최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국게임학회 논문지 = Journal of Korea Game Society, v.17 no.4, 2017년, pp.117 - 128
배준희 (경북대학교 경영학부) , 구동모 (경북대학교 경영학부)
This research is the qualitative research on signals that mobile game users use to solve asymmetric information of game quality. Based on signal theory, we gathered data using Netnography. The findings are four types of signals for mobile games: platform-based signals with high/low participation rat...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
시그널은 무엇인가? | 시그널은 “정보의 비대칭 환경에서 정보가 부족한 그룹에 신뢰와 관련된 특성을 의사소통하기 위해 정보가 더 많은 그룹이 취하는 액션”이다[11]. 판매자들은 자신들의 제품의 품질에 대한 차별적인 정보를 주기 위해 신뢰할만한 시그널을 제공한다. | |
Kirmani와 Rao는 마케팅 시그널을 무엇으로 구분하였는가? | Kirmani와 Rao는 마케팅 시그널을 시그널의 불이행과 관계없이 비용이 발생하는 시그널과 시그널의 불이행 시에만 비용이 발생하는 시그널로 구분하였다[7]. 전자의 경우 광고, 브랜드명, 명성, 쿠폰 등이 있고 후자에는 높은 가격, 품질 보증 등이 있다. | |
마케팅 시그널 중 시그널의 불이행과 관계없이 비용이 발생하는 시그널로는 어떤 것들이 있는가? | Kirmani와 Rao는 마케팅 시그널을 시그널의 불이행과 관계없이 비용이 발생하는 시그널과 시그널의 불이행 시에만 비용이 발생하는 시그널로 구분하였다[7]. 전자의 경우 광고, 브랜드명, 명성, 쿠폰 등이 있고 후자에는 높은 가격, 품질 보증 등이 있다. |
Korean Creative Content Agency, "2014Korea Game White Paper", 2014.
Bae, Joonheui and Dong Mo Koo, "The Effect of Game Platforms Selection of Mobile Game Firms on Value Capture: Content Qualitative Analysis", Journal of Korea Game Society, Vol. 16, No. 6, pp. 173-184, 2016.
Kim, Chang-Su and Eun-Hai Oh, "A Taxonomy of Mobile Game Business", The e-Business Studies, Vol. 6, No. 1, pp. 27-52, 2005
Boudreau, Kevin, and Andrei Hagiu, "Platform rules: Multi-sided platforms as regulators." 2008.
Connelly, B. L., Certo, S. T., Ireland, R. D., & Reutzel, C. R, "Signaling theory: A review and assessment", Journal of Management, Vol. 37, No. 1, pp. 39-67.
Spence, Michael, "Job market signaling", The quarterly journal of Economics, Vol. 87, No. 3, pp. 355-374, 1973.
Kirmani, Amna, and Akshay R. Rao. "No pain, no gain: A critical review of the literature on signaling unobservable product quality", Journal of marketing, Vol. 64, No..2, pp. 66-79, 2000.
Gray, Gordon T., S. W. Gray, and D. Carlon, "From "Lemons" to Lemondade: Lessening the Impact of Adverse Selection through Buyer Trust", Psychology & Marketing, Vol. 30, No. 4, 2013.
Hagiu, Andrei, "Strategic decisions for multisided platforms." MIT Sloan Management Review, Vol. 55. No. 2, pp. 71-80, 2014.
Evans, David S, "Governing bad behavior by users of multi-sided platforms", Berkeley Technology Law Jouranl, Vol. 22, No. 2, 2012.
Lee, Boon-Chye, L. Ang, and C. Dubelaar. "Lemons on the Web: A signalling approach to the problem of trust in Internet commerce", Journal of Economic Psychology, Vol. 26, No. 5, pp. 607-623, 2005.
Boulding, William, and Amna Kirmani, "A consumer-side experimental examination of signaling theory: do consumers perceive warranties as signals of quality?." Journal of Consumer Research, Vol 20, No. 1, pp. 111-123, 1993.
Chen, Y. H., S. H. Chien,, J. J. Wu, & P. Y. Tsai, "Impact of signals and experience on trust and trusting behavior", Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, Vo. 13, No. 5, pp. 539-546, 2010.
Kozinets, Robert V., "Netnography: Doing ethnographic research online", Sage Publications, 2010.
Lewis, Sarah, "Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches." Health promotion practice, Vol. 16, No. 4, pp. 473-475, 2015.
Bae, Joonheui and Dong Mo Koo, "The Strategic Ambidexterity of Online Game Companies: The Exploitation and Exploration of NCsoft", Journal of Korea Game Society, Vol. 15, No. 1, pp. 115-124, 2015.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.