최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series E: Communications of Mathematical Education, v.26 no.2, 2012년, pp.205 - 220
In this article convergent sequences with natural number terms are investigated and the behaviors of tails and limits of these natural number sequences are explored. Firstly this study showed how the pre-service teachers response to the intuitive limit definition using "getting closer" for constant ...
권성룡.김남균.류성림.박성선 (2006). 테크놀로지와 함께하는 수학교육. 서울 : 경문사.
교육부 (1997). 수학과 교육과정(교육부 고시 제 1997-15호 별책 8). 서울 : 대한 교과서 주식회사.
교육인적자원부 (2007). 수학과 교육과정. 교육인적자원부 고시 제 2007-79호.
김남희. 나귀수. 박경미. 이경화. 정영옥. 홍진곤 (2006). 예비교사와 현직 교사를 위한 수학교육과정과 교재연구. 서울 : 경문사.
박선화 (1998). 수학적 극한 개념의 이해에 관한 연구. 서울대학교 대학원 박사학위논문.
박임숙 (2002). 고등학교에서의 극한 개념 교수-학습에 관한 연구. 단국대학교 대학원 박사학위논문.
우정호 외 (2007). 고등학교 수학 I 교사용 지도서. 서울 :두산동아.
장경윤 (1997). 스프레드시트를 이용한 수학교육 활동. 청람수학교육, 6, 143-158.
Bartle, R. G., & Sherbert, U-C. (1982), Introduction to real analysis. John Wiley & Sons.
Borwein, J. M. (2005). The experimental mathematics: The pleasure of discovery and the role of proof. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 10, 109-134.
Devlin. K. (1997). Mathematics: The science of Patterns. Scientific American Library. New Youk.
Fredenthal, H. (2007). Revisiting mathematics education: China lectures 프로이덴탈의 수학교육론(우정호, 정은실, 박교식, 유현주, 정영옥, 이경화 역). 서울: 경문사. (영어원작은 1991년 출판).
Hoffman, P. (1999). 우리 수학자 모두는 약간 미친 겁니다. (신현용 역). 서울: 승산. (영어원작은 1998년 출판).
Kortenkamp, U. (2004). Experimental Mathematics and Proofs in the Classroom. ZDM, 36(2), 61-66.
Kutzler, B. (2003). CAS ans pedagogical tools for teaching and learning mathematics. In J. T. Fey, A. Cuoco, C. Koeran, L. McMullin, R. M. Zbiek (Eds.), Computer algebra systems in secondary school mathematics education, Reston, VA: NCTM.
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripherical participation. Cambridge, MA: Cambridge University Press.
Lewis, Pamela & Niess, Margaret L. (2002). Spreadsheets Magic. Learning & Leading with Technology. 30(3), 36-41.
NCTM (1989). The Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
NCTM (2000). Principle and Standards for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Niess, Margaret L. (2005). Scaffolding Math Learning with Spreadsheets. Learning & Leading with Technology. 32(5), 24-25 and 48.
Roh, K. H. (2008). Students' images and their understanding of definitions of definitions of the limit of a sequence. Educational Studies in Mathematics, 73, 263-279.
Roh, K. H. (2010). An empirical study of students' understandings of a logical structure in the definition of limit via the e-strip activity. Educational Studies in Mathematics, 69, 217-233.
Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to thinking mathematically: Problem solving, metacognition, and sense making in mathematics. In D. A.
Grouws (Ed.), Handbook of reaserch on teaching and learning, 334-370.
Tall, D., & Vinner, S. (1981). Concept Image and Concept Definition in Mathematics with particular references to Limit and Continuity. Educational Studies in Mathematics, 12, 151-169.
Tall, D. (2003). 고등 수학적 사고 (류희찬, 조완영, 김인수 역). 서울: 경문사. (영어원작은 1991년 출판).
Verillion, P., & Rabardel, P. (1995). Cognition and artifacts: A contribution to the study of thought in relation ti instrumented activity. European Journal of Psychology in Education, 9, 77-101.
Vogel, R. (2005). Patterns-a fundamental idea of mathematical thinking and learning. ZDM, 37(5), 445-449.
Weigand, H-G. (2004). Sequences-Basic Elements for Discrete Mathematics. ZDM, 36(3), 91-97.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.