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파랑관통형 선형의 저항 및 트림각 감소를 위한 선미 인터셉터 부착효과에 관한 모형시험 연구
A Model Test Study on the Effect of the Stern Interceptor for the Reduction of the Resistance and Trim Angle for Wave-piercing Hulls 원문보기

大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.52 no.6, 2015년, pp.485 - 493  

김대혁 (서울대학교 조선해양공학과) ,  서인덕 (서울대학교 조선해양공학과) ,  이기표 (서울대학교 조선해양공학과) ,  김낙완 (서울대학교 조선해양공학과) ,  안진형 (국방과학연구소 제 6 기술연구본부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Planing hull form is widely used as a high speed vessel hull. There is a problem of the planing hull not solved yet. The problem is that the planing hull has very large vertical acceleration and large heave and pitch motions. As one method for overcoming this problem, there is "wave-piercing hull". ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 현재 파랑 관통형 단동 고속 선형에 대하여 공개된 연구 선형이 존재하지 않으므로, 본 연구에서는 새로운 선형을 사용하여 모형시험을 수행한다. 본 연구에서는 정수 중 각 속도별 항주자세 및 저항 계측 모형시험을 수행하여, 모형시험 결과를 분석하고 부가물 부착을 통한 항주자세 제어 효과를 살펴보도록 한다.
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참고문헌 (21)

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