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인스타그램 패션 인플루언서의 패션디자인 특성 분석
Analysis of the Characteristics of Fashion Design in Instagram's Fashion Influencer 원문보기

Fashion & textile research journal = 한국의류산업학회지, v.21 no.1, 2019년, pp.27 - 35  

김새봄 (울산대학교 의류학과) ,  이은숙 (울산대학교 의류학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Fashion Influencer of Instagram get a lot of attention from the public, and they play a major role in shaping peoples' taste. This study attempts to analyze the fashion design of fashion influencer in Instagram. The data was collected from Apr. 15th to April 30th, 2017, and the pictures were collect...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 그러나 인플루언서의 패션은 패션 트렌드를 주도할 뿐 아니라 사회적인 공감대를 형성하고 있어 패션 디자인적 측면에서도 분석할 필요가 있다. 따라서 이 연구는 인스타그램의 패션 인플루언서 패션의 디자인 특성을 분석하고 메가(Mega) 인플루언서의 패션스타일을 살펴보고자 한다.
  • 이 연구는 그동안 주로 마케팅적 측면에서 진행되어온 패션 인플루언서의 연구를 디자인적 측면에서 패션 디자인의 특성을 분석하였다는데 의의가 있다. 또한 연구의 결과를 워드 클라우드로 제시함으로써 결과분석에 대한 시각적 가시성을 높이고자 하였다. 그러나 이 연구는 연예인을 중심으로 한 패션 인플루언서에 국한되어 있으므로, 향후 일반인의 메가 패션 인플루언서의 패션을 연구할 필요가 있다.
  • 본 연구는 인스타그램의 패션 인플루언서를 중심으로 패션디자인의 특성을 분석하고 메가 인플루언서의 패션스타일을 살펴보았다. 연구의 결과는 다음과 같다.
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참고문헌 (13)

  1. FashionN ‘2018 10’ [Fashion business keywords 10 that penetrate Korean fashion market in 2018] 2017 

  2. Influence overtake traditional celebrities as top choice for beauty markers John Harrington 2018 

  3. A study on the information diffusion and acceptance according to online media and content type using social network analysis-Focusing on fashion influencer- Kim 2018 

  4. Effect of the influencer’s fashion product evaluation contents on purchase intentions -Focusing on the moderating effects of evaluation trust and involvement- Kim 2018 

  5. [Tommy Hilfiger successful in influencer marketing]. Customer Appraisal Kim 2018 

  6. The effects of SNS fashion influencer’s authenticity and fanship Kim 2018 

  7. Do it! R for Data Analysis Kim 2017 

  8. Statistics Korea Lee 225 2016 1 [Increase of one-person households and Changes in Housing Market and Housing Patterns] 

  9. Korea Economic TV ‘ ‘’, 1 ’ [Life help app ‘Annie Man’, 1-person-centered preference sniping service] 2018 

  10. Kotra ‘ ’ [Marketing with instagram is hot in Japan] 2018 

  11. The Korea Economic Magazine ‘ ‘’’ [New marketing’s leading role ‘Influencer’] 2018 

  12. Maeil Business ‘‘SNS ’ ’ [‘SNS Find a treasure’ department store special mention] 2018 

  13. Fashion social influencer and interaction effects with product attributes Yoo 2018 

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