최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기JPEE : Journal of practical engineering education = 실천공학교육논문지, v.12 no.2, 2020년, pp.293 - 299
한수민 (한국기술교육대학교 온라인평생교육원)
This study is intend to define learning driving force for learner-centered education and to derive it's components(IDEA : degree of Interest, Dynamics of learning process, degree of self-Effectiveness, expectation level of Academic achievement). To validate the concept of driving force, we analyzed ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
S. M. Han and S. C. Kang, "A study on flipped-learning model and instructional design," in Proceeding of the Korea Institute for Practical Engineering Education Conference, Seoul, pp. 130-132, 2015.
Y. Lee, "Learner's experiences of learner-centeredness in college flipped classroom," Journal of Education & Culture, vol. 24, no. 5, pp. 329-354, October 2018.
S. M. Han and S. C. Kang, "Development and application of quality management system for effective flipped-learning," in Proceeding of the Korea Institute for Practical Engineering Education Conference, Seoul, pp. 338-340, 2016.
S. M. Han and S. K. Shin, "A case study on the application of quality management system to the KOREATECH flipped-learning," in Proceeding of the Korea Institute for Practical Engineering Education Conference, Seoul, pp. 335-337, 2016.
J. G. Brooks and M. G. Brooks, In Search of Understanding: The Case for Constructivist Classrooms, ASCD, 1993.
A. Pritchard and J. Woollard, Psychology for the Classroom: Constructivism and Social Learning, Oxon, Canada: Routledge, 2010.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.