최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국게임학회 논문지 = Journal of Korea Game Society, v.21 no.6, 2021년, pp.97 - 110
The purpose of this study is to analyze how video media such as movies and dramas, which aim for one-way and viewing-oriented content, remediates the attributes of games, and to study the influence and convergence of games and video media. There were two main types of game culture convergence patter...
Jeremy Rifkin etc. (2020). The world from today. Medici.2020
Zizek, Slavoj . (2020). Pandemic!: COVID-19 Shakes the World. Polity Press.
You Gun-sik etc., 2020 KCA Media Issue & Trend, 2020, p.60
Jay David Bolter & Richard Grusin, Remediation: Unterstanding new media, Commbooks, 2006
Heim, Michael, (The)Metaphysics of virtual reality, Oxford University Press, 1994
Marie-Laure Ryan, , Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2003
Pierre Levy, Qu'est-ce que le virtuel?, French Edition, 1995
Tronstad, Ragnhild, Semiotic and nonsemiotic MUD performance, COSIGN, 2001
Aarseth, Espen, Quest Games as Post-Narrative Discourse, Narrative Across Media, 2004.
http://program.tving.com/ocn/thecounter
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.