최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.15 no.10, 2017년, pp.419 - 428
This study investigates whether the use of smartphone and Facebook in the classroom induces students' active participation in their reading activities and what are the points to be considered when ICT-based English reading class is designed. Students in an English course, Practical English listening...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
ICT학습이 문서기반 학습에 비하여 어떤 효과를 가져올 수 있는가? | 스마트폰과 페이스북을 사용하면 학생들이 수업 활동을 더욱 적극적으로 수행할[5] 것이라고 보았다. 문서기반 학습에 비하여 학습환경이 풍요로워짐[6]으로 인하여 학생들이 읽기 활동에 더욱 흥미를 느끼고[7] 이는 학습동기를 올리는 효과를 가져올 것이기 때문이다. | |
4차 산업혁명 시대에서 고등교육에 종사하는 사람들이 말하는 대학생들이 갖춰야할 가장 기본적인 역량은 무엇인가? | 4차 산업혁명 시대인 오늘날의 사회에서 대학생들이 갖춰야할 가장 기본적인 역량은 자율적 교육능력이라는 것이 고등교육에 종사하는 많은 사람들의 의견이다[1]. 다시 말해서 졸업 후 평생 빠르게 변화하는 사회에 살아갈 학생들이 필수적으로 구비해야할 역량은 스스로 배우고 가르칠 수 있는 능력, 즉 자기주도 학습 능력이라는 것이다. | |
자율적 교육능력은 무엇을 의미하는가? | 4차 산업혁명 시대인 오늘날의 사회에서 대학생들이 갖춰야할 가장 기본적인 역량은 자율적 교육능력이라는 것이 고등교육에 종사하는 많은 사람들의 의견이다[1]. 다시 말해서 졸업 후 평생 빠르게 변화하는 사회에 살아갈 학생들이 필수적으로 구비해야할 역량은 스스로 배우고 가르칠 수 있는 능력, 즉 자기주도 학습 능력이라는 것이다. 대학시절 전공으로 선택한 한 분야의 지식만으로 변화에 적응하기는 어렵기 때문이다. |
Goo Yong Park, "The Idea of the problem-based transdisciplinary liberal education." The Journal of Humanities, Vol. 43, pp. 469-494, 2012.
Byoung-Ho Jun, "A study on the effect of affecting factors of SNS on learner's attitude and performance: focused on university class." Journal of Digital Convergence, Vol. 15, No. 5, pp. 27-36, 2017.
Viji Ramamuruthy & Srinivasa Rao, "Smartphones promote autonoumous learning in ESL classrooms." Malaysian Online Journal of Educational Technology, Vol. 3, No. 4, pp. 23-35, 2015.
Ewa Kilar-Magdziarz, "Enhancing an intermediate syllabus for ESL students with BYOD interventions." Teaching English with Technology, Vol. 16, No. 2, pp. 97-115, 2016.
I. Bakir Arabaci, "Investigation faculty of education students' cyberloafing behaviors in terms of various variables."Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, Vol. 16, No. 1, pp. 72-82, 2017.
Kyung-Ae Kim, "Suggestions and models for English lesson in the interclass." The New Korean Journal of English Language and Literature, Vol. 40, pp. 211-232, 1998.
Bong-hwan Lee, "A Research on the effective studying methods to develop the application competence of English information on the internet." The Journal of Modern British & American Language & Literature, Vol. 21, No. 1, pp. 233-253, 2003.
Eun-hee Nam, "The use of ICT in English teaching : theory and practice." Modern English Education, Vol. 8, No. 2, pp. 162-177, 2007.
Juwu Zhang, "Task-oriented internet assisted English teaching and learning in colleges." International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, Vol. 9, No. 4, pp. 14-32, 2014.
Byung-Ho Cho, "A social learning as study platform using social media." The Journal of Korea Information Electron Communication Technology, Vol. 5, No. 4, pp. 180-185, 2012.
Jae Hwa Choi, "A pedagogical framework for teaching with Facebook." Korean Association Of Business Education, Vol. 29, No. 4, pp. 89-129, 2014.
Antony J. Williams & Harry E. Pence, "Smart phones, a powerful tool in the Chemistry classroom." Journal of Chemical Education, Vol. 88, No. 6, pp. 683-686, 2011.
Caleb Prichard, "Using social networking sites as a platform for second language instruction." TESOL Journal, Vol. 4, No. 4, pp. 752-758, 2013.
Eun Young Park, "Blended learning using real-life tasks in a college English class." The Journal of Humanities and Social Science, Vol. 7, No, 2, pp. 41-67, 2016.
Eunhye Song, "A study of the use of a smartphone English listening app and Kakao Talk on English listening practice." Multimedia-Assisted Language Learning, Vol. 1, No. 3, pp.83-109, 2016.
Sunhae Lee, "A study on effects of Kakao Talk on English learning - Focus on sentence writing and learner satisfaction." The Journal of Humanities, Vol. 103, pp.249-277, 2016.
Hijean Kim & Jungah Kwark, "The development of a supplementary Facebook learning model at a cyber university." English Language and Literature Teaching, Vol. 19, No. 4, pp. 237-260, 2013.
Geun Hye Yook, "Instructional design of Japanese reading comprehension based on a social network service." M. A. dissertation, Korea National Open University, 2013.
Hi Jean Kim & Kwang Hur, "A teaching and learning design for e-Learning English conversation subject using SNSs." Language Research, Vol. 49, No.3, pp. 489-525, 2013.
Mi Yang Choi & Tae In Han. "A comparison of learning effectiveness in face-to-face versus blended learning of TOEIC." Journal of Digital Convergence, Vol. 13, No. 10, pp. 517-525, 2015.
Mi Yang Choi, "A study on the usage of smartphones for English listening activity." Journal of Digital Convergence, Vol. 15, No. 4, pp. 451-459, 2017.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.