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이공계열 대학 신입생들의 함수의 극한과 연속 개념 이해에 관한 연구
A Study on the Understanding of Limit and Continuous Concepts of Function of Freshmen in Science and Engineering College 원문보기

韓國學校數學會論文集 = Journal of the Korean school mathematics society, v.23 no.4, 2020년, pp.523 - 556  

서종진 (부경대학교) ,  박진한 (부경대학교) ,  윤민 (부경대학교) ,  강점란 (부경대학교)

초록
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이공계열 대학 신입생들이 함수의 극한, 함수의 연속과 관련된 기초 개념을 어느 정도 이해하고 있는지 조사·분석하였다. 조사 결과, 개념들을 연결하여 이해한 대학생들에 비해 그렇지 못한 대학생들이 많이 나타났다. 그러므로 대학 교양 수학을 지도하기 위해 대학 신입생들이 기초수학 개념을 어느 정도 연결하여 이해하고 있는지 조사·분석하여 대학생 개개인에게 적합한 교수·학습법을 적용할 필요성이 있다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, we investigated and analyzed how freshmen in science and engineering colleges understand the limit and the continuous concept of function. The survey found that there were more college students who did not do so than those who understood each concept by linking the concepts together. ...

주제어

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