최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국건축시공학회지 = Journal of the Korea Institute of Building Construction, v.19 no.5, 2019년, pp.457 - 465
김재엽 (Department of Architectural Engineering, Korea National University of Transportation)
Technology and society have undergone continued progress and improvement. Thus, constant changes are required for university education, which then directs social development. This study analyzed the current status of educational innovations in the field of building construction at domestic universit...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
플립러닝이란? | 플립러닝은 거꾸로 학습, 거꾸로 교실, 역전 학습, 반전 학습, 역진행 수업 방식 등으로 해석된다. 본 수업 이전에 디지털 기반의 기술을 활용하여 기초 지식과 개념을 습득하게 함으로써 교실 수업을 학습자 중심의 활동으로 변화시키는 것이 플립러닝의 구조이다 [11]. 교실 밖의 공간에서는 학습자 중심 수업을 위해 ICT 기술을 활용하여 사전학습을 진행하는 교육방식이다[7]. | |
팀기반학습의 진행내용은? | 팀기반학습의 절차는 준비단계, 활동단계, 평가단계로 구분할 수 있다. 준비단계는 읽기과제, 개인별평가, 팀별평가, 이의제기, 교수 피드백으로 구성된다. 활용단계에서는 응용문제를 해결하고, 평가단계에서는 응용문제 해결에 대한 팀별평가와 각 팀의 팀원들 간의 동료평가를 수행한다[6]. 팀기반학습은 팀원들이 공동의 목표를 달성하기 위해 팀원들끼리 비전공유 및 상호작용을 통해 학습한다. | |
혁신강의와 전통적인 강의의 가장 큰 차이점은? | 도입되고 있는 혁신교수법은 팀기반학습과 플립러닝이었다. 혁신강의와 전통적인 강의의 가장 큰 차이점은 학생들이 자기주도학습을 하도록 유도하는 것이었다. 이를 위해 평가방법, 주별 강의일정, 학습을 위해 지원되는 도구 등에서 차이가 발생하는 것으로 분석되었다. |
Medical School Information Technology(MSIT), Korea Institute of Science Technology Evaluation and Planning(KISTEP), Korea Advanced Institute of Science and Technology(KAIST). 10 years later korea- find a way for future jobs. Seoul(Korea): Jisik Gonggam; 2017. p. 67-156.
Kim JY. The talent required to architectural engineers for the era of 4th industrial revolution. International Conference on Science and Technology Collection of Dissertations; 2017 Dec 1; Seoul, Korea. Seoul (Korea): Korea Institute of Ecological Architecture and Environment; 2017. p. 160-1.
Michaelsen LK, Arletta BK, Fink LD. Team-based learning: A transformative use of small groups in college teaching. Sterling: Stylus Publishing; 2004. 304 p.
Nam YJ. Present and improvement direction of architectural engineering education. Journal of the Architectural Institute of Korea. 2010 May;11(3):115-24.
Noh JS. Development of application model for building construction learning applying team-based learning and flip learning [master's thesis]. [Chungju (Korea)]: Korea National University of Transportation; 2019. 46 p.
Kim EH, Lim HE, Kim JY. Analysis for strategies to apply flipped learning in building construction lectures .Proceeding of Korea Institute of Ecological Architecture and Environment; 2019 May 10; Seoul, Korea. Seoul (Korea): Korea Institute of Ecological Architecture and Environmen; 2019. p. 114-5.
Lee EY. Development of a instructional design model for flipped learning combined with project based learning [master's thesis]. [Seoul (Korea)]: Seoul University; 2017. 198 p.
Kim JY. Development of capstone design curriculum in architectural engineering that applies flipped learning and design thinking. Journal of the Regional Association of Architectural Institute of Korea. 2019 Feb;21(1):89-95.
Park KB, Exploration of the possibility of flipped learning in social studies. Social Studies Education. 2014 Sep;53(3):107-20.
Chang MY. The effects of population education using flipped learning on course satisfaction and recognition of marriage and childbirth. Journal of the Korea Entertainment Industry Association. 2017 Jul;11(5):227-34. https://doi.org/10.21184/jkeia.2017.07.11.5.227
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.