최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.16 no.3, 2018년, pp.275 - 289
박영일 (인천대학교 동북아물류대학원) , 남태현 (인천대학교 동북아물류대학원) , 마혜민 (인천대학교 동북아물류대학원) , 여기태 (인천대학교 동북아물류대학원)
It is necessary to develop a bridgehead port for trading with northern countries to promote trade through the East Sea because the East Sea Rim economic bloc around the Northeast Asia including South Korea, China, Russia, Japan, and North Korea has a high growth potential in the future. Therefore, t...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
동해항의 물동량 처리 실적을 향상시키기 위한 노력으로 무엇이 있는가? | 현재 정체된 동해항 물동량 증가 및 동해항 컨테이너 활성화를 위하여 동해시 차원에서 항비 면제, THC 요율 합리화, 신규화물 유치 장려금과 같은 인센티브 제도를 적극 활용하여 컨테이너 선사 재유치를 위해 노력하고 있으나 컨테이너 선사를 동해항 기항으로 유인하기에 현실적으로 어려운 상황이다. | |
환동해 경제권이란? | 동해를 둘러싼 지역에 위치한 동북아시아 국가(한국, 중국 동북부, 극동 러시아, 일본, 북한)의 경제블록을 환동해 경제권으로 지칭한다. 미래 환동해 경제권의 성장이 기대되는 주요 이유는 중국의 자본과 노동력, 한국, 일본의 자본과 기술력, 극동 러시아의 풍부한 자원, 북한의 자원과 노동력이 결합될 수 있는 동북아시아 지역의 최대 경제블록을 형성할 수 있는 가능성이 있기 때문이다. | |
미래 환동해 경제권의 성장이 기대되는 이유는? | 동해를 둘러싼 지역에 위치한 동북아시아 국가(한국, 중국 동북부, 극동 러시아, 일본, 북한)의 경제블록을 환동해 경제권으로 지칭한다. 미래 환동해 경제권의 성장이 기대되는 주요 이유는 중국의 자본과 노동력, 한국, 일본의 자본과 기술력, 극동 러시아의 풍부한 자원, 북한의 자원과 노동력이 결합될 수 있는 동북아시아 지역의 최대 경제블록을 형성할 수 있는 가능성이 있기 때문이다. 추가적으로 세계 10대 자원 부국인 몽골은 해양과 떨어져 있는 내륙국의 한계로 인하여 인접 국가인 중국, 러시아에 불리한 조건으로 풍부한 광물 자원을 수출하는 편중된 교역을 하고 있는 것이 현실이다. |
J. H. Jo & J. J. Kim. (2010). A study on the forecasting of container freight volume for donghae port and sokcho port. Journal of Korea Port Economic Association, 26(1), 83-104.
E. K. Yeol & K. C. Ho. (2004). A Development strategy for port of dong-hae as hub-port of the trade relations between korea and the former socialist countries. Korea Trade Research Association, 10(4), 341-360.
M. K. Seo & T. H. Min. (2010). A study on the harbor logistics strategy of gangwon province for enter the East-sea economic bloc. The Journal of Korea Research Society for customs, 11(2), 223-239.
C. H. Cho. (2003). An optimization plan for developing port of Donghae as a Base for Korea-Russia Shipping Route, The korea shipping logistics association, 38(1), 187-207.
K. S. Ki. (2003). Measures for establishment of customs-Free Zone into Donghae Port. The korea shipping logistics association, 10(6), 43-62.
H. G. Lee (2012). A Study on the Evaluation of Port Logistics Information Service Using Importance-Performance Analysis. The Journal of Maritime Business, 13(22), 89-109,
T. H. Lee, G. S. Jo & H. J. Jung, (2013). Kyoungin Port's Customers needs analysis using importance-Performance Analysis. Korea Marine Logistics Research, 79(2), 741-763,
J. H. Yang. (2014). A Study on the Utilization of Parcel Service Quality Factors based using IPA., Korean Journal of Logistics, 22(1), 65-88,
J. S. Kim & S. H. Song, (2012). Perceptional Difference of Logistics Service Contract between Shiper and Logistics Service Provider. International Commerce and Information Review, 14(3), 281-305.
K. J. Roh & S. H. Song. (2016). A Study of the Priority of the Local-Logistics Policy in the incheon Metropolitan City. Journal of Korea Port Economic Association, 32(1), 59-77.
K. H. Bae, J. M. Gong & G. T. Yeo. (2017). Study on Ways to Improve Military Logistics Systems Based on IPA Analysis. Journal of Digital Convergence, 15(3), 139-146.
S. H. Park, T. H. Nam, Y. D. Cha, S. H. Lee & G. T. Yeo. (2017). A study on the Activation Plan for on-line Shopping Mall handing fresh logistics. Journal of Digital Convergence, 15(8), 103-114,
R. K. Park. (2010). A study on the model development and empirical application for predicting the efficiency and optimum size of investment in Domestic seaports. Journal of Korea Port Economic Association, 26(3), 18-41,
R. K. Park. (2001). An empirical analysis on the concentration of Korean Ports : Application of Rimmer, Hoyle and Hirshmann-Herfindahl Models", The korea shipping logistics association, 13(1), 49-79,
R. K. Park. (2009). A measurement way of operation risk evaluation of Korean seaports using negative DEA. Journal of korea port economic association, 25(2), 57-72,
D. H. Hong & K. J. Kim. (2017), Optimization of equipment dispatch for efficiency improvement of container port operation. Korea Convergence Society, 8(10), 19-28.
K. Y. Mun. Northeast Asia Mega economic zone concept. Korea Export-Import Bank Northeast Asian Research Center Research Report, 16(3), 8-31.
H. H. Jang & J. K. Lee. (2008), A Study on the Activation Plan of Gwangyang Port According to Port Determinants of Ship and Shippers. Korean Logistics Association, 18(3), 87-109.
S. H. Cho & K. B. Lee. (2006), A Comparative Study on Competitiveness of Busan Port and Shanghai Port. Industrial Economics Research, 19(5), 1817-1837.
G. T. Yeo, H. K. Lee & S. Y. Oh. (2004), A Study on the Selection of Port Selection Factors for the Increase of the Ship Incarnation of Small and Medium Ports. Marine Logistics Research, 43, 33-53.
Cheon, S. H., Dowall, D. L. & Song, D. W. (2010). Evaluating impacts of institutional reformson port efficiency changes: Ownership, corporate structure, and total factor productivity changesof world container ports. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 46(4), 546-561.
H. Y. Lee. (2012), Factors affecting port competitiveness. Korean Administrative Directory, 24(1), 1-25.
Tongzon, J. L. & Heng, W. (2005), Port privatization, efficiency and competitiveness: Someempirical evidence from container ports (terminals). Transportation Research Part A: Policyand Practice, 39(5), 405-424.
Y. H. Paek. (2010). Analyzes of export / import model points (O / D) of enterprises in Kyunggi area and activation plan of Pyeongtaek port. Korea International Trade Association, 17(1), 135-158.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.