최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기보건의료산업학회지 = The Korean journal of health service management, v.7 no.1, 2013년, pp.133 - 144
The present study is aimed at assessing medical service quality as perceived by in-patients of geriatric hospitals and at analyzing the excitement factors by using revised IPA Applying the Kano's model for users' satisfaction. The data was collected from Nov. 5 to Dec. 7, 2012. Among a total of 503 ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
인구의 고령화의 영향은 무엇인가? | 인구의 고령화는 고령 독신여성의 증가, 만성질환 노인의 증가, 치매노인의 증가 등을 가져왔다. 이러한 신체적, 정신적, 경제적으로 의존성이 높은 취약집단인 고령인구의 증가는 가족이나 사회의 부양부담을 증가시키는 요인이 된다. | |
가족이나 사회의 부양부담을 증가시키는 요인은 무엇인가? | 인구의 고령화는 고령 독신여성의 증가, 만성질환 노인의 증가, 치매노인의 증가 등을 가져왔다. 이러한 신체적, 정신적, 경제적으로 의존성이 높은 취약집단인 고령인구의 증가는 가족이나 사회의 부양부담을 증가시키는 요인이 된다. 따라서 다양한 노인문제에 관심을 가지고 대비하지 않는다면 노인문제로 인해 우리 사회가 위협받는 상황에 처해 질 수도 있다[1]. | |
단기간에 많은 노인요양병원이 설립된 이유는 무엇인가? | 노인성 질환이 장기치료를 필요로 하는 만성질환 추세로 변화함에 따라 요양병원 확충 및 전문적 요양의료서비스가 필요하게 되었다. 이를 위해단기간에 많은 노인요양병원이 설립되었다. |
M.S. Ko, I.K. Seo(2011), Influences of the elderly's health status upon their stress and depression and moderating effects of social supports, Korean Public Health Research, Vol.37(1);1-14.
Y.H. Lee(2012), Health status and health services utilization of older people and policy implications, Health-welfare Policy Forum, Vol.192;40-51.
J.G. Ryu(2006), A study on factors in selecting recuperation hospital of aging society, Journal of Marketing Management Research, Vol.11(2);101-130.
K.H. Ahn, T.Y. Sohn, H.J. Oh(2011), A study of preference and satisfaction factors between senior specialized hospitals and senior care facilities for senior stroke patients, The Korean Journal of Health Service Management, Vol.5(1);147-158.
Y.S. Choi, H.G. Rue, S.K. Bae,(2009), Possible effects of senior hospital selection factors and satisfaction on revisit intention, The Korean Journal of Health Service Management, Vol.3(1);33-46.
J.D. Yeo, J.H. Park(2010), A study in the effects of the service quality of the radiology department on the medical customer satisfaction, The Korean Journal of Health Service Management, Vol.4(1);59-70.
N. Kano, N. Seraku, F. Takahashi, S. Tsuji(1984), Attractive quality and must-be quality, Hinshisu Quality, The Journal of Japanese Society for Quality Control, Vol.14;39-48.
T.G. Vavra(1997), Improving your measurement of customer satisfaction: A Guide to creating, conducting, analyzing and reporting customer satisfaction measurement program, Milwaukee, WI: ASQ Quality Press, p.385.
S.B. Ree, M.H. Kim(2008), A study on the service improvement case of the public institution by kano-servqual method: focus on a digital public library, Asian Journal on Quality, Vol.36(3);55-65.
Y.H. Park, J.K. Jun, J.B. Hong(2009), The influence of geriatric hospital service quality and customer satisfaction on repurchase intention, Journal of the Korean Data Analysis Society, Vol.11(4);1871-1881.
W.J. Lee, H.K. Choi(2010), The effects of medical service quality on the customer satisfaction and intention to revisit of geriatric hospital, Korean Review of Management Consulting, Vol.1(2);87-112.
J.H. Yang, D.M. Chang(2012), The effects of medical service quality on the customer satisfaction and intention of revisit in long-term care hospitals, Korean Journal of Hospital Management, Vol.17(3);37-56.
A.Parasuraman, A. Valarie, V. Zeithaml, L. Leonard, A. Berry(1985), Conceptual model of service quality and its implications for future research, Journal of Marketing, Vol.49(Fall);41-50.
A. Parasuraman, V. Zeithaml, A. Berry(1988), SERVQUAL: a multiple item scale for measuring consumer perceptions of service quality, Journal of Retailing, Vol.64(1);12-40.
Oliver, Richard, L.(1980), A cognitive model of antecedents and consequences of satisfaction decisions, Journal of Marketing Research, Vol.17(Nov.);460-469.
J.J. Cronin, S.A. Taylor(1992), A measuring service quality: A reexamination and extension, Journal of Marketing, Vol.56(July);56-68.
M.H. Na, Y.J. Park, S.Y. Wi, B.M. Shin, M.E. Kim(2011), A study on quality of smart card using Kano's two-dimensional method, Journal of Applied Reliability, Vol.11(2);177-186.
R.A. Kim(2012), A service quality evaluation of perception among marine sport event visitors, using revised IPA, Master's thesis, Kyung Hee University, pp.26-29.
J.Y. Heo, S.H. Park, C.W. Song(2006), A study of improving product usability based on the classification of usability problems considering users' satisfaction-Applying the Kano's model of customer satisfaction, Human Computer Interaction Korea 2006, pp.179-184.
S.S. Pyo(2009), Improvement of importanceperformance analysis study, International Journal of Tourism Sciences, Vol.33(4);227-251.
E.M. Lee, G.H. Lee(2010), Revised IPA applying Kano model on the selection attributes of korean inbound medical tourism, Journal of Tourism and Leisure Research, Vol.22(5);111-130.
S.J. Yoon, S.H. Yu, Y.H. Kim, J.J. Lee(2004), A study for the factors on choosing hospitals and patients satisfaction between geriatric hospitals and general hospitals, Korean Journal of Hospital Management, Vol.9(2);46-75.
F. Buttle(1996), SERVQUAL: review, critique, research agenda, European Journal of Marketing, Vol.30;8-32.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.