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NTIS 바로가기대한안전경영과학회지 = Journal of the Korea safety management & science, v.17 no.3, 2015년, pp.105 - 113
The incidents related to transporting hazardous materials may cause serious impacts on neighborhood and surrounding areas. It is essential to have a real-time safe management system for incidents prevention of transporting hazardous materials. Currently, the system is not integrated into one channel...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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위험물 운송 사고은 무엇인가? | 위험물 운송 사고는 일반교통사고의 피해와 더불어 환경오염사고를 동반하는 사회재난에 해당된다. 국민안전처에 따르면 위험물을 실은 탱크로리 운송 사고는 2013년도에 15건, 피해금액 6,900만원이 발생했고, 2014년도에 8건, 피해금액 4억 4,200만원의 피해가 발생했다[3]. | |
사회재난은 어떻게 분류할 수 있는가? | 재난 및 안전관리 기본법에 따르면 재난은 국민의 생명‧신체‧재산과 국가에 피해를 주거나 줄 수 있는 것으로써 자연재난과 사회재난으로 구분하여 정의한다. 사회재난은 화재‧붕괴‧폭발‧교통사고(항공사고 및 해상사고 포함)‧화생방사고‧환경오염사고 등으로 분류한다[2]. | |
위험물 운송사고의 2차 피해 확산을 예방하기 위해 필요한 것은 무엇인가? | 위험물 운송사고의 효과적인 안전관리를 위해서는 2차 피해 확산을 예방하는 것이 중요하다. 이를 위해서는 운전자, 차량, 운송여정 및 운송사고 등의 상태 정보를 실시간으로 관리하고 사고발생시 사고 정보를 유관기관에게 신속하고 정확하게 전달하는 관리체계가 필요하다. |
Ministry of Government Administration and Home Affairs(2014), "National Safety Management Plan(2010-2014), Central Security Management Committee.
Ministry of Government Legislation(2015), "Framework Act on the Management of Disasters and Safety", http://www.law.go.kr
Ministry of Public Safety and Security(2015),"Dangerous Goods statistics data"
The Korea Transport Institute(2014), "Monthly KOTI Magazine on Transport", 197:6-10.
Australia Transport for NSW, http://www.rta.nsw.gov.au
EU, http://www.goodroute-eu.org
Chung S.B.(2011), "Development of HAZ-RAM for reducing HAZMAT transportation accident"Journal of the Korean Society of Hazard Mitigation, 11(4):87-94.
Paeng J.G(2009), "A Study on Standardization of Optimum Transportation Routing based on GIS for railway HAZMAT Transportation" Journal of Korea Safety Management & Science, 11(4):201-211.
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