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NTIS 바로가기스마트미디어저널 = Smart media journal, v.4 no.1, 2015년, pp.52 - 57
한상근 (동서대학교 영상콘텐츠학과) , 송승근 (동서대학교 영상콘텐츠학과)
Currently the gamification as marketing technique has appeared in the field non-related with game, applied to game elements. The alternate reality game pulled down the boundary between the real and the virtual has come out. New trend game has shown beyond the range of the existing game. The possibil...
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http://cafe.naver.com/mktacademy/1675 마케팅 아카데미, 네이버 카페
김용태, "ARG(대체현실게임)을 아십니까?", 마케팅 제 47권 제 7호 p27-p33, 2013
http://terms.naver.com/entry.nhn?docId271384&cid1137&categoryId1137, 네이버 실험심리학용어사전
http://navercast.naver.com/contents.nhn?rid131&contents_id7046, 네이버캐스트
오컴의 면도날, http://ko.wikipedia.org.wiki/%EC%98%A4%EC%BB%B4%EC%9D%98_%EB%A9%B4%EB%8F%84%EB%82%A0 "
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