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NTIS 바로가기한국수소 및 신에너지학회 논문집 = Transactions of the Korean Hydrogen and New Energy Society, v.28 no.3, 2017년, pp.287 - 294
이민호 (한국석유관리원 석유기술연구소) , 김성우 (한국석유관리원 석유기술연구소) , 김기호 (한국석유관리원 석유기술연구소)
EVs manufacturers typically target a range of 300 km on a fully charged battery. Many studies have been conducted to improve these disadvantages. As a results, the mileage of EVs is expected to increase significantly. However, as the distance traveled by EVs increases, current test method (SCT) have...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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그린카의 종류로는 무엇이 있는가? | 자동차 제작사들은 전 세계적으로 강화되고 있는 에너지 소비 효율 및 온실가스 배출량 규제에 대응하기 위하여 다양한 형태의 환경친화적 자동차인 그린카(green car)를 개발하고 있다. 현재 개발되고 있는 그린카에는 클린디젤 자동차와 하이브리드 자동차(플러그인 하이브리드 자동차 포함), 전기자동차, 연료전지 자동차 등이 있다. | |
전기자동차의 문제를 해결하기 위한 방안으로는 무엇이 있는가? | 특히 전기자동차는 경제성과 친환경성의 이점을 갖고 있으나 배터리 중량, 충전에 필요한 시간, 낮은 수익성, 수요 부족,충전인프라 등에 의해 현재 대중화되지 못하고 있는 문제점을 가지고 있다. 이러한 문제점을 해결하기 위하여 고효율 배터리 기술 개발이나 고속 충전 인프라 구축, 세금 지원 등 각국의 정부와 기업들이 다양한 노력을 하고 있다1-4). | |
전기자동차의 장단점은 무엇인가? | 이 중에서도 전기자동차와 연료전지 자동차는 석유 연료와 내연기관을 사용하지 않고, 배기가스를 전혀 배출하지 않는 자동차로서 현재 많은 연구가 진행되고 있는 분야이다. 특히 전기자동차는 경제성과 친환경성의 이점을 갖고 있으나 배터리 중량, 충전에 필요한 시간, 낮은 수익성, 수요 부족,충전인프라 등에 의해 현재 대중화되지 못하고 있는 문제점을 가지고 있다. 이러한 문제점을 해결하기 위하여 고효율 배터리 기술 개발이나 고속 충전 인프라 구축, 세금 지원 등 각국의 정부와 기업들이 다양한 노력을 하고 있다1-4). |
Y. Woo, Y. Lee, and O. Kwon, "Energy consumption characteristics of gasoline hybrid electric vehicles under cold ambient conditions", 2011 KSAE Annual conference, 2011, pp.368-371.
J. Lim, H. Lee, C. Kim, Y. Sin, and Y. Park, "A study of energy consumption test method for electric vehicles", 2011 KSAE Annual conference, 2011, pp. 2629-2635.
Y. Woo, J. Jang, C. Cho, G. Kim, O. Kwon, and Y. Lee, "Energy consumption characteristics of an electric vehicle under real world driving conditions", 2012 KSAE conference, 2012, pp. 25-28.
R. Carlson, H. Lohse-Busch, M. Duoba, and N. Shidore, "Drive Cycle Fuel Consumption Variability of Plug-In Hybrid Electric Vehicles Due to Aggressive Driving", SAE Technical Paper 2009-01-1335, 2009.
"Fuel Economy Labeling of Motor Vehicles : Revisions to Improve Calculation of Fuel Economy Estimates", EPA Final Technical Support Document, 2006.
"Fuel Economy Labeling of Motor Vehicles : Revisions to Improve Calculation of Fuel Economy Estimates : Final Rule", EPA 40 CFR Parts 86 and 600, 2006.
"Battery electric vehicle energy consumption and range test procedure", SAE J1634, 2012.
C. Choi, I. L. Hanna, W. Kim, and J. Jang, ""Comparison of MCT and SCT mode based on the vehicle parameters in influencing the BEV driving range", EVS 28 International Electric Vehicle Symposium and Exhibition, 2015.
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