$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] 치과환자의 치과위생사에 대한 의료 커뮤니케이션과 신뢰, 만족과의 관계
A study on the relationship between patient's medical communication, reliance and satisfaction to dental hygienist 원문보기

JKSDH : Journal of Korean Society of Dental Hygiene = 한국치위생학회지, v.12 no.5, 2012년, pp.1017 - 1027  

이정화 (포항대학교 치위생과) ,  최정미 (부산과학기술대학교 치위생과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Objectives : The purpose of this study was to help form treatment relationship with patient through more effective communication by defining the relationship between dental hygienist's medical communication and outpatient's reliance satisfaction. Methods : The study researched 273 male and female pa...

Keyword

참고문헌 (22)

  1. KO ES. A study on patient's satisfaction according to dentist's communication style and patient's disposition[Master's thesis]. Seoul:The graduate school of Yonsei University;2008. 

  2. Kim MH. A study on effects of customer orientation factors in relation to medical services on the values of the services and customer satisfaction. J Health Serv Manage 2008;2(1):1-27. 

  3. Jeong EB, Byun SH, Ahn SY. Medical service communication. Seoul:Bomoonkak;2006:100-155. 

  4. Oh JH, Kwon JS, Ahn HJ, Kang JK, Choi JH. A Survey on the perception of the counterplans of medical accident and dispute of dental hygienist. J Korean Acad Oral Med 2007;32(1):9-33. 

  5. Park YS, Song MJ. Importance of service quality factors affecting trust and satisfaction in medical service. J Korean Soc Manage Consult 2008;8(4):83-101. 

  6. Kim SW, Kim KH, Jang YH. The relationship between core service quality trust, value and satisfaction in medical service. J Market Stud 2009;17(1):115-140. 

  7. Kim YK, Yu JP. A study on verbal and non-verbal communication of medical service provider. J Korea Serv Manage Soc 2008;9(1):225-258. 

  8. Kim SW. The structural relationship among healthcare service quality, customer satisfaction, trust and customer loyalty. J Consumption Cult 2007;10(2):109-130. 

  9. Jeong SY. The impact of nurse's communication styles on patient satisfaction examination[Master' thesis]. Seoul:The graduate school of Yonsei University;2007. 

  10. Lee KM. Study on the relationship between the nurse-client relationship marketing and re-utilization intent of the medical institution[Master' thesis]. Seoul:The graduate school of Ewha Womans University;1999. 

  11. Ahn SY. Successful medical service communication. J Korean Hosp Assoc 2006;35(3):77-86. 

  12. Lee YS. A study on the relationship between the nurse's communication and outpatient's trust-statisfaction[Master' thesis]. Seoul:The graduate school of Ewha Womans University;2011. 

  13. Kim SH. Factors affecting communication between cancer patients and nurses[Master' thesis]. Deagu:The graduate school of YoungNam University;2009. 

  14. Sung MH, Choi SJ, Kang MO, Cho SH. A study on the factor to choice hospital and image of nursing services in outpatients. J Inje Med 2008;12(1):483-495. 

  15. Wie H. The mediating effect of trustworthiness in the relationship between psychiatric nurses' nonverbal communication and clients' satisfaction on the nursing services. J Korean Nurs Adm Acad Soc 2009;15(3):382-390. 

  16. Kim HM. The effect of organization member's interpersonal trust and individual-oriented, collectivity-oriented on cooperation and team commitment[Master' thesis]. Seoul:The graduate school of Hanyang University;2001. 

  17. Aspinal F, Addington-Hall J, Hughes R, Higginson IJ. Using satisfaction to measure the quality of palliative care; a review of the literature. J Adv Nurs 2003;42(4):324-339. 

  18. Hong Mi Na. The effect of communication styles and nonverbal communication factors on a service provider's evaluation[Docter' thesis]. Kyonggi:The graduate school of Kyonggi University;2007. 

  19. Kim MR, Rhee KC. Factors that affect consumer satisfaction with medical Services. J Consumer Stud 2004;15(3):111-131. 

  20. Cho MH. Comparative study on image of nursing service in hospital[Master' thesis]. IkSan:The graduate school of Wonkwang University;2004. 

  21. Kim CH. A study on the effect of relationship marketing implement factors on customer loyalty[Docter' thesis]. Seoul:The graduate school of Kookmin University;2002. 

  22. Im JH, Key H, Paik SK. Influence of physician's communication style and quality, and physician-patient relationship on patient satisfaction. J Korean Hosp Manage 2009;14(3):83-103. 

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로