갈등, 아동의 공격성과 또래 괴롭힘 가해 및 피해와의 관계. 한국가정관리학회, 22(40), 115-126.
조혜진 . 이기숙(2004). 유아의 사회, 정서 발달에 미치는 가족특성, 보육경험 및 기질 변인 분석. 한국유아교육학회, 24(4), 263-284.
최정윤(2008). 보육시설 아동의 코티솔 수준 : 보육 경험, 사회 계층, 어머니 양육행동, 아동의 사회적 유능성과의 관계. 연세대학교 대학원 박사학위 청구논문..
황혜정 . 김경회(1999). 유아의 사회적 능력과 정서지능과의 관계에 대한 연구. 한국아동학회지, 24(3), 139-151.
Aureli, T., & Procacci, M. A.(1992). Day-car experience and children's social development. Early Child Development and Care, 83(1), 45-54.
Belsky, J.(1988). The "effects" of infant day care reconsidered. Early Childhood Research Quarterly, 3(3), 235-272.
Calkins, S. D.(1994). Origin and outcomes of individual differences in emotion regulation: Biological and behavioral considerations(pp.53-72). Monographs of the Society for Research in Child Development(vol.59, serial no. 240). Chicago: University of Chicago Press.
Brown, S. A., Arnold, D. H., Dobbs, J., & Doctoroff, G. L.(2007). Parenting predictors of relational aggression among Puerto Rican and European American school-age children. Early Childhood Research Quarterly, 22(1), 147-159.
Crick, N. R., & Grotpeter, J. K.(1995). Relational aggression, gender, and social-psychological adjustment. Child Development, 66(3), 710-722.
Hart, C. H., Nelson, D. A., Olsen, S. F., Robinson, C., Jin, S., Win, P., Olsen, S. F. & Newell, L. D.(2000). Peer acceptance in early childhood subtypes of social withdrawal behavior in China, Russia, and the United States. International Journal of Behavioral Development, 24(1), 77-81.
Eisenberg, N., & Fabes, R. A.(1992). Emotion, regulation, and the development of social competence. In M. S. Clark(Ed.), Review of personality and social psychology(Vol.14). Newbury Park, CA : Sage.
Goodman, S. H, Brogan, D., Lynch, M. E., & Feilding, B.(1993). Social and emotional competence in children of depressed mothers. Child Development, 64(3), 516-531.
NICHD Early Child Care Research Network(2003). Dose amount of time-spent in child care predict socioemotional adjustment during the transition to kindergarten? Child Development, 74(3), 976-1005.
Rohner, R. P.(1986). The warmth dimensions: Foundations of parental acceptance-rejection. Thousand Oak, CA: Sage.
Olweus, D.(1993). Bullying at school: What we know and what we can do. Oxford, UK: Blackwell Publishers.
Patterson, G. R.(1982). Coercive family process. Eugene, OR: Castalia.
Phillips, D., McCartney, K., & Scarr, S.(1987). Child care quality and children's social development. Developmental Psychology, 23(4), 537-532.
Shields, S. A., & Cicchetti, D.(1998), Reactive aggression among maltreated children: The contribution of attention and emotion dysregulation: Journal of Clinical Child Psychology, 27(4), 381-395.
Tremblay, R. E.(2000). The development of aggressive behavior during childhood; What have we learned in the past century? International Journal of Behavioral Development, 24(2), 129-141.
Vaillancourt, T., Miller, J. L., Fagbemi, J., Cote, S., & Tremblay, R.(2007). Trajectories and predictors of indirect aggression. Aggressive Behavior, 33(4), 314-326.
Walker, M., Berthelsen, D., & Irving, K.(2001). Temperament and peer acceptance in early childhood: Sex and social status differences. Child Study Journal, 31(3), 177-192.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.